Skocz do zawartości

cikol

Zarejestrowani
  • Postów

    48
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Niewierz koło Dusznik Wlkp.

Osiągnięcia cikol

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. cikol

    316 i 2 problemy

    Witam. Mam 2 problemy: Przy ostrzejszym ruszaniu podczas puszczania sprzęgła i dodawania gazu(czasami, nie zawsze) zaczyna walić całą budą. Jakby zachwile miała się rozpaść. Czasami również zdarza się to kiedy na 1 biegu nagle wcisnę mocno pedał gazu. Czy to może być podpora wału? Czy szukać czegoś innego? Drugi problem(podejrzewam że bardziej złożony). Samochod to 316 z 86' roku. Gaźnikowe m10. Falują mocno obroty na luzie. Ale to tak że od 1tys do 1,5 tys a czasami i do 2tys! NIe dzieje się to zawsze (czasami ładnie trzyma obroty poniżej 1tys) i raczej niezależnie od temperatury silnika. Obroty falują reglarnie - z czestotliwością stałą - gdzieś tak jedno wachnięcie na sekunde. Co ciekawę podczas hamowania silnikiem czuć jak auto regularnie dodaje sobie gazu(delikatnie) z tą własnie częstotliwością - denerwuje to strasznie. Podejrzewam że problem leży gdzieś w gaźniku właśnie. Ale może ktoś się spotkał z takim problemem?(obroty znam bo mam dołożony obrotomierz)
  2. Zapewne względy ekologiczne, a żeby nie było ogromnej przepaści między M3 3.0 a M52B25 wprowadzili M52B28 Dokładnie. Należy też wspomnieć że zdławienie jest tylko teoretyczne. m50b25 i m52b25 idą w e36 prawie łeb w łeb. a to dlatego, że moment jest niżej w m52. silnika m50b28 w seryjnej produkcji napewno nie było.
  3. moze to coś ze wspomaganiem..?
  4. cikol

    Dyfer z przelozeniem ok 2.93

    poszukaj z 4-ki skrzyni np z 316 bez i. powinno być coś koło 3.10 silnik m10b18 na gaźniku. ja też mam dość długi dyfer w 316 bez i. 5 skrzynia.
  5. Panowie, panowie... zwolnijcie:) Diesel nie nadaje sie do jazdy sportowej - to tak ogolnie. a teraz precyzyjniej. Bez pełnych wykresów z hamowni jednego i drugiego auta nie macie co porównywać. Przy tej samej mocy diesel z zasady ma wiekszy moment ale przy nizszych obrotach. Obroty diesla maksymalne tez sa nizsze. dlatego diesel ma dłuższe przełożenia. I ni jak sie to ma do porównywania z benzyną która kreci sie duzo dalej, moment ma nizszy ale na wyzszych obrotach.
  6. Dzięki, sprawdze napewno. Cieszyłbym sie gdyby to był tylko filtr..
  7. cikol

    328

    :D :lol: :D A tak na serio. chcesz ekonomicznie - 320d .
  8. Witam. Mam problem. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że moje autko coś boli:( Auto to 316 z 86 roku z silnikiem m10b18 na gaźniku (90koni). W momencie kiedy dość konkretnie przyspieszam przez dłuższy czas zaczyna coś przerywać. Silnik przestaje całkowicie ciągnąć. szarpie. tak jakby odcinka ale... do odcinki jeszcze daleko. najpierw myslałem ze to faktycznie odcinka. 1 raz spotkałem sie z tym na autostradzie kiedy chciałem dość szybko sie rozpedzić - 4-ka - 160km/h. i przerywa - mysle sobie - odcinka - wrzucam 5 a tu dalej to samo.:/ popuściłem delikatnie gaz, tak ze jechałem te 140 - 150 i po ponownym wduszeniu bez problemu doszedłem do 170 i znowu... 2. raz przy wyprzedzaniu na 4 biegu przy 150km/h pojawiło sie znów to samo. no i 3 raz - wczoraj. to zabolało mnie najbardziej. kumpel kupił sobie seata 1.9 tdi 110 koni i mnie przewiozł. pozniej ja go przewiozłem. 2 bieg do 80km/h pozniej 3. zwolnienie(zakret), za zakretem 3 delikatnie(60km/h) i pozniej znowu gaz. a tu nagle przy 100-110 km/h znowu szarpanie. wrzucam 4 - dalej szarpie. popuszczam gaz... po chwili znowu dusze i tak doszedłem do 150 bez problemu(szybciej jechać nie chciałem). Kumpel był zachwycony bmw(w porównaniu do 13 lat młodszego diesla robiło pomiane) a ja... załamany.. Teraz troche o moich przypuszczeniach. Podejrzewam pompe paliwa. Tym bardziej że wiem, że siedzi jakaś podróbka. Auto wcześniej używał przez kilkanaście lat moj ojciec. Po drodze padła pompa paliwa właśnie. Ojciec założył jakąś nieoryginalną. Jeździło autko na niej i jeździ nadal. Ale ojciec jak to ojciec - przyzwyczajony do dieslowskiej charakterystyki silnika(kierowca autobusu) nigdy nie potrzebował konkretnych obrotów. Czy to pompa? Jeśli pedał gazu traktuje delikatniej to auto kreci się bez problemu do odcinki(trzeci bieg - 130km/h). W sumie nie potrzebuje auta na wyścigi. Bo z tym silnikiem to za wiele nie zdziałam:) ale chodzi chociażby o bezpieczenstwo wyprzedzania. Pozatym zle sie czuje wiedząc że moją becie coś boli;( Jeśli ktoś wie gdzie moge kupić ORYGINALNĄ najlepiej nową pompe do m10b18 to prosze dać znać. Pompa jest mechaniczna. Czy moge zastąpić ją jakąś(o odpowiednim ciśnieniu i wydajności oczywiście) elektryczną?
  9. a silnik jaka temp trzyma? na połowie sztywno stoi?
  10. cikol

    przeszczep skrzyni

    moja rada: dowiedz sie jakie przełożenia ma skrzynia. dowiedz sie jakie powinna mieć seryjnie montowana do tego silnika dowiedz sie jakie przełożenie mają dyfry 1,8 2.0 i fabryczny przelicz przełożenia dla seri(np na 5biegu) i porównaj z tym co tobie wychodzi. w ten sposób dobierzesz najlepszy dyfer. pomoże ci realoem.com
  11. cikol

    Jak rozpoznać silnik??

    2,5
  12. to drugie chyba odpada. na zimnym(kiedy mieszanka jest bogatsza) wkręca sie podobno normalnie. Też stawiałbym na "górę" silnika.
  13. cikol

    Problem z wolnymi obrotami

    Na 100% pali na wszystkie cylindry?
  14. cikol

    Podskakujący silnik...

    tez bym obstawił poduchy. auto "idzie" normalnie? pali na wszystkie cylindry?
  15. m50 mają wlew oleju od strony szyby a m52 od strony chłodnicy. m50 a m52 to dwie całkowite inne konstrukcje. m52 oszczedniejszy. pomiedzy m50b25 a m52b28 wybrał bym ten drugi. Pomiedzy m52b25 a m52b28... wybrałbym ... tego w lepszym stanie(chodzi o całość auta):)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.