Skocz do zawartości

red_insect

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 316ti 2001

Osiągnięcia red_insect

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. nie je sie czepilem alternatora tylko ten pozal sie boze mechanik nalegal na wymiane..wyglada na to ze celowal nie bedac pewien rezultatu a wymiana byla zupelnie bez sensu..gdyby nie to ze wydalem u niego sporo pieniedzy (i naprawa jest objeta gwarancja) dawno bym auto zabral do kogos bardziej rozgarnietego wydaje mi sie ze przyczyny byly dwie: (1) jedna - mechaniczna - zostala wyeliminowana - resztki dawno peknietego paska byly wkrecone w kolo od kompresora klimy..a to zacinalo sie od czasu do czasu..pasek sie slizgal na sek. i stad szarpniecie..kompresor zostal wymieniony..ale problem pozostal...teraz szarpniecia sa jednak duzo rzadsze i nie tak intensywne jak dawniej..ale sa :cry: (2) drugiej przyczyny nie moze nikt zdiagnozowac..ciezko opisac objawy..zapala sie kontrolka ladowania i czuc w tym samym czasie spadek mocy (?) chwilowy brak zaplonu (?) juz sam nie wiem jak to nazwac..w kazdym razem nie szarpie tak mocno jak dawniej..zazwyczaj po sekundzie wszystko wracalo do normy..ale ostatnim razem nie przeszlo..za to zapalily sie po kolei inne kontrolki na desce rozdzielczej (podobnie jak przy zerwanym pasku..z ta roznica ze wspomaganie dzialalo dalej..zatrzymalem sie na poboczu i zauwazylem ze silnik pracowal rowno)..wylaczylem i wlaczylem silnik..wszystko znowu ok...zawiozlem do mechanika (tego co zwykle) i czekam jak na wyrok co tym razem wymysli..jestem ostro zmeczony cala sytuacja..objawy pasowaly idealnie do walnietego czujnika walu..ale jego wymiana nic nie dala...komputer nie pokazuje bledow...slyszalem ze to moze byc problem instalacji i ze w takich przypadkach pomaga dodatkowe uziemienie...jesli macie jakies inne pomysly bede bardzo wdzieczny..powoli wyczerpuje mi sie cierpliwosc
  2. Właśnie odebrałem auto z warsztatu..z wymienionym czujnikiem wału i zregenerowanym alternatorem...i z zapewnieniem że problem został na zawsze usunięty...pojeździłem to tu to tam..właśnie wracałem cały szczęśliwy do domu autostradą..z błogostanu wyrwała mnie..zapalona kontrolka akumulatora i sekundowy brak ładowania :mad2: zaraz potem powtórka..tym razem trwało to dłużej a auto oszalało..zapaliły się po kolei wszystkie kontrolki na konsoli (tryb awaryjny?)..zatrzymałem się..sprawdziłem czy pasek nie pękł..włączyłem silnik i o dziwo wszystko już było ok..powolutku pojechałem dalej..po kilku minutach kontrolka zapaliła się ponownie przy chwilowym braku ładowania (ułamek sekundy)..dojechałem do domu i od wczoraj siedzę i myślę..ale nic mi już do głowy nie przychodzi..co jeszcze może powodować taki stan? praktycznie rzecz biorąc wszystko zostało wymienione w układzie napędzanym przez pasek: pompa wspomagania..kompresor klimy..wszystkie rolki..koło alternatora (ze sprzęgłem) + zregenerowany alternator (został tylko stary napinacz i pompa chłodzenia - wyglądają ok) możliwe że to awaria komputera? totalna desperacja..jakieś pomysły??? (nyguss-spec-BMW: reszti zerwanego paska mi powchodziły do pompy wspomagania, kompresora klimy i jednej rolki - wszystkie te części zostały wymienione - mechanik oglądał resztę i ponoć się kręci bez zarzutu - ale już mu nie wierze w ani jedno słowo)
  3. czujnik wymieniłem 2 dni temu...i nic się w temacie nie zmieniło :evil: w akcie desperacji wymieniam (ponoć sprawny) alternator..a jeśli to nie pomoże to rozwalę w drobny mak :evil: :evil: ...to auto mi już spędza sen z powiek..nigdy więcej "wynalazków" pokroju ti :nienie:
  4. A jednak komputer nie pokazuje żadnych błędów..i tym samym teoria że odpowiedzialny jest czujnika wału staje się mniej prawdopodobna...mechanik przypuszcza że winny jest źle zregenerowany alternator..a prawda jest taka że po 2 tygodniach nie mają pojęcia co się dzieje..bo próby na alternatorze nie wykazują wadliwej pracy..w myśl zasady że tonący się brzytwy trzyma jutro wymienimy czujnik wału..a jak to nie pomoże to co? radzicie wymienić alternator (?) tylko że na takie próbowanie to można fortunę wydać :mad2:
  5. Panowie..dzięki za szybką reakcję..jutro powrót do warsztatu z nowym tropem..mam nadzieję że tym razem por raz ostatni w temacie (mam takie dziwne przeczucie :norty: )..guzior2 chętnie kupiłbym czujnik od Ciebie..tutaj jest jednak problem duużej odległości..jak nie znajdę nic rozsądnego na miejscu to się odezwę się na priva..
  6. Witam..od dłuższego czasu mam problem z którym nikt nie może sobie poradzić...zaczęło się od sekundowych szarpnięć autem..do tego zawsze zapalała się kontrolka ładowania..autoryzowany mechanik bmw zdiagnozował zacinające się sprzęgło alternatora (koło alternatora się blokowało na sek. powodując ślizganie paska)..które zostało wymienione (razem z całym kołem) + alternator został zregenerowany...problem niestety pozostał :evil: ...jako że nikt nie miał pomysłu na naprawę jeździłem tak kilka miesięcy...szarpanie pojawiało się czasami raz w miesiącu..a czasami dwa razy dziennie..na wysokich i na niskich obrotach..przy szybkiej jeździe jak i podczas stania w korku - żadnej reguły...w końcu zerwałem pasek klinowy :cry2: ..tak niefortunnie że wkręcił się w kompresor klimy, pompę wspomagania i w kilka pozostałych rolek...wszystko to zostało wymienione (był płacz jak przyszło do kupowania części :shock: )...a problem pozostał...od kilku dni auto stoi u kolejnego mechanika..właśnie dzwonił dziś że mogę odebrać bo on tu więcej nie pomoże :mad2: ..wszystkie koła/rolki sprawdzone..niby nic nie zacina więc pasek nie ma się na czym ślizgać...alternator jest ponoć sprawny (robiono próby..ale na ile skuteczne..nie wiem)...komputer nie wykazuje błędów..widziałem wiele postów dotyczących podobnych problemów gdzie zazwyczaj winny jest padnięty alternator bądź uszkodzony napinacz...słyszałem również o masie i czujniku położenia wału korbowego(ale te dwa ostatnie nie tłumaczą pękniętego paska)..pomóżcie! z góry dziękuję
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.