Skocz do zawartości

marioroz1976

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było e46-320D, 320d LCI, e61 530d, 520d LCI, 530d LCI, jest f11-530D 2015 LCI i
    e81 123D 2008 LCI
  • Lokalizacja
    okolice 3CITY

Osiągnięcia marioroz1976

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witaj Paweł Gaweł. Mam pytanie czy w aplikacji BTool expert można dodać w live data parametr "ilość motogodzin silnika" z modułu DDE. ? to było by ważne np przy kupnie auta, bo można od razu zweryfikować stan/zużycie auta, bo np 300 tyś km autostradowe w jednym aucie będzie miało mniejszą ilość motogodzin niż drugie auto z przebiegiem miejskim 170 tyś km.
  2. Witaj PawelGawel, widze ze nie tylko ja mam problem ze zrywaniem połączenia z adapterem. otóż używam aplikacji praktycznie od samego początku jej istnienia i wszystko było pięknie na adaptarze Icarly Gen 2 Bluetooth , ale faktycznie od 2-3 miesięcy zrywa połączenia. Tz. np uruchomię Live data i chwile coś czyta następnie rozłącza z adapterem i próbuje się ponownie łączyć i tak w kółko. dopiero restart telefonu pomaga Adapter i telefon ten sam cały czas, wiec raczej coś się zepsuło przy którejś aktualizacji apki. trudno mi powiedzieć dokładnie od kiedy to jest, bo nie używam apki codziennie, ale na pewno od 2-3 miesiące. BMW f11 2015 rok 530d.
  3. Pytanie do Autora Pawelgaweł przy pomiarze/teście ciśnień spalin DPF, aby wynik był wiarygodny trzeba zamknąć, wymusić zamknięcie zaworu EGR. czy można w aplikacji to dodać przy teście, aby automatycznie zamykał lub jakiś dodatkowy przycisk "zamknij EGR" ?? pozdrawiam Mariusz
  4. pamietaj jeszcze ze musi to być aku typu "START-STOP" , bo zwykły własnie po kilku miesiącach używania wywala błąd rozładowanego aku, pomimo rejestracji. a ze masz BMW 123d to na 100% - start stop takze 1. rejestracja, 2. zakup aku typu START STOP miałem te same problemy jak ty - teraz juz wiem jak to funkcjonuje.
  5. w btool w parametrach jakie chcesz, aby ci się wyświetlały wybierasz "liczba udanych regeneracji", ale pytanie do twórcy apki, bo może nie wszystkie sterowniki silnika ten parametr obsługują u mnie w obydwu autach działa to i pokazuje prawidłowo, tz. liczba ta rośnie wraz z kolejnym udanym wypaleniem auta j.w pisałem N47 - 123d - 2008 rok i n57 530d 2015 rok pozdrawiam
  6. może komuś się przyda ta informacja w n47 - BMW 123d - dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę - droga ekspresowa, ostatnie 2-3km to światła i skrzyżowania - ale bez korków wypalanie dokładnie co 450-550km (od 5 lat auto), zimą niższe wartości - bo wiadomo dłużej silnik się rozgrzewa , ale nigdy poniżej 400km nie było, teraz latem dochodzi do 550km max, nawet raz miałem 600km drugie auto silnik - N57 - BMW 530d - droga ekspresowa 50km codziennie w jedną stronę - wynik podobny tz. 450-550km dodam iż jeżdze spokojnie tz. 120-140km/h max - normalna eksploatacja... w btool macie parametr: " ilość udanych wypaleń dpf" od początku, łatwo otrzymać wynik dzieląć sumę kilometrów jakie auto przejechało przez tą ilość wypaleń - wychodzi średnio co ile było wypalanie chyba że po drodze ktoś robił adaptacje - wymianę dpf - lub cofał licznik :mad2: ale u mnie w obydwu autach po przeliczeniu wychodzi interwał okolo 430-460 km dodam iż auta nie mają żadnych błędów, w 123d był wymieniony 2 lata temu wkład filtra dpf, ale przed wymianą były podobne wyniki
  7. nie jezu tylko czarek :mrgreen: konfabulujesz, cytuje 'tam nikt nie slyszal o wymianie olei w skrzyniach' koniec cytatu wiec prostuje to i tyle tapatalked nikt nie słyszał z "użytkujących te auta", a oczywiste ze serwisy znają i słyszeli o wymianie oleju w skrzyniach ...... to miałem na myśli - widocznie trzeba bardziej zrozumiale pisać.... ps. jesli pracujesz w serwisie to tym bardziej wiesz ze mozna sprawdzić temperatury oleju w module skrzyni 8hp jakie były od początku życia auta . (procentowo i jesli temperatura ponad 120 stopni wystąpiła 0,01% czasu to olej jest na pewno prawidłowy. Bo najbardziej zabija olej w skrzyni automatycznej- przegrzanie tz. zbyt wysoka temp. - a nie przebieg...... z prawidłową temp. oleju 100 stopni C. Dlatego podkreśliłem ze przebieg autostradowy 120 km/h jest najbardziej optymalnym środowiskiem dla pracy oleju w skrzyni automatycznej.... bo o przebiegach ten wątek jest , a nie o skrzyniach.... pozdrawiam cię CZAREK
  8. ja tam nie jestem fachowiec-specjalista tylko zwykly krawaciarz w bmw :mrgreen: tak sobie przegladam screeny serwisowe z francji i te xuje wymieniaja olej w zf wiec chyba trzeba im odebrac koncesje tapatalked Jezu zawsze znajdzie się ktoś do konwersacji.. Ja nie twierdze zeby nie zmieniać oleju w skrzyni - czytaj ze zrozumieniem, tylko mowię zeby nie popadać w skrajność i jesli auto tej klasy jest uzywane w 99% autostradowo - 120-140 km/h to kierująć się włąsnym doświadczeniem nie widzę sensu w takich egzemplarzach wymieniać oleju co 50-100 tyś km jak nie ktorzy twierdzą. i tylko taka wiedzą się chciałem podzielić - a ty od razu w skrajność przerobiłeś to Chociaż podejrzewam ze w polsce jeździ masę 530 D na oryginalnym fabrycznym jeszcze oleju z przebiegiem 500-600 tyś (e60, f10 itd) tz. cyferki pokazują w nich 180-240 tyś km..... ;)
  9. piekna opowiesc, milo sie czyta fachowca :mrgreen: tapatalked poprzdnie moje e61 - 530 d - sprzedałem jak miało ponad 350 tyś km ( tam akurat nie do końca wiem czy przebieg był 100% oryginalny). Olej w skrzyni zmieniłem przy okolo 300 tyś tylko dlatego, ze się naczytałem własnie na forach o potrzebie wymian. W renomowanym dobrym serwisie w 3-mieście . Wymiana dynamiczna, profesjonalna - miska wszystko było jeszcze fabryczne - właściciel serwisu powiedział ze olej - wszystko wyglądało jeszcze bardzo dobrze - żadnych oznak nadmiernego zużycia..... tyle w temacie - opinia fachowców-specjalistów - zajmujących się tym od 20 lat - nie moja... i tamto e61 nie do końca mialo autostradowy przebieg.... - juz pomijam fakt ze skrzynie serii zf 8hp o niebo lepiej pracują od skrzyń serii zf 6hp pozdrawiam
  10. witajcie moje 530d 2015 rok ma teraz 265 tyś, kupilem je rok temu z przebiegiem 240 tyś, prywatna osoba jezdziła z południowej francji do połnocnej Hiszpani - przebieg autostradowy 100% auto wygląda, jeżdzi jak nowe - pachnie w środku nowością - kazdy kto wsiada to czuje .... Nie chce mi się wierzyć ze takie auta za grubo ponad 300 tyś PLN-nowe, ktoś kupuje aby rocznie jeżdzić 10 tyś km. (oczywiście pojedyncze przypadki się zdarzają i historie losowe) Naprawdę w tych autach - przebiegi autostradowe (z normalnymi prędk. 120-140km/h) to są auta dopiero dotarte - tam nikt nie słyszał o wymianach olei w skrzyniach, w silniku olej wymiany co 30-35 tyś. - to i tak co 2-3 miesiące było..... BMW 530d jest do takiej eksploatacji własnie stworzone. I jak tak czytam na forach zeby olej wymieniać co 10 tyś nawet co 5 tyś !!!, albo o skrzyniach ZF - ze co 100, a najlepiej co 50 tyś km . Koledzy naprawdę albo macie cofane liczniki , albo takie 530d nie było używane tak jak zostało stworzone - autostradowo. jesli ktoś jeżdzi tym tylko po miescie to faktycznie oleje trzeba wymianiac często - duzo częsciej..... i zużycie auta bedzie nieporównywalnie wieksze ( 100 tyś autostradowo to jak 20 tyś miasto lub nawet mniej...) pozdrawiam
  11. Witam, a czy jest coś dla D942188. Pozdrawiam
  12. Hey Ja dostałem info ze moduł od świec nie ma nic wspólnego z podgrzewaczem-wiec to raczej zbieg okolicznosci... :mad2: A moje pytanie czy da rade samemu wymienic podgrzewacz filtra paliwa czy trzeba jednak wybrac sie do warsztatu? :shock: W koncu zero błędów :D zbieg okoliczności z tym błedem 4212 po wymianie podgrzewacza. przyczyna to sterownik swiec - naprawiony przez "Roger Nysa", oraz świeca na 1 cylindrze. Po wymianie sterownika nadal był błąd 1 swiecy , dopiero wymiana samej swiecy = zero błędów :cool2: Oczywiście sam podgrzewacz paliwa od wymiany nie pokazuje błędów..
  13. Hey Ja dostałem info ze moduł od świec nie ma nic wspólnego z podgrzewaczem-wiec to raczej zbieg okolicznosci... :mad2: A moje pytanie czy da rade samemu wymienic podgrzewacz filtra paliwa czy trzeba jednak wybrac sie do warsztatu? :shock: W koncu zero błędów :D zbieg okoliczności z tym błedem 4212 po wymianie podgrzewacza. przyczyna to sterownik swiec - naprawiony przez "Roger Nysa", oraz świeca na 1 cylindrze. Po wymianie sterownika nadal był błąd 1 swiecy , dopiero wymiana samej swiecy = zero błędów :cool2:
  14. Witam Walczyłem z tym błędem 4501 i żóltą kontrolką Inreassed emission. czyszczenie zaworków nie pomogło. Dopiero wymiana zaworu EGR - na drugi przyniosła efekt pozytywny. :cool2: Narazie jeżdze 2 tygodnie i błedu nie ma. Mam wrażenie jakby równiej pracował silnik tz. przy stałej spokojnej jeżdzie na najwyższym biegu np 90 km/h czuć ze samochód teraz jedzie równo- wczesniej były delikatne objawy jakby falował - ale to było naprawdę delikatne i trudno wyczuwalne. Pozdrawiam
  15. Witam Sorry ze tak długo to trwało. Problem rozwiązany (prawie)!! - wymiana podgrzewacza przy filtrze usuneła błąd 4587. jeżdze juz ponad tydzień po wymianie i błedu nie ma. Samochód pracuje tak samojak przed :roll: . Nie widzę różnicy więc chyba ten bład i uszkodzony podgrzewacz nie mają większego wpływu na pracę silnika ??? ALE jest jedno "ale" - otóz po wymianie na następny dzień mam teraz bład ciągle 4212 - świeca żarowa na 1 cyl. - nie wiem czy to zbieg okoliczności, czy jak ktoś wspominał wyzej sterownik świec żarowych , który na początku pokazywał błąd podgrzewacza a po wymianie błąd świecy. Nie wiem dajcie znać jak u was bedzie po wymianie podgrzewacza...?? podpytam przy okazji mechanika moze wymienie tą swiece wtedy bedzie 100 % pewności ze moduł lub sama świeca. A juz się cieszyłem ze w INPIE bedzie ZERo błędów :mad2:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.