Skocz do zawartości

Shot

Zarejestrowani
  • Postów

    123
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O Shot

  • Urodziny 12.02.1979

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F11 525xd 2012
  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Zawód
    Informatyk - Elektronik

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Shot

Entuzjasta marki

Entuzjasta marki (6/14)

  • Dedicated Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Shot

    Problem z N20

    Cześć. Szukam pomocy na forum bo skończyły mi się pomysły. Pacjent to F25 z 2012 roku 20i 184KM z przebiegiem 217tkm, silnik N20. Trochę historii auta: -olej zmieniany od nowości co 10-15tkm - rozrząd z napędem pompy oleju i vanosem wydechowym oraz zaworem/śrubą Vanosa wymieniony przy 70tkm w ASO części OEM - druga wymiana rozrządu bez napędu pompy Febi, Vanos ssący INA bez śruby/zaworu przy 160tkm w innym serwisie. - wymienione wtryski i pompa vacum przy 180tkm - wymienione świece i cewki i 2gi wtryskiwacz przy 200tkm - a ostatnio wymienione turbosprężarka używana z przebiegiem 67tkm bez luzów, elektrozawór wastgate, elektrozawór blowoff, sonda lambda i przepustnica. Auto po rozgrzaniu faluje na wolnych obrotach. Czasami na rozgrzanym silniku ma problem z rozruchem kręci jakby nie miało kompresji. Po ostatnich wymianach skasowałem adaptacje sterownika silnika i zrobiło się jeszcze gorzej. Po uruchomieniu silnika po kilku sekundach przydławienie na obrotach i tryb awaryjny. Jak po uruchomieniu dodam gazu tak na 1500rpm i przytrzymam z 10s to nie wchodzi w awaryjny, ale i tak jedzie słabo z dołu nie ma mocy, turbo ładuje z opóźnieniem. Błędy jakie się ujawniły po skasowaniu adaptacji to 164040 wałek dolotowy i 164041 wałek wydechowy i jako reakcja na powyższe 2 błędy wyłącza turbo czyli 120408. Próbowałem ponownie kasować wszystkie adaptacje oraz tylko vanosów i dalej to samo. Przed kasowaniem adaptacji nie było tych błędów. Łańcuch rozrządu sztywniutki. Czy to możliwe że ponownie zespoły regulacyjne do wymiany? Wg czujników ciśnienia paliwa i oleju trzyma zadane, a po odpaleniu z przytrzymaniem gazu błędy nie wracają do kolejnego uruchomienia. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
  2. Jak tam, udało się zainstalować mapę EU?
  3. Cześć. Spotkałem się wczoraj z takim problemem. Zapasowy kluczyk do auta (praktycznie nie używany) uruchamia silnik ale nie działa w nim pilot do zamka. Bataria została wymieniona, ma ponad 3V. Czy da się coś z tym zrobić, czy kluczyk do wymiany?
  4. Cześć. Może spotkaliście się z czymś takim? Wymieniłem w N47 chłodniczkę (Nissens), zawór EGR (Pierburg) i elektrozawór baypasu i po skasowaniu adaptacji mam błędy 290900 i 255B00. Wszystkie testy w Ista przechodzi (baypass, turbo, szczelność, przepustnica, EGR) a mimo to w czasie jazdy łapie powyższe błędy i wywala check. Jedyne co zauważyłem podczas podglądania parametrów to że zawór EGR trochę wolno osiaga zadaną pozycję podczas testów.
  5. Hej, udało się coś ustalić?
  6. utrata mocy była przed wymianą zaworu i wtedy błędy też były inne. Dwa błędy o których piszesz są po wymianie i skasowaniu adaptacji. A jakiej firmy zawór masz zamontowany?
  7. Cześć. Właśnie walczę z identycznym problemem w aucie kolegi. To F11 520d z 2012r. Wymieniłem mu chłodniczka EGRu (Nissens), elektrozawór baypasu chłodniczka (Pierburg) i zawór EGR (Pierburg). Przed wymianą ubywało mu płynu chłodniczego i miał błędy zaworu EGR. Po wymianie moc wróciła i auto przestało szarpać, ale pojawiły się wspomniane przez Ciebie błędy. Wszystkie testy ISTĄ przechodzą. Jedyne co zauważyłem, to że nowy zawór EGR zbyt wolno osiąga zadane pozycje. Wg opisów w procedurach testowych powinno to być 0,5sekundy, a tu trwa nawet 2s w testach 4 sekundowych, a w 1 sekundowych nie osiąga zadanych pozycji.
  8. Z manualna. Jak założysz przykręcisz blokadę wału do zakładania dolnego łańcucha to masz przestawiony wał o mniej więcej 45st od GMP. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-525d-xdrive-tou/repair-manuals/11-engine/11-31-camshaft/1VnYmie8FV
  9. Hej, może w tym wątku ktoś ogarnięty rozwieje moje wątpliwości. Teoria mówi, że pompa CR ma tylko zapewnić ciśnienie i wydatek a resztę (czasy, kąty, itd) załatwiają wtryski. Po co w takim razie przy wymianie rozrządu w N47/B47/N57 trzeba ustawiać pompę na znak i to przy wale przestawionym o 45st względem GMP?
  10. Bardzo trafny komentarz. Moim zdaniem nasza dyskusja ma bardziej na celu zaoszczędzenie cebulionów niż wyjaśnienie do jakiej wersji auta jakie poduszki ;) Ten odwieczny dylemat czy zapłacić 2 razy tyle za śmigło na części oryginalnej, czy dobrać zamiennik o identycznej jakości. Z tego co udało mi się zorientować to do wersji RWD są godne polecenia zamienniki poduszek, a do AWD pozostaje jedynie OE.
  11. Davo76 uporałeś się z SCRem? Mam takie same błędy z tym że odczyty ilości NOx za katalizatorem pod obciążeniem są większe niż przed katalizatorem. Może mi sonda przed katalizatorem siada i podaje bzdury?
  12. A jak to u Ciebie działało?
  13. Po wymianie zrobię przekrój starych poduszek w celach naukowych.
  14. Hej. Planuję wymienić poduszki silnika i skrzyni w swojej 525xd. Oryginalnie nie mam podciśnień w poduszkach. Widzę, że nowe numery 22117935143 lewa i 22117935144 prawa mają króćce do podciśnień. W ramach polskiej cebuli szukałem zamienników, niestety nie występują zamienniki dla powyższych numerów częśći. Udało mi się natomiast znaleźć numery zamieników z Lemfordera dla poprzednich numerów 22116868303 lewa i 22116868304 prawa. Bardzo dziwne jest to, że prawa jest normalnie dostępna za około 250zł, a lewej nie ma nigdzie. Kupiłem więc prawą Lemfordera 39735 01 i okazała się oryginałem ze startym znaczkiem BMW, ale nawet na naklejce z QR kodem jest nr OE. Przyglądam się tej prawej poduszce i zdjęciom oryginalnych lewych i wygląda to prawie identycznie. Wystraczy przełożyć gumkę odboju i już mamy lewą poduszkę. Zastanawiam się czy jest sens eksperymentować i podzielić się wiedzą dla potomnych czy lepiej nie szukać problemów i dokupić lewą w BMW za 500zł? A może ktoś już robił taki eksperyment? A i jeszcze jedno aby wymienić poduszkę skrzyni z xdrivem trzeba mieć specjalny przyrząd/ściągcz. Szukam go już od dłuższego czasu i nikt nie ma. Może w tym wątku znajdzie się ktoś kto wie gdzie takie cudo zdobyć/wypożyczyć.
  15. W Fkach jest jakaś dziwna akcja z tą kalibracją po wymianie oleju vtg. Wymieniłem olej przy 240tkm bez kalibracji, przy 260 wyskoczył błąd vtg o zużytym oleju. Na wszelki wypadek zmieniłem ponownie, a istą przeprowadziłem procedurę kalibracji/resetu. Dopiero po zrobieniu procedury udało się skasować błąd. Nie jestem pewien czy jak nie ma błędu to można zrobić reset ale chyba tak.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.