Skocz do zawartości

adamjttk

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    4 112
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    18

Ostatnia wygrana adamjttk w dniu 1 Sierpnia

Użytkownicy przyznają adamjttk punkty reputacji!

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    ex E90, F20, E90, F30, F10, TM3P
    TMY Perf.
    BMW i4 M50

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia adamjttk

  1. To zeby bylo jablka z jablkami, kup model Y, pojezdzij jednym i drugim autem kilka miesiecy i wtedy bedziesz mial rzetelne porownanie. To ze wypozyczyles jakis dobity model Y na kilka dni w US nie daje Ci rzetelnej opini imho. Mialem podobnie - na jezdzie testowej i4 nie wychwycilem wielu fakapow tego auta apropo ladowania sie AC, GUI, pakownosci, przeoczylem mnostwo rzeczy i dokonalem po prostu zlego zakupu i sie nie wstydze tego przyznac. PS. Nie wiem jak mozesz nazywac moja opinie "radykalizmem" jezeli ja kupilem za swoje wlasne, ciezko zarobione pieniadze te BMW (!) Jeszcze gdybym mial sluzbowke to moglbym zrozumiec. Ciezko dac producentowi wiekszy kredyt zaufania niz wydajac swoje pieniadze na jego produkt. Mam oba produkty i dobitnie wyrazam swoja opinie (argumentujac ja) PS. Zreszta co tu duzo gadac. i4 M50 mialo premiere 3 lata temu juz? Zerknij do galerii na naszym forum. Podpowiem Ci --> przez te 3 lata powstala 1 (slownie - JEDNA) galeria - moja. Psy tam dupami szczekaja. Tyle w temacie tego "swietnego" elektryka Galeria iX? --> ZERO aut Galeria iX3? --> ZERO aut Elektryki BMW ogolnie sa gowniane, kupuja je glownie wieloletni fani marki (jak ja np) a pozniej sie najczesciej slono rozczarowuja. Oby Neue Klasse troche zmienilo ten obraz, premiera iX3 za 2 tygodnie
  2. Ja mam w domu stara TMY i "nowe" i4 M50, oba od nowosci, oba uzytkowane przeze mnie na codzien (wiec mowie Z PIERWSZEJ REKI), oba auta kosztowaly mnie podobne pieniadze (~650k NOK) wiec porownuje je jak 1:1 Z pelna stanowczoscia stwierdzam, ze i4 M50 w porownaniu do starej TMYP to absolutnie GOWNIANY samochod tak ogolnie, a tym bardziej gowniany jako elektryk. Chichotem losu jest to, ze wg obiegowej opinii jestem "hejterem" BMW w tym watku, a w mojej rodzinie 2+2 jako jedyny "bronie" tego samochodu - moja zona autentycznie NIE CIERPI nim jezdzic, moje dzieciaki go NIE CIERPIA jeszcze bardziej i ciagle marudza zebym go jak najszybciej sprzedal. Jak mamy gdziekolwiek jechac razem i mowie "wezmy i4 bo ciagle jezdzimy Y wszedzie" to jest tylko przewracanie oczami i jazda jak "za kare" I mozna zaklinac rzeczywistosc (w koncu to watek BMW pelen fanbojow marki, w pozytywnym tego slowa znaczeniu) ale na koniec dnia jak popatrze na moj parking pod praca - to i4 jezdze ja, kolega ma iX3, sa ze 2 stare i3. A obok stoi ze 20-25 sztuk TM3/TMY/TMS + jedno TMX bo sa to po prostu elektryki o poziom lepsze od tego co oferuje na dzis BMW. Mowiac "lepsze" mam na mysli po prostu obiektywnie LEPSZE - sa tansze, lepiej wyposazone, bardziej efektywne, z lepsza siecia DC, szybsze, bardziej pakowne, przyjazniejsze w obsludze, wymieniac mozna w nieskonczonosc (!) ---------- PS. Najnowszy DEBILIZM w mojej i4 o ktorym zapomnialem napisac - inzynierowie BMW to tacy DEBILE badz OLEWACZE (pewnie to i to), ze jak jestem pod jakimkolwiek supermarketem na parkingu to "pipczenie" apropo przekroczonej predkosci aktywuje sie NATYCHMIASTOWO po odjechaniu z miejsca parkingowego. Tzn system nie wie jaka jest dozwolona predkosc na parkingu wiec PIPCZY jak odjezdzam juz 5-10 km/h, natychmiastowo po ruszeniu. Normalnie ten system dziala tak, ze jak odjezdzam spod domu gdzie jest 30km/h limit --> to dopoki nie przekrocze tych 30km/h to nie ma pipczenia, wszystko jest ok. A tutaj nie wie jaki limit, wiec chu**, bede pipczal zapobiegawczo <facepalm> To jest linijka kodu jakby komus chcialo sie naprawic i zaimplementowac przez OTA, ale po co? Przeciez BMW to premium, sa ambienty, sa swiecace grille, jest prestiz na wiosce pod remiza wiec masz jezdzic i nie narzekac na takie "pierdoly" I sorry ze pisze to na forum BMW - nikomu z czystym sercem nie polece kupna i4 M50 TM3 za to czy TMY --> jak najbardziej, auta pomimo kilku wad sa rewelacyjnymi elektrykami i samochodami.
  3. No bo to takie "premium", 250k PLN za 5m swieza limuzyne limuzyne segmentu E by nie wygladalo zbytnio dobrze (politycznie) w portfolio marki. A jednoczesnie za 350k PLN pies z kulawa noga tego kupowac nie chce, ludzie glosuja portfelem wiec sytuacja patowa ktora sie skonczy smiercia naturalna modelu. Ta konkretna wersja to wogole jakas fundamentalna bzdura, na jej zenujaca sprzedaz sklada sie sporo czynnikow: - sedany ogolnie umieraja na rzecz suv - elektryki sa na cenzurowanym w EU na chwile obecna - bateria 80kWh w segmencie E to swietny dowcip BMW - kupowanie 5m dostojnej limuzyny premium segmentu E zeby na trasie ladowac sie co 200km to zart - kupowanie 350KM limuzyny bez AWD to zart na dzis gdy auta o polowe tansze maja to AWD - na trase sie nie nadaje, na miasto za duze - po przejechanych 200km ladowanie 35min na autostradzie - w srodku bieda az piszczy jak na segment E ------------------ Jeszcze do tego sie odniose Pokazesz mi ten "bolec" np w i4 M50? Moze byc nawet "ladnie schowany" A co do estetyki. W nowym Huracanie tez oszczedzaja? Tak patrze ze w 992 tez oszczednosci nastapily. Czy moze drzwi jak w Tesli potrafily odpadac? (chyba juz wyedytowales te glupotki widze :P)
  4. Pisalem KONKRETNIE o tunelu srodkowym z tylu w Audi A6 etron Nie o BMW, nie o calym samochodzie. Dla mnie to jest poziom Dacii/Golfa IV Nie masz pojecia o fizyce i mechanice najwyrazniej. Pozostan przy kompilowaniu kodu. Amen. To auta to gowno w najczystszej postaci, za 3 lata nikt nie bedzie pamietal ze wogole istnialo. Zupelnie jak iX3 ------------------- Ale najlepszy i tak bedzie nowy GUI w kolejnych modelach BMW Przyciski haptyczne na kierownicy (nasrane chyba ze 20 jak w Peugeot), do tego brak licznikow tylko podszybie jak w Citroen Xsara Za 5 lat ludzie beda pisac ze obecna seria BMW to byl szczyt ergonomii i designu i top jakosciowy materialow haha Czekam w dalszym ciagu az usuna skorzana tapicerke i czujniki parkowania jak Tesla, oj fani marki beda sie musieli nagimnastykowac z tlumaczeniem producenta ------------- Tak, masz racje. E46 i E90 mialy jeszcze te bolce. A pozniej juz z gorki, w F30 i G20 oszczednosci i bolcow nie ma. Malo kto takie detale zauwaza a ksiegowi pracuja 24/7 zeby obnizyc koszty.
  5. Niemcy odlecieli z tymi oszczednosciami, te auta potrafia 400k-500k PLN kosztowac a ten tunel naprawde wyglada jak z Dacii. Dla porownania z TM3 RWD, ktora kosztuje 150k PLN po dotacjach, wtf? @BMFun pisal ze to drobnostka i sie czepiam dla czepiania Chyba nie tylko ja sie czepialem bo naprostowali temat szybko, nie razi tak juz w oczy Ja sie handlowca przed zakupem o ta konkretna pierdole dopytywalem bo kolega kupil przedliftowe M340i i rzeczywiscie jest tam kawalek twardego plastiku <facepalm> Nawet w mojej F20 sprzed 13 lat byla tam miekka poduszeczka.. I musze powiedziec, ze w i4 M50 jest ok, wsadzili kawalek jakiejs pianki obszytej skaja i noga ma gdzie spoczac wzglednie komfortowo. Handlowiec mi to dumny pokazywal przy odbiorze auta rotfl A tu niestety w i4 tez jest lipa, dzwiek pusty jakby tam w srodku drzwi byl tylko kawalek blachy, wstyd dla marki, dzwiek zamykania nowej TM3 jest o niebo lepszy, drzwi zamykaja sie z przyjemnym, "ciezkim" i solidnym dzwiekiem. Do tego w nowych TM3/TMY w drzwiach jest taki stalowy bolec ktory przy zamykaniu drzwi usztywnia cale nadwozie (chowa sie w podwoziu) --> handlowiec mi opowiadal ze to jest "safety feature", w przypadku uderzenia bocznego masz duzo mniejsze szanse na powazne obrazenia bo ten skobel bierze na siebie czesc sily uderzenia i nie pozwala sie drzwiom odksztalcic To sa detale ktore Tesla usprawnia i mi sie to podoba - lepsze swiatla, wentylacja foteli, lepsze wyciszenie, zawieszenie, lepszy dzwiek zamykania drzwi --> widac ze mozdza tam w biurze co tu sie da usprawnic. BTW - czy ktos jeszcze narzeka np na oparte na kamerach czujniki parkowania w Teslach? Bo ja uzytkuje je w TMY, w i4 sa normalne czujniki na dzwiek i powiem szczerze zero roznicy w praktyce.
  6. Nie jestes po prostu klientem premium. Jakby Cie bylo STAC, to bys takim premium jezdzil na przyklad: (szczegolnie ostatnie zdjecie rozbija bank, to juz nie jest nawet smieszne - proponuje powiekszyc i sie przypatrzec - to jest "jakosc" ala Golf IV/pierwsza Octavia) dzisiaj po premium i niemiecka jakosc to juz chyba tylko do Porsche mozna isc:
  7. I wyglada tez, ze najlepiej dokladajacym do interesu Akcje zjechaly w 4 lata z 300 do 100 euro pomimo wyplacanej dywidendy 6%, PE na poziomie ~6 a nikt tego kijem nie chce tykac Wycena firmy circa jak 20 lat temu, inflacja przez ten czas zezarla pewnie z 70% wyceny dzisiejszych akcji, nawet mi sie nie chce liczyc. Ale hej, bal trwa dopoki gra muzyka
  8. Calkiem fajna ta nowa Y Performance Jak ja porzadnie wyciszyli i poprawili komfort zawieszenia i dodali 70km WLTP w porownaniu do mojej to robi sie ciekawe auto imho W srodku wentylowane siedzenia, ekran jakis wiekszy, fotele tez lepsze z porzadnym trzymaniem bocznym i dluzsze. Nawet kierunkowskazy zostawili 2 rozne auta dla 2 roznych klientow (pomimo podobnych osiagow) Do modelu S mozesz wsadzic 4 osobowa rodzine, zabrac tone walizek i jechac na 4 tyg wakacji po Europie. Do Taycana mozna wsadzic conajwyzej zakupy ze spozywczaka
  9. tak jak myslalem, rozmawiasz sam ze soba jak zwykle ^^ Ja tam sie nie znam, ale nowy model Y Performance kosztuje w PL 270k PLN brutto, w pelni wyposazony, 3,5s do setki, 250km/h Vmax i 580km WLTP zasiegu. Dostal tez adaptacyjne zawieszenie. Macany o takich osiagach, co maja baterie 95kWh i 800V i sie krocej o 10-15 min laduja (chociaz 1000km challenge nie wiedziec czemu przejezdzaja wolniej ) kosztuja od 530k PLN a doposazone pod 600k PLN Jak zwykle klient rozsadzi swoim portfelem ktora technologia lepsza Biedni co Norwedzy, od 15 lat im te elektryki na sile wciskaja ^^ Moze w PL trzeba na autostradach Vmax 100km/h zrobic to i sie narod nasz na elektryki od razu przerzuci?
  10. W Norwegii sprzedaja sie juz tylko auta elektryczne. Tutaj 50 najpopularniejszych wg sprzedazy w 2025r Wnioski sobie kazdy wyciagnie sam jak bardzo wazne jest 800V
  11. Szparagi szparagami, jest gorzej - zaczynaja sie poznawac na niemieckiej motoryzacji Nawet ekspert jest zaskoczony. Takie samochody kupują teraz Polacy (money.pl) sloniku, 800V to fajna sprawa ale zaden deal-breaker dla miazdzacej wiekszosci szukajacych BEV Tesle tego nie maja, BMW czy VW tego nie maja a mimo tego ktos te elektryki milionami kupuje. Wiekszosc ludzi jezdzi wokol komina i laduje sie w domu, na stacje DC zajezdza od wielkiego dzwonu. Reasumujac - fajnie miec (szczegolnie w drozszych autach), ale zaden deal-breaker przy zakupie imho.
  12. Oby bylo dobre to nowe Cayenne Niemiecki przemysł motoryzacyjny w głębokim kryzysie. Ponad 50 tysięcy miejsc pracy zlikwidowanych w rok - RMF 24 To już koniec. Niemcy rezygnują z własnej nowoczesnej fabryki. Cios dla europejskiego snu o potędze (moto.pl) "Główne problemy to spadek sprzedaży, konkurencja z Chin, kosztowna transformacja na elektromobilność oraz wysokie ceny energii i spory celne z USA." Wyglada jakby wszystko sie sprzysieglo przeciwko niemieckiej motoryzacji w tej samej chwili: - wojna EU z Rosja --> cena energii w DE leci do gory - Chinczycy/Amerykanie zalewaja EU tanimi autami --> w Norwegii ladny Macan to 1,5M NOK, TMY czy inne chinskie crossovery to 0,5M NOK (slonik powie wiadomo ze to zupelnie inna klientela ) - USA narzuca cla na niemieckie auta wiec i tam sprzedaz pikuje - elektryki Porsche (w przeciwienstwie do aut spalinowych) niezbyt sie wyrozniaja od innych producentow pod wzgledem napedu czy baterii - jakas Tesla czy inne Xiaomi robia to tak samo dobrze jak nie lepiej (osiagi, efektywnosc)
  13. Tak na szybko jaki wplyw ma elekromobilnosc i naplyw chinskich aut do EU jezeli chodzi o przemysl moto Masowe zwolnienia w Boschu. Bez pracy nawet 1100 osób - Bankier.pl Niemiecki koncern zwalnia. Oberwał polski oddział Boscha - Bankier.pl Gigant automotive zwalnia tysiące osób. Oberwie polski zakład - Bankier.pl
  14. Jakas alternatywa na pewno ale oszczednosci w materialach/technologii bedzie widac podejrzewam na kazdym kroku. Fajnie to widac jak sie w szczegolach oglada np e-tron GT i Taycana, teoretycznie "identyczne" auta, na tej samej platformie. A jak sie przyjrzec --> Audi jest po prostu polke nizej, wszedzie tandetne plastiki tam gdzie w Porsche jest ladny plastik badz obicie skora, audio topowe w Audi to odpowiednik audio "sredniego" w P., topowa moc w Audi (RS) to dopiero srodek w Porsche (Turbo) etc etc Dzwiek zamykania drzwi, prowadzenie, personalizacja, opcje dodatkowe etc etc --> wszedzie bedzie podejrzewam "widac" roznice
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.