Znajoma posiada właśnie taki wehikuł, czyli BMW E87 116i 1.6 N45N LPG (03.2007). Niedawno zakładała do niego instalacje LPG. Kilka dni temu zaczęła jej się świecić kontrolka poziomu płynu chłodzącego. Poprosiła abym jej pomógł, gdyż sama się nie zna. Faktycznie, brakowało równy 1 litr płynu. Po lewej stronie na osłonie silnika zaobserwowałem sporą plamę tego płynu, Domyśliłem się, że któryś z przewodów LPG jest nieszczelny i kazałem jej podjechać do warsztatu gdzie montowano instalacje, aby nieszczelność zlikwidowali (wolę nie ruszać czegoś, co jest na gwarancji). Moje pytanie jednak jest z innej beczki. W zbiorniczku płynu zauważyłem czarne plamy oleju, które pływały po wierzchu płynu chłodzącego. jednak nie zauważyłem żadnych pęcherzyków powietrza, który by sugerował uszkodzoną uszczelkę głowicy (tak sobie na początku pomyślałem). Na wierzchu korka zbiorniczka płynu zauważyłem niewielką ilość "masła". Po odkręceniu korka wlewu oleju, podczas pracy silnika, obroty nagle spadały i stawały się nierówne. Brak "masła" na korku oleju. Co może być powodem? Odma? Niestety nie umiem znaleźć tego w tym silniku. A może chłodnica oleju? Chociaż nie bardzo wiem w jaki sposób może się to dziać w tej chłodnicy. Próbuję odnaleźć inne przyczyny niż uszkodzona uszczelka pod głowicą, która nasuwa się jako pierwsza i najbardziej oczywista awaria.