Skocz do zawartości

gutek0001

Zarejestrowani
  • Postów

    49
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O gutek0001

  • Urodziny 21.09.1985

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW 3 E46 2000R TOURING 2,0D 136KM MANUAL
  • Lokalizacja
    Gubin
  • Zawód
    Informatyk

Osiągnięcia gutek0001

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. spróbuj je dokręcić, jak nadal będzie ciekło wymień uszczelniacze i powinno być po problemie ;)
  2. masz spalinowy podgrzewacz płynu (webasto), pewnie jemu zawdzięczasz szybkie grzanie, ja posiadam elektryczny podgrzewacz i niestety muszę trochę dłużej poczekać na ciepłe powietrze układ recyrkulacji spalin wyposażony jest w chłodniczkę spalin, której zadaniem jest jak sama nazwa wskazuje chłodzenie spalin (tych które trafiają do kolektora ssącego), ale dodatkowym pozytywnym efektem jej działania jest dogrzewanie płynu chłodniczego, dlatego pewnie nieszczelny termostat egr ma wpływ na wolniejsze grzanie się silnika gdy by nie podgrzewacz i chłodniczka egr to zimą ciężko było by nam zagrzać naszego diesla :) typowy objaw nieszczelnego termostatu głównego, najpierw sprawdź sobie termostat egr, po zdemontowaniu dmuchnij w niego, jeżeli powietrze będzie ciężko przechodzić to jest sprawny, jeżeli swobodnie to wymień najpierw ten termostat (kiedy puszcza powietrze swobodnie to też grzechocze przy potrząśnięciu ;) ), jeżeli masz sprawny termostat egr lub jego wymiana nic nie dała to wtedy wymień termostat główny i problem zniknie a tymczasem aby nie tracić tak mocno temperatury silnika jeździj na wyłączonym ogrzewaniu lub na włączonym ale nie ustawiaj zbyt wysokiej temperatury a siłę nadmuchu ustaw na minimum
  3. Dane pojazdu Art. Wartość Numer podwozia WBAAL71040KE13949 Kod typu AL71 Typ 320D (EUR) Typoszereg E E46 (4) Seria 3 Rodzaj konstrukcji LIM Układ kierowniczy LL Drzwi 4 Silnik M47 Pojemność skokowa 2.00 Moc 100 Napęd HECK Skrzynia biegów MECH Kolor TITANSILBER METALLIC (354) Tapicerka STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW) Data prod. 1998-06-24 Wyposażenie Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sportowe dostosowanie podwozia S256A SPORT-/MF-LENKRAD/GESCHW.REGELUNG Kierownica sport./MFL/regul. prędk. S279A LM RAEDER/STERNSPEICHE 45 Obr. BMW, st. le. nie zd. do j. po uszk. S305A FERNBEDIENUNG F.ZENTRALVERIEGELUNG Pilot do zamka centralnego S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43) S692A CD WECHSLER I-BUS VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD I-Bus S854A SPRACHVERSION FRANZOESISCH Wersja językowa, francuski Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa S881A FRANZOESISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, francuski
  4. tak jak kolega wyżej napisał, pewnie webasto dogrzewa silnik i stąd to dymienie, czyli wszystko w porządku a co do temperatury, jeżeli masz problemy z temperaturą poza miastem to obstawiałbym raczej główny termostat, ewentualnie 2 masz do wymiany, ja miałem identycznie, w trasie temperatura nie osiągała optimum, sprawdziłem termostat egr, okazał się nieszczelny więc wymieniłem, niestety temperatura w trasie nadal jest za niska, czyli czeka mnie jeszcze wymiana termostatu głównego, jedyna różnica na plus po wymianie termostatu egr to szybsze grzanie się silnika, o ile nie jest to tylko złudne odczucie
  5. darko198921 podaj tutaj vin, to ja lub inny forumowicz ci to rozkodujemy
  6. ja mam 2,0d m47 i przy odpalaniu napięcie spada do 10,* volt, aku ma jakieś 8 miesięcy dopiero ;)
  7. najlepiej znajdź kogoś kto ma e46 sedan / coupe, ściągnij zaślepki i porównaj gniazda pod bagażnik, jeżeli same gniazda jak i ich rozstaw (odległość między lewą a prawą stroną) będą takie same to ten bagażnik z aukcji musi pasować, rozstaw gniazd będzie nieistotny jeżeli bagażnik ma regulację rozstawu łap mocujących a rozstaw gniazd mieści się w zakresie regulacji rozstawu łap mocujących
  8. według naklejki pasują tylko do sedana (4) i coupe (2) http://img528.imageshack.us/img528/9306/28681289.jpg nie wolisz kupić sobie relingów i przystosowany pod nie bagażnik? według mnie touring z relingami wygląda o niebo lepiej ;)
  9. zapaliły ci się kontrolki, podłączyłeś się pod kompa, wywaliło błąd PP czujnika ABS, wymieniłeś czujnik a kontrolki nadal się świecą, a czy podłączałeś się ponownie pod kompa? po wymianie czujnika błąd w module ASC powinien zostać samoczynnie wykasowany, jeżeli nadal tam jest to albo nowy czujnik jest uwalony, albo źle wpięty, albo masz zniszczoną koronkę ABS na piaście, jeżeli nie wyświetla błędu czujnika to musi pokazać inny błąd wątpię
  10. tutaj to sprawdzisz po numerze VIN http://www.bmw.pl/pl/pl/owners/parts/electronic-parts-catalogue/electronic-parts-catalogue.html
  11. no to tanio ktoś Ci to zrobił, mnie przekładka silnika (sama praca mechanika) kosztowała 1100 zł, no ale miał sporo pracy, musiał wyciągnąć silnik z mojego auta jak i z dawcy, ściągnąć z obu silników wiązkę elektryczną i moją starą wiązkę podłączyć pod silnik z dawcy (silniki te same a wiązki się różniły), no i oczywiście na koniec wstawił silnik
  12. najpierw sprawdź czy masz obieg płynu, jak temperatura osiągnie normę lub ja przekroczy sprawdź czy chłodnica jest gorąca, jeżeli nie to nie masz obiegu (prawdopodobnie zapowietrzony układ chłodzenia, lub termostat ci się zacina), jeżeli robi się gorąca to na postoju po załączeniu obiegu powinien się załączyć wentylator, jeżeli się nie załącza to zależnie od silnika przyczyną może być: uszkodzona wiskoza, silnik wentylatora, moduł wentylatora, czujnik temperatury w chłodnicy
  13. poszukaj wycieku, skoro stało się to po wymianie to być może śruba spustowa w bloku albo chłodnicy ma nieszczelność, jeżeli ubywa płynu to nic dziwnego że silnik się przegrzewa, przez brak płynu układ ci się zapowietrza i pompa nie jest wstanie uruchomić obiegu, ale wtedy silnik powinien się przegrzewać nie tylko na postoju ale i w trakcie jazdy, napisałeś że na postoju się przegrzewa a w trakcie jazdy temperatura wraca do normy, objaw typowy dla niedziałającego wentylatora PS. a jesteś pewny że po wymianie płynu układ został prawidłowo odpowietrzony? być może nie i stąd ciągłe ubywanie płynu (układ się nadal odpowietrza i pobiera płyn ze zbiorniczka) co do kabli, to jeden pewnie jest do żarówki a drugi do czujnika otwarcia pokrywy schowka
  14. tak z ciekawości... ile dałeś za słupek i ile wyniosła cię wymiana?
  15. potwierdzam, ja u siebie zmieniałem panel ręczny na automatyczny, sterowanie nawiewami nie działa jak należy, cała reszta (temperatura, siła nadmuchu itp) działają jak należy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.