Skocz do zawartości

Michael1916

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    1 578
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    22

Ostatnia wygrana Michael1916 w dniu 26 Czerwca

Użytkownicy przyznają Michael1916 punkty reputacji!

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G05 X5 M50d & G16 840d Gran Coupe
  • Lokalizacja
    Warszawa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Michael1916

  1. Wnetrze LCI ID8 zdecydowanie wygląda nowocześniej ale funkcjonalność ID7 jest dużo lepsza. Przyciski takie jak ogrzewanie kierownicy i osiem przycisków funkcyjnych + regulacja zawieszenia oraz ogrzewanie siedzen/wentylacja znajdujace sie pod reka to jest cos co bardzo poprawia komfort obsługi samochodu. Gdyby BMW mogło spelnic moje życzenia to chętnie dostałbym w nastepcy G05 takie nowoczesne ekrany ale jednak z podstawowymi przyciskami fizycznymi i pokrętłem Idrive.
  2. Dodajmy do tego co napisaliscie brak fizycznych przyciskow i mnogosc systemow ktore trzeba wyłaczac przed jazda zeby nerwow nie stracic. Efekt...nadal jezdze starszym juz preLCI.
  3. Może przytkało się odpowietrzenie...
  4. Tez tak robie. Jest nas dwoch jeleni
  5. Ile sobie wg Ciebie licza? 360zł za godzine w ASO!? Wyprowadze Cie z błedu! Liczą sobie ok.1000zł i to netto i nie za godzinę tylko za ich jednostkę czasu na naprawe co odpowiada bardziej 45 minutom.
  6. Ja wybierałem ogumienie performance tylko było to dawno temu. Dostałem Pirelli na ktorych samochod przy ruszaniu z maksymalnie skreconymi kołami przeskakiwał jakby po sliskiej nawierzchni ( kostce na przyklad). Oprocz tego po zmianie na Pirelli P Zero RFT okazało się, że komfort na tych permormance wcale nie był wyższy. Do tego opony zużyły się po około 30kkm do 3mm głebokosci bieżnika a wiec konczyłem drugi sezon uzytkowania na prawie zupełnie juz łysych oponach. Z RFT mam same dobre odczucia.
  7. Herezje jakie tutaj mozna przeczytac podchodza dla mnie pod poziom komentarzy onetu czy innego wp 275mm to jest wąska opona? Jest tak wąska, że aż niebezpieczna? Serio? Swój komplet zimowych 20' mam z runflatami. Różnica w prowadzeniu kontra 21' ( 315mm tył) jest ale to kosmetyka. Moja żona w ogole nie zauważa żadnej roznicy. Na 20' jest troche wiecej komfortu i wydaje sie troche mniej bezposrednie prowadzenie. Co do jazdy na granicy bezpieczenstwa czy to w zakręcie czy to na prostej to nie wiem co trzeba z tym suvem zrobic zeby na publicznych drogach roznice miedzy 21' a 20' wychwycic. Oczywiscie są rozne opony i tutaj podejrzewam jest pies pogrzebany. Moj zestaw to Pirelli Scorpion Winter RunFlat + tylna oś skrętna + sportowy dyferencjał. Przy takiej konfiguracji z pełnym przekonaniem mogę przekazac, że jazda zimą jest bardzo satysfacjonujaca. Nie mam takiej wiedzy ale mogę sobie wyobrazic, że tania opona, nie runflat, zużyta opona, brak active steering czy sportowego dyferencjału moze miec wpływ na jakośc prowadzenia i odczucia kierowcy. Nie piszmy jednak, ze wina leży po stronie 20' rozmiaru kół i że "nie powinny byc homologowane" bo to brzmi zwyczajnie śmiesznie.
  8. Dałbym 12
  9. Michael1916

    Czarne felgi 20

    No jest różnica. Moje 21' nadaja sie do renowacji a na 20' nie mam nawet jednego przytarcia. Przy profilu 275/45 w ogole nie trzeba przejmowac sie jak podjezdzasz pod kraweznik czy inne wyboje w jezdni. Na lato mimo wszystko 20' to mało w kontekście wyglądu jak i szybkiej jazdy. Na zimę jednak kupiłbym 20' ponownie.
  10. Do jazdy tylko po mieście i okolicach diesle nigdy nie miały sensu. Różnica w spalaniu ~+25% benzyny w porownaniu do diesla tez na przestrzeni lat znaczaco sie nie zmieniła. Były oczywiście kiedyś "wybitne" silniki benzynowe co to paliły wiadra paliwa "nie jadąc". Ze znanych mi to 4,8i 355KM od BMW, 2.0 254KM Volvo czy Jaguar/LandRover 2.0 250KM. Osobna ciekawostka był wspaniały silnik V10 BMW M5. Wspaniały ale palił 25-30l. Poza tymi odstępstwami, ktorych nspewno jest więcej, zwykle jest to tak +15% na kaloryczności paliwa +10% na sprawnosci silnika. Wszystkie pomiary i licytowanie się komu ile spalił jest dla mnie mniej miarodajne od tej prostej matematyki.
  11. Michael1916

    Czarne felgi 20

    Wygląda to moim zdaniem ok. Sam mam 748M tylko oryginalnie w czarnym na zime i do białego lakieru też wg mnie wstydu nie ma. Srebrne felgi wygladaja na małe w tym rozmiarze bo jest mocny kontrast z czarną dośc balonową oponą.
  12. Dokładnie, utrata wartości to najwiekszy koszt. Kupujesz za 500k po 5 latach sprzedajesz za 200k. 2-3l roznicy w spalaniu na dystansie 100kkm to tylko 13 do 20k pln. Niskie spalanie to komfort dużego zasiegu i ewentualnie dobre samopoczucie kierowcy ale w tej klasie samochodow kosztowo bez wiekszego znaczenia.
  13. X5 M50d przy 140 9-9,5l, 160 10,5-11l, 180 13-14l, 200 15-16l 840d 140 6,5 -7l, 160 7,5-8,5, 180 9-9,5, 200 10-11l Taka to roznica w oporach powietrza. Z mojego doświadczenia wynika, że 40i pali +ok.25% wiecej od 40d.
  14. Zdradzisz za ile to w końcu poszło? Ciekawi mnie jaka jest realna utrata wartości po roku użytkowania.
  15. Daje rade zawsze w kazdych warunkach. Nigdy nie miałem nawet uczucia, że warunki zimowe sa jakimkolwiek wyzwaniem dla tych opon czy napędu. Nie wiem tylko czy ma na to jakis wpływ sportowy mechanizm różnicowy (szpera) która jest standardem w M50d a teraz żeby zamowic ta opcje to trzeba brac pakiet offroad.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.