Witam! Gdyby ktoś miał podobny problem to zapraszam do lektury: Moje auto to BMW 520i z 11.1992 r. M50 24V Vanos. Pewnego ranka odpaliłem auto i dostao ono wysokich obrotów (tak ok 2 - 2,5 tys. na biegu jałowym). Wyjąłem regulator biegu jałowego (silnik krokowy), przemyłem w benzynie i w WD40, włożyłem i ... obroty spadły, tyle, że "nabawiłem" się FALUJĄCYCH OBROTÓW, i ogólnie auto chodziło jak traktor. Silnik pracował tak nierówno, że aż całym autkiem trzęsło. Na pierwszy ogień poszło sprawdzanie szczelności dolotu powietrza i tu od razu wymiana gumy przepływu (przepływomierz - przepustnica) koszt to ok 80 zł. Niestety nic to nie pomoło. Podmiana silnika krokowego - NIC. Przepływomierza - NIC. Odpinanie sondy lambda - NIC. I w tym momencie mojej historii następuje dwu tygodniowa tułaczka po warsztatach samochodowych i po różnych BMW-doktorach. Wszędzie słyszałem tylko: "poddajemy się, wszystko wydaje się być OK ale można by wymienić ..." Wymieniać to zawsze można i to dużo części - ale taka diagnoza nie rozwiązuje problemu. Problem rozwiązał jeden pan mechanik. I tu podam jego dane, bo myśle że zainteresują posiadaczy BMW z Kielc. BOSH Service Serwis Samochodowy "BORAMOT" inż. Rafał Mucharski Kielce, ul. Petrychorska 14 tel. 502 057 347 Ten pan jako jedyny zdiagnozował usterkę i to w parę odzin po wstawienu auta do warsztatu. Okazało się, że uszkodzony był komputer: sterowanie zmiennymi fazami rozrządu. Usterkę usunął, wymieniając parę tranzystorów (dokładnie nie wiem na czym polegała ta naprawa bo jakoś n ie wtajemniczył mnie w problem, a ja go nie drążyłem). Efekt jest taki: RADOŚĆ Z JAZDY POWRÓCIŁA !!! Jeszcze na koniec informacja dla tych co mają problemy z deską rozdzielczą - znalazłem gości co naprawiają deski w Kielcach (po długich poszukiwaniach). Podam telefon: 880 365 837 - mają tam elektronika co robi takie rzeczy (koszt to ok 100 zł). Pozdrawiam!