Skocz do zawartości

Nitaka

Zarejestrowani
  • Postów

    44
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Białystok

Osiągnięcia Nitaka

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Nitaka

    Prosze o porade

    Witam. Jeśli jeżdziłeś 130 konnym TDI, to po przesiadce na E46 sprzed liftingu, czyli ze 136 KM silnikiem możesz się czuć nieco rozczarowany.Powinieneś szukać samochodu z co najmniej 2001 roku, z silnikiem o mocy 150 KM. Z drugiej strony jeśli jeździłeś dieslem, to po przesiadce na benzynę też możesz odczuwać pewien dyskomfort. Znajdź po prostu dwa ogłoszenia o sprzedaży gdzieś w swojej okolicy, wypróbuj obydwa modele i dylemat zniknie. Pojawi sie wtedy tylko problem znalezienia egzemplarza w dobrym stanie. Pozdrawiam.Nitaka
  2. Nitaka

    Bagażnik /box dachowy

    Witam. Muszę jakoś do sedana upchać dwa wózki dziecięce. Uprzedzając posty typu "Trzeba było kupić..." uważam, że E46 kombi wcale nie oferuje dużo więcej miejsca, a na X3 lub X5 mnie nie stać. Dodatkowo Żona jak słyszy o zamianie 320 na np. Zafirę, staje się nerwowa :-) Pomyślałem więc o bagażniku dachowym i montowanym do niego boxie. Czy macie w tym temacie jakieś doświadczenia? Jak się coś takiego spisuje w praktyce? Może jakieś zestawy godne polecenia? Pozdrawiam.Nitaka
  3. Witam. Mam problem. Kiedy przekraczam 60 km/h słyszę dość mocny gwizd i szum. Przyczyną jest uszkodzona (odstająca) w górnym rogu uszczelka na której opiera sie szyba. Strasznie jest to irytujące i zastanawiam się czy możliwa jest wymiana tej uszczelki? Wygląda na to, że trzeba ją jakoś wycinac i wklejać. U kogo się za to zabrać? U blacharza czy w zakladzie wymieniającym szyby? A może ktos już miał z nia doczynienia i podpowie co, jak i za ile? Pozdrawiam.Nitaka
  4. Raczej nie ma co kombinować z innym sensorem, na pewno będą problemy przy instalacji. Najprościej zajechać do dobrego elektronika który "wyczyści" pamięć sensora i wgra nowe oprogramowanie. To jakieś 2-4 h pracy i koszt ok.150-200 zł. Odpowiadając na pozostałe pytania: - jeśli auto odpala, to znaczy, że kabel pirotechniczny nie został rozłączony, -napinacz łatwo sprawdzisz demontując fotel-wystrzelony napinacz jest krótszy od sprawnego, wystaje z niego stalowy drut Pozdrawiam.Nitaka
  5. Nitaka

    Wymiana żarówki w migaczu

    Wcześniej odkręcając jedną śrubkę, do której dojście jest od góry... Pozdrawiam.Nitaka
  6. Pewnie robisz bardzo krótkie trasy, albo ciagle jeżdzisz po mieście.Choć i tak spalanie wydaje mi się zbyt wysokie. Wczoraj wieczorem przejechałem trasę ok.150 km. Świeżo po tankowaniu i zresetowaniu parametrów typu spalanie i prędkosć. Początkowe spalanie wg.kompa to 11,5 l/100 km, po nagrzaniu silnika spadlo do ok.6 - 6,5 l/100 km (w zależności od prędkości). Takie "uśrednione zimowe spalanie" z tras to ok. 7 l/100 km. Pozdrawiam.Nitaka
  7. Nitaka

    poduszka powietrzna

    Na 100% poduszki te nie są identyczne. Znam chłopaka który chciał w ten sposób zaoszczędzić i przy zakładaniu okazało sie, że poducha z e36 wchodzi głębiej i żeby jako tako ją zamontować musiał "cudować" z różnistymi podkładkami. A i tak nie udało sie dobrze spasować. Były też bodajże jakieś problemy z podłączeniem klaksonu. Pozatym trzeba pamiętac, że airbagi mają "datę ważności" i ja osobiście chciałbym mieć jak najnowsze, a przynajmniej w tym samym wieku co całe auto. Tematu "druciarstwa" i wątpliwej jakości oszczędności w tak ważnej kwestii jak systemy bezpieczeństwa nawet nie chcę zaczynać. Pozdrawiam.Nitaka
  8. Nitaka

    Moduł ZKE/ZVM nie odpowiada

    Zapalające sie światła i stukające przekażniki potrafią nieżle nastraszyć :D ale przy padniętym akumulatorze jest to normalne. Pozdrawiam.Nitaka
  9. Nitaka

    320 d dziwne obroty silnika

    Szkoda :cry: problem byłby rozwiązany tanim kosztem. A nie widzisz jakiejś zależności pomiędzy falowaniem obrotów a np. załączaniem się kompresora klimatyzacji lub większym obciążeniem silnika spowodowanym włączeniem ogrzewaniem na maksa ?? Kiedy ja walczyłem ze skokami wskazówki obrotomierza jedną z rzeczy które mi podpowiadano była przycinajaca się rolka napędzająca klimatyzacje. Trzymam kciuki.Pozdrawiam.Nitaka
  10. A zdradzisz jaki to silnik? Nie masz przypadkiem z przodu wiatraka od klimatyzacji? Nitaka
  11. Wydaje mi sie, że wtyczka jest od wentylatora chłodnicy. Pozdrawiam.Nitaka
  12. Nitaka

    320 d dziwne obroty silnika

    Czyli żadnych zapisanych błędów mogących wyjaśnić falowanie obrotów.Baardzo częsty błąd podgrzewacza (chyba, że masz webasto), o poduchach lepiej nic nie mówić... Jeśli dodatkowo nie masz problemów z przyspieszaniem, wskazówka ekonomizera na 4-ce wychyla się do końca i nie zostawiasz za soba czarnych bąków, to wymień filtr paliwa i jest duża szansa, że problem zniknie. A jeśli ostatnio jeżdziłeś na rezerwie, to na pewno zniknie. Pozdrawiam.Nitaka
  13. Nitaka

    320 d dziwne obroty silnika

    A co powiedział komputer? Zainteresowany Nitaka
  14. Nitaka

    320 d dziwne obroty silnika

    Jeszcze jedno - jeżdzę na Filtron-ach. Pozdrawiam.Nitaka
  15. Nitaka

    320 d dziwne obroty silnika

    Nie ważne kiedy zmieniałeś filtry, tylko ile na nich przejechałeś... Ja bym na początek zmienił obydwa filtry.Miałem podobne objawy i sprawcą był filtr paliwa totalnie zasyfiony pomimo tego, że miał dopiero ok.5000 km. Pozdrawiam.Nitaka
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.