Witam. Dzisiaj sprawdzalem jak sie silnik M50B20 bedzie zachowywal po odkreceniu korka na zimnym i goracym no i niestety ale tez zadnych zmian nawet malutkich. Silnik chodzi rowniutko,oleju nie bierze, ogolnie zadnych problemow ( odpukac) a mam juz ta beemke 4 rok. Temperatura silnika nie ma nic wspólnego z odmą. Jeżeli po odkręceniu korka oleju nie ma zmian, proponuje odłączyć odme od silnika i dmuchnąć w nią w celu sprawdzenia drożności. http://www.motofakty.pl/artykul/zapomniana_odma.html Tu jest troszkę informacji dla wszystkich którzy nie są pewni jak działa odma i po co ją się stosuje. W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów. O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju. Ja czytalem to dokladnie i umnie nic takiego nie wystepuje