
JohnyHDH
Zarejestrowani-
Postów
13 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
nie powiem
-
Lokalizacja
Heidenheim(Germany)
Osiągnięcia JohnyHDH
Debiutant (2/14)
0
Reputacja
-
Ja bym polecal tez Benzyne, to moje pierwsze BMW E-39 523iA z 98r, mieszkam w Niemczech i zapewniam cie ze nawet tutaj ciezko znalezc cos zadbanego :/ Niskie ceny ? zapomnij! za swoja dalem 8200E to calkiem sporo jak za 10 letniego "sztrucla" szukalem auta 3 miesiace (nastawiony bylem na 528 ale naprawde nie trafilo mi sie nic co mozna by kupic i spac spokojnie) i autka po 5-6 tys E od ktorych zaczynalem ogladanie, to byly niezle gnioty niestety :/. Dodam jesze tyle, ze nieoszukane egzemplarze z przebiegami...uwaga 350-400 tys chodza po minimum 5000E :duh: za swoja 8200 ale udalo mi sie kupic z orginalnym przebiegiem 113 tys w igla stanie. Aha jak ogladalem jedna 520i 97r (4900E)przebieg 347 tys km to auto nadal wygladalo jak nowe, zadnych sladow zniszczenia, przetarc etc Wniesoek z tego jest taki ze jak widzisz fure co ma na liczniku 150 tys a wnetrze zdewastowane poprzecierane to lepiej dac se spokoj to naprawde ciezko popsuc (trzeba sie starac chyba ;) ) Polecam Benzynke, latwiej trafic cos niewyjechanego :8)
-
niestety wioska ;) ale to moje zdanie :hand:
-
Jakie 17-stki do E-39 opinie konkretne
JohnyHDH odpowiedział(a) na lukas23 temat w Eksploatacja, felgi, opony, oleje, paski
mam u siebie 8,5x17 ET 13z oponami 225/45 R17 fabryczny sport zawias i nic nie obciera, nic nie trzeba bylo przebudowywac. -
Ja mysle ze po prostu posadacze mniejszych silnikow nie moga sie pogodzic z tym ze jakies 2,5 czy 2.8 pali niewiele wiecej a daje duzo wiecej frajdy z jazdy :8) jakby R6 palily srednio 15-17 PB to nie bylo by sensu tego kupowac (od razu lepiej jakies V8 a jak ma byc taniej to jakies 1.6-1.8) co do roznic w spalaniu to przeciez normalne. Kondycja samochodow jest rozna,srodowisko w jakim sie porusza tez (trasy,wioski,miasteczka ,miasta,aglomeracje) no i sam kierownik to chyba sprawa numer 1 :)
-
523iA miasto spokojnie 12,9 dynamicznie 13,8 Trasa 7,8 spokojnie 8,8 dynamicznie. Jak dla mnie to spalanie rewelacja :twisted2:
-
Witam serdecznie kolegow. Prosilbym o pomoc w wybrze felg dla mojej E39 z 98r, kolor autka Aspen Silber (dla mnie to po prostu szary metallic ;) ) Shadowline na zawieszeniu fabrycznie obnizonym. W tej chwili autko stoi na fabrycznej feldze (krzyzujace sie szprychy) 225/55 R16 i niestety srednio mi sie podoba ta felga,jakos nie pasuje mi do E39,design nieco stary,napewno fajnie pasuje do starszych Bawarek ale w E39 wyglada to juz nizacikawie ;) Znalazlem pare interesujacych mnie felg i prosilbym o jakies opinie, moze ktos ma jakies fotki na podobnej feldze jak to na autku wyglada, 1. http://www.atu.de/pages//shop/fbs/felgen-details.html?seite=2&artikelnr=ROD402&id_kfz=3241&Reifenart=Sommerreifen&bild=711.jpg 2. http://www.atu.de/pages//shop/fbs/felgen-details.html?seite=3&artikelnr=ALU006&id_kfz=3241&Reifenart=Sommerreifen&bild=763.jpg 3. http://www.atu.de/pages//shop/fbs/felgen-details.html?seite=4&artikelnr=ROD105&id_kfz=3241&Reifenart=Sommerreifen&bild=722.jpg 4. http://www.atu.de/pages//shop/fbs/felgen-details.html?seite=3&artikelnr=ROD497&id_kfz=3241&Reifenart=Sommerreifen&bild=545.jpg Felgi ktore tutaj pokazalem, sa niektore podobne to fabrycznych modeli dostepnych w BMW (jak nie identyczne). Wiem ze to nie to samo co fabryka wstawiala, ale wczesniej przejezdzilem prawie 3 lata na 17 calowych felgach Aluett i nic sie nie pogielo ani nie skrzywilo, pozatym mieszkam w DE i dziorawe drogi sa dosyc trudne do znalezienia ;) wiec wytrzymalosc felg nie ma takiego wielkiego znaczenia. Moze koledzy maja inne pomysly na ladna felge ? Celuje raczek w cos normalnego (zadnych wymyslnych i przekombinowanych wzorow) Nie chce sobie z samochodu zrobic jakiegos dziwadla ;)
-
ale kolega nie pytal o Diesla :worried: widac szuka 6 garowego PB patrzac na to o jakie silniki pyta
-
Tak sie sklada ze u mnie w domu sa obydwa te samochody :8) BMW 523i jest moje, natomiast Audi A6 C5 2.4 V6 jest mojego ojca. Ciezko te 2 samochody porownac, to calkiem inne auta i obydwa maja jakies swoje plusy i minusy. Postaram sie to jakos przejrzysci przedstwic . 1 SILNIKI Jesli chodzi o dynamike to 2 rozne swiaty Audikowski V6 jest zdecydowanie silniejszy w dolnej partii obrotow, a co z tym sie wiaze, jest bardziej elastyczny i mozna nim jezdzic ekonoiczniej jesli ktos ma zamiar jezdzic spokojnie, przy wyzszych partiach obrotow 523i wydaje sie nieco silniejszy. Ogolnie osiagi sa zblizone, w Audi z wymian ekspolatacyjnych dochadza zmiany rozrzady (kompletna co 90tkm-paski,rolki,termostat,pompa wody,napinacz) i warto to zrobic po zakupie aby spac spokojnie.Jesli chodzi o brzmienie silnika, to obydwa silniki chodza bardzo milo .BMW chodzi troche glosniej ale tez bardziej rasowo V6 jest cichszy ale przy wiekszej parti obrotow potrafi tez ladnie zaryczec :) Dzwiek silnika w moim odczuciu to przewaga Bawarki. 2. Rdza- jesli obydwa auta byly niebite, to ocynkwana karoseria Audi wytrzyma 10 lat dluzej bez sladow korozji niz ta w BMW, gdzie jakies slady rudego potrafia sie pojawic dosyc szybko (np w kolo zamka tylnej klapy w BMW dosc szybko pojawia sie korozja :mad2: ) 3 Komfort i prowadzenie- Moja 523i jest na seryjnym sportowym zawieszeniu, prowadzi sie duzo lepiej od A6 , jest pewniejsza i stabilniejsza. Na dziurawej drodze dosyc miekkie A6 jezdzi lepiej. Co do kosztow zawiasu, trudno powiedziec,jeszcze nic nie trzeba bylo robic w obydwu (dobre drogi w okolicy :wink: ). Audi w odczuciach prowadzacego (moich) jest zwinniejsza i zwrotniejsza, BMW nieco przyciezkawe i niezgrabne, ale za to pewniej sie je czuje, wydaje sie ze ciezko je wytracic z rownowag. 4.Wnetrze- to kwestia gustu :) W Audi duzo wiecej miejsca (szczegolnie tylna kanapa) sporo wiekszy bagaznik (i mozna poskladac siedzenia co daje sporo dodatkowego miejsca) Jesli chodzi o funkcjonalnosc to tutaj Audi wygrywa zdecydowanie, za to jak dla mnie przynajmniej wnetrze BMW ma cos w sobie co trudno opisac :) 5. LPG-nie posiadam- ale zapewne do obydwu silnikow conajmniej dobra sekwencja- jak to sie wtedy sprawuje to popytaj tych co maja ;) Jesli ma ktos jakies konkretne pytania chetnie pomoge, od siebie dodam tyle ze jakbym mial wybrac, to ponownie wybiore E39, ale o A6 zlego slowa powiedziec nie mzona, to naprawde dobre auto. Jesli ktos mysli nad zakupem Audi, to polecam zakup qattro- to zupelnie inne auto wtedy,ma niesamowita trakcje i przyczepnosc.
-
no i wszystko jasne juz :) mam jeszcze silniczek na pojedynczym Vanosie. Dzieki za pomoc :cool2:
-
ale ja nie pytam o M54 ! chodzi mi o M52, w 98r mialy (wedlug info znalezionych na forum) byc montowane rownierz M52 na podwojnym Vanosie. Pytalem o 523i podwojny Vanos czy pojedynczy, jak to wyglada i czym sie rozni a nie jak wyglada M54 525i :nienie:
-
to jest 523i pod maska ? :| u mnie pod maska wyglada inaczej :| czy jest ktos w stanie pokazac zdjecie 523i pod maska z pojedynczym Vanosem i z podwojnym ? u mnie pod maska rozne pierdoly sa troche inaczej rozlokowane, niektore elemnty wygladaja inaczej (nie silnik bo ten wyglada tak samo chyba)
-
Witam szanownych kolegow. Od niedawna jestem szczesliwym (jak narazie nawet bardzo :D ) posiadaczem 523i. Autko jest z 98r i z informacji znalezionych na forum wynika ze w 98r byla juz wrsja z podwojnym Vanosem. Jednak nie jestem pewien jak to sprawdzic. Czy po prostu patrzac na silnik mozna to dostrzec ? Jak to sprawdzic ? Pozdrwaiam.
-
Kickdown jest wyraznie wyczuwalny pod pedalem (przynajmniej u mnie) i czuc takie klikniecie kiedy zaskoczy. Sproboj jechac 60-70-80 km/h i wcisnac pedal na maksa, czasem ten Kick troche ciezko chodzi (jak kupilem Bawarke to u mnie sie przycinal troche, teraz go wyrobilem :D ). Powinienes poczuc spore roznice, autko powinno zredukowac biegi na maxa i bardzo ochoczo przyspieszac :dance: