
OllO
Zarejestrowani-
Postów
37 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
nie powiem
-
Lokalizacja
Piotrków Tryb.
Osiągnięcia OllO
Odkrywca (4/14)
0
Reputacja
-
Czekam niecierpliwie co Ci powiedzą w ASO, ale przypuszczam że nic mądrego bo ja już w tej sprawie byłem i dowiedziałem się że znają już kogoś z takim przypadkiem. Przepływki wymieniali, turbiny też, wtryski sprawne niby wszystko OK, ale nie chce jechać, kolejnym ich szalonym pomysłem była wymiana kompów sterujących pracą silnika, ale na to właściciel się już nie zdecydował a było to jakiś czas temu. Na razie bezstresowo możesz sobie jeździć z odpiętymi przepływkami. Zauważyłem, przynajmniej u mnie że problem się pogłębia wraz ze wzrostem temp. Przepływek chyba się nie opłaca kupować używanych bo nikt nie da żadnej gwarancji na to że mieszczą się w normie.
-
To raczej nie turbina, a jej sterowanie, to normalka w 740d podobno. Odepnij przepływki i zobacz czy syt. się poprawia. Katalizatory można wyciąć ( w sumie lepiej chyba jest zostawić puszke ale wyciągnąć środek) i jest o niebo lepiej, a przepływka w BOSCHu taka sama tylko bez nowego kawałka rury 1000 zł, a w sumie to pasuje taka za 350 w IC i przelutować czujnik temp. Pozdrowienia.
-
Odłączie przepływki (auto przejdzie w tryb serwisowy i samo przyjmie sobie uśrednione parametry przepływu powietrza) i problem ustąpi, auto odzyska wigor, ale będzie zamulone do 1600 obr/min. Jeżeli tak to jest to wrodzony problem 740d. Turbiny są sterowane elektronicznie, nie za pomocą podciśnienia i coś się z tym dzieje że nawet niemcy podobno nie dają sobie z tym rady. U mnie problem wystąpił i na razie jeżdżę na odpiętych bo nikt nic nie wie.
-
A dymi ?? Są jakieś objawy czy po prostu nic tylko nie jedzie ?? A co się dzieje jak zmienisz bieg ręcznie, zmienia i po prostu nie idzie bo nie ma mocy, czy zmienia i idzie ??
-
Dwa komunikaty dlaczego? Podświetlenie tablicy i poziom płyn
OllO odpowiedział(a) na Gabriel temat w Ogólnie o BMW serii 5
Wymień żarówki na nowe, problem powinien ustąpić ponieważ podobno jak żarówki są stare i tracą już troche na oporności to komputer myśli że są przepalone. U mnie pomogła wymiana. Pozdrowienia. -
Spytaj na http://forum.tdi-tuning.pl/. Z tego co wiem problem ten w VW został zażegnany i podatność silnika z filtrem czy bez na chiptuning jest podobna. A w innych samochodach uzyskiwane przyrosty są po prostu mniejsze. Powodzenia w modach! Pozdrawiam.
-
Ja bym poprosił sprzedającego o powód nowego obszycia kierownicy i o zdjęcia siedzeń bo może się okazać że wcale on takiego przebiegu nie ma tylko sporo wyższy. Ja mam co prawda troche niższy, kierownica może nie wygląda jak z fabryki, ale na pewno nie wymaga obszywania. Tak samo jak i mieszkanie pod wrocławiem nie ma nic wspólnego z jeżdżeniem po trasach. Cena chyba w normie... Przed zakupem sprawdziłbym zawieszenie, grubość lakieru, przeszłość związaną z wypadkami i wyliczył ile na dzień dobry musisz włożyć żeby jeździł sprawnym zadbanym samochodem, bo to że sprzedający twierdzi że nie wymaga wkladu to zwykle można sobie... Pozdrawiam.
-
1) Jak masz 2 takie same nic się nie stanie, strony nie mają znaczenia. 2) http://www.auto-online.pl/serwis/poradnik/elek_autom/czujniki/przeplyw.htm Tutaj masz dobrze wytłumaczoną zasadę działania. 3) Nie mam pojęcia, ale mam nadzieje że choć częściowo pomogłem. Pozdrawiam.
-
Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania
OllO odpowiedział(a) na michalastercity temat w E38
Jako posiadacz 740d/99r. moge napisać tyle: Ploty: Silnik mechanicznie (oczywiście pomijając turbiny, elektronike, elektryke itd) ponoć może wytrzymać 1.000.000km i chyba zaczynam w to wierzyć. Ludzie twierdzą że dużo pali, że w kółko się psuje itd itp, że jak 7er to nie diesel... Realia: Czemu nie diesel skoro został stworzony raczej nie dla oszczędności bo wersja z tym silnikiem była bardzo droga, jest pierwszą jednostką V8 na ON w samochodach luksusowych, bi-turbo, chęć jakiegoś wyróżnienia się..?? To nie przypadek. Obecnie przejechane mam ~180000km i nie bierze ani grama oleju od wymiany do wymiany (pełen syntetyk, Mobil). Zbiera się bardzo elegancko, dźwięk bardzo przypada mi do gustu, szczególnie pięknie słychać turbinki. Po rozgraniu nie przypomina ani diesla bo nie występuje jakikolwiek klekot, ani benzyny bo nie jest aż tak grzeczny żeby wydawać z siebie szmer. Jest jedyny w swoim rodzaju, na wyższych obrotach ryczy, w środku panuje cisza i spokój i gdyby nie mniejsza skala obrotomierza nie do rozpoznania że w jego żyłach płynie Olej Napędowy. Na dole jest dość przymulony (z czego zresztą słynie), przeszkadza to jedynie przy szybkim stracie spod świateł. Sytuacja zmienia się od 1700 obr/min, powyżej ma na prawdę świetną reakcje na gaz i pięknie przysiada jak na tylnionapędowca przystało, zresztą jak ktoś chce zawsze może jeździć na "S" i wtedy właśnie skrzynia trzyma obroty powyżej tego progu. Należy uważać żeby nie kręcić na zimnym i czekać tą chwile która nikogo nie zbawi przed zgaszeniem. Chip-tuning odpada, chyba że w celu przeniesienia momentu w dół i poprawienia charakterystyki bo już w serii ma moment ograniczony do 560NM - tyle wytrzymuje skrzynia, a koszta w razie naprawy są duże. Koszty: Wymiana ~9l. oleju co około 20000km (nie należy oszczędzać), Zawsze świeże filtry (2 powietrza, filtr oleju i ropy). Przez rok zrobione około 40000km i 3 usterki: 1 przepływomierz - (350 zł, tania prosta przepływka, czujnik temp. przelutowany od oryginalnej BOSCH - spełnia tak samo to samo zadanie za 1/3 ceny), 3 wtryski - (używane po 100zł/szt w bardzo dobrym stanie. nie opłaca się kupować nowych bo po pierwsze 1131zł/szt. jak pytałem w salonie, po drugie i tak może zaraz paść jak się szlamu do baku naleje). Aktualnie walcze z "ciśnieniem w kolektorze dolotowym" błędu nie da się usunąć, być może w którejś z turbin zapiekły się kierownice jak twierdzi mój mechanik, w każdym bądź razie jedzie tak samo jak i bez tego błędu o dziwo. Spalanie: Jak każde V8, w mieście dużo, poza miastem dużo mocy i spalanie drastycznie mniejsze. 70, 80 km/h, bez stawania na światłach itd - 7,5 - 8,5 l/100km, miasto - zależy od nogi i częstotliwości stawania na światłach, od 12,5 do 17 przy bardzo mocnym butowaniu (ewentualnie nerwica i duże korki), Trasy 110 km/h - 140 km/h bez trzepania - da się <10l/100km Ja mam średnio 11,2 bez wysilania się i patrzenia na ekonomizer, a jeżdże nie za wolno i dynamicznie, lubie kręcić. Całokształt: Jestem bardzo zadowolony, z samochodu, z wygody, z ciszy, z prowadzenia, spalania, na prawdę nie narzekam na awaryjność ani jakieś powalające koszty eksploatacji, tym bardziej na osiągi i porażającą dynamike powyżej 120 km/h. Ten samochód nigdy nie będzie służył do ścigania, tylko do bardzo szybkiego i sprawnego przemieszczania się z punktu A do B, albo dostojnej relaksacyjnej jazdy. Wszystko w niespotykanym komforcie i za relatywnie niewielkie pieniądze. PS: Sorki za długi wywód, pewnie stwierdzicie że bez sensu, ale może komuś rozwieje wątpliwości na plus lub minus, w razie pytań chętnie odpowiem. Pozdrawiam. -
lampy wyładowcze, zmiana koloru i typy
OllO odpowiedział(a) na oskwil temat w Eksploatacja, felgi, opony, oleje, paski
1) Jak najbardziej normalne, u mnie przy dwóch nowych żarnikach pojawia się to po każdym odpaleniu świateł, u znajomych też. Ma to chyba związek z prądem rozruchowym. 2) Nie różnią się one mocą, ani palnikiem, za to końcówką czyli po prostu wejściem do przetwornicy. Te z okrągłym są takie jak standardowe, różni je jedynie to że wejście jest na kabelku, a nie od razu przy żarniku. Są dwa popularne typy: D2S - do lamp z soczewką i D2R do lamp bez soczewki z przesłoną na samym żarniku w kształcie literki U. Tutaj nieco więcej o żarnikach xenonowych (link po angielsku): http://faqlight.carpassion.info/hl-hid-bulbs.htm Pozdrawiam. -
Skoro masz przycisk na pilocie to chyba oznacza ze masz hydrauliczne zamykanie i otwieranie klapy. Mam takie coś u siebie i oprócz samego siłownika jest też to dociąganie klapy. Może coś masz z samą pompą do unoszenia i zamykania. Znajduje się on nad akumulatorem po prawej stronie w nadkolu, żeby zobaczyć czy go masz czy nie odegnij po prostu tą mate. ludzie czasem to odłączają bo w pompie brakuje płynu i nie wiedzą czemu klapa się otwiera minute i to do połowy. Jak masz pompę i ewentualnie problem z brakiem płynu chętnie pomogę bo mam to za sobą i naprawiłem własnoręcznie. Pozdrawiam.
-
No więc jako użytkownik może i ja się wypowiem. Samochód w naszych rękach od 50000km i jak do tej pory odpukać nie ma żadnych problemów, rocznik koniec 99. Przy okazji ma jedną niepodważalną zalete, dzisiaj bujając się po dróżkach w okolicach zalewu średnie spalanie było 6,9 l/100km, tak chciałem sprawdzić ile może najmniej, dodam że prędkość relaksacyjna bo okolice 60 - 70 km/h, bez korków, świateł i zatrzymywania się. Miasto i napięte terminy mogą dać nawet i 15 litrów, ale średnio jest prawie zawsze od 9.8 do 10.5. Problemem jest tylko zawieszenie, teraz będzie robione 2 raz od zakupu bo coś niemiło puka i troszke coś piszczy z tyłu. No cóż za komfort się płaci, w każdym razie polecam jak najbardziej..:) A nie ma co narzekać na dźwięk bo też potrafi zaśpiewać i to mocno, a w środku świetnie wyciszony. Trzeba pamiętać tylko o dobrym oleju, dbaniu o turbinki i ON tylko z zaufanych stacji, no i nie ma się co okłamywać, mechanika trzeba też znaleźć dobrego który się nie zgubi już po otworzeniu maski. Jeżdżony na Mobil 1, syntetycznym, w planach wymiana płynów w moście i skrzyni, ale waham się... Może już ktoś to robił w tym dokładnie modelu ??
-
Witam, http://www.ksrmotorsport.pl/main.php - najbardziej polecana firma w tuningu BMW, żadna przedkładka dla nich nie jest problemem (np: e30 3.0d) i najbardziej polecana firma, nikt w PL nie zrobi Ci tego lepiej. Zadzwoń i się dowiedz. Pozdrawiam.
-
A ja jako użytkownik wypowiadam się że wcale nie jest tak jak wszyscy sądzą. Silnik ten wg mnie posiada bardzo fajny dźwięk i po rozgrzaniu na prawde nie chodzi jak klekot. Średnie spalanie niekasowane od dawna to 10.4 normalnej jazdy. Ogólny przebieg samochodu to 187kkm teraz, udokumentowany i od wymiany do wymiany nie bierze nawet kropli oleju, problemów nie mam żadnych, czasem jakaś bzdura ale nic poważnego. Wcale jak wszyscy gadają nie siadają przepływki, przegląd ostatnio po 32 000 robiłęm więc dość rzadko. Gorąco polecam ten silniki wogóle e38.
-
Witam, jest jak najbardziej okej. U mnie też tak pokazuje. Komputer pokładowy liczy swoje średnie spalanie na podstawie ilości wtryśniętych dawek paliwa i przejechanej drogi (benzyna/droga), a ekonomizer na podstawie aktualnej wtryskiwanej dawki i prękości (benzyna/prędkość). A jak ujmujemy gaz albo go wogóle nie dotykamy to do silnika paliwo się przecież nie dostaje o ile mi wiadomo i tak się dzieje w każdym silniku z wtryskiem i elektroniką dlatego pokazuje 0 bo zuzycia nie ma. W starszych modelach pokazuje maxymalne zuzycie paliwa na postoju ponieważ jest do silnika dawkowane paliwo, ale nie ma prędkości i wychodzi mu max. zużycie. W nowszych chyba panuje nad tym elektronika i nie straszy użytkownika spalaniem na postoju >30l tylko 0. Jak się myle niech mnie ktoś poprawi. Pozdrawiam.