Skocz do zawartości

szymonoo

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E46 318i Toruing lift - silnik N42 - 1995ccm/143 KM - 09.2001

Osiągnięcia szymonoo

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam Zmieniałem ostatnio panel klimatyzacji (w poprzednim nie działała pompka cieczy) i chciałem w nowym zakodować ogrzewanie tylnej szyby jako nieaktywne. Niestety przy próbie odczytania w NCS sterownika wyskakuje znany błąd: COAPI-2041: wrong ecu coding index A_IHK46: CODIERINDEX=15h Problem w tym że w poprzednim panelu zmieniałem index z C01 na C02 (bo taki odczytałem w inpie) i było ok. Tutaj niestety po odczytaniu coding index w inpie (coding index=15) i zmianie w NCS dalej sie nie łączy. Macie jakieś pomysły?
  2. artek 1811 - niestety ale jestem z Wałbrzycha (to tu gdzie można było dostać 50 zł za głos - przyp. ) chodzi o to, ze ja to robiłem już dwa razy i na razie nie mam potrzeby wymieniać ponownie czujnika. Piszę tylko dlatego że rozbierałem i wierz mi - w N42 nie ma mozliwości wymiany czujnika bez rozbierania ponieważ przeszkadza osprzęt ale i sam czujnik jest w takim miejscu że nie sięgniesz niczym ani nie włozysz ręki. Widocznie nasze silniki się różnią i tylko się cieszyć że u Ciebie jest z tym łatwiej. Powiem Ci że w zasadzie jak już rozbierzesz osprzęt to można dużo rzeczy pożytecznych przy okazji zrobić - choćby wyczyścić odmę, zregenerować rozrusznik, wyczyścić sam kolektor. Co mnie zdziwiło to to, ze po rozbiórce kolektora widziałem zawory ssące i były one czyściutkie, bez nagarów.
  3. Nie no zaraz! Jak wyciagniesz czujnik bez rozbierania kolektora to masz u mnie skrzynke.. albo nawet dwie najlepszego piwa. Próbowałem i wierz mi - nie ma szans go wykręcić i wyjąć niestety. Zwłaszcza że nowy trzeba dobrze zamontowac bo potrafi nier wejść prawidłowo.
  4. Ja wyciągałem już dwa razy kolektor - raz dla regeneracji rozrusznika a drugi do wymiany czujnika położenia wału. Sprawa nie jest specjalnie trudna tylko jak kolega napisał cięzko jest odkręcic kolektor bo trzymają go dwie śrubki i jedną trzeba wykręcić od dołu. Kolektor tez cięzko trochę wyjąć. Odma jest pod kolektorem i wychodzi razem po odpięciu wszystkich węzyków. Najgorzej chyba przy składaniu włożyć tą puszkę prostokatną z elektryką pod kolektor bo ona musi wejść w prowadzenia w kolektorze i na to zwróćcie uwagę.
  5. Tak to ten zawór. Znajdziesz go w komorze po stronie kierowcy, przymocowany jest do podłużnicy. wystarczy pociągnąć do góry i zejdzie. U mnie jest razem z dodatkową pompką: http://allegro.pl/pompka-pompa-wody-zawor-bmw-e46-2002r-330d-i1955322128.html
  6. Fakt- nie napisałem jednej ważnej rzeczy: u mnie komputer też NIC nie pokazał :o dlatego szukałem tego uszkodzenia przez dwa miesiące jeżdżąc autem tak jakbym wczoraj dostał prawo jazdy. Problem był w tym ze sporadycznie wystepowała przerwa na sensorze i komputer tego nie zapisywał w pamięci. Dopiero po dwóch poważnych szarpnięciach kiedy auto zgasło udało mi się podpiąć komputerem i wyszło: crankshaft sensor. Po wymianie już jest ok.
  7. To na pewno czujnik wału - miałem to samo. Kup czujnik od guziora2 bo ma nowy w bardzo dobrej cenie. Ja się pospieszyłem i kupiłem używkę ale przestało w końcu szarpać i auto jakby odzyskało wigor.
  8. Sprawdzcie zawór od ogrzewania. Miałem to samo - przy nogach czułem pukanie. Wymieniłem zawór i pukanie zniknęło.
  9. hmm no ale przecież deszcz nie pada 360 dni w roku a w lato jest sucho ciepło więc mata grzewcza przez to się szybciej nie zużywa?
  10. qrcze no to teraz wbiliście mi gwóźdź ;) byłem pewny że cały czas nie grzeją i jak sprawdzałem to szkło było chłodne. Muszę to sprzawdzić jeszcze raz. Ale z drugiej strony: po co grzać cały czas lustra a dysze do spryskiwaczy włączać??? wydaje mi się nielogiczne
  11. Jak to cały rok? u mnie włączają się razem z podgrzewaniem dysz. W ciepłe suche dni lustro jest chłodne.
  12. A co to za funkcja rest?? możesz napisać o niej coś więcej?
  13. Czujnik oblodzenia czy jakoś tam... opróćz dysz włącza też podgrzewane lusterka ;)
  14. Witam Nadeszłą jesień i pojawił się problem: zauważyłem że dodatkowa pompka wody, ta z zaworem - któa odpowiada za wymuszenie obiegu cieczy do nagrzewnicy w kokpicie nie działa :-( Mam drugą działającą ale po podłączeniu też nie działa. Myślałem że poszedł bezapiecznik ale nie mogę go znaleźć albo go w ogóle nie ma. Czy ktoś wie gdzie ten bezpiecznik znajdę albo gdzie jest przekaźnik tej pompki?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.