Skocz do zawartości

kosteg

Zarejestrowani
  • Postów

    91
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d 05'; F31 320d 14'
  • Lokalizacja
    Wrocław

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia kosteg

Entuzjasta marki

Entuzjasta marki (6/14)

  • Miesiąc na forum
  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Pierwszy temat Unikat

Najnowsze odznaki

15

Reputacja

  1. Zdaje się, jest to wsiadanie komfortowe dla coupe/cabrio. Zwane tak albo easy entry. Nie jestem pewien a nie mam gm5 pod ręką ale albo to będzie: einstiegshilfe Albo coś tu: Function door lock entry help FERNBEDIENUNG_1 entry help FERNBEDIENUNG_2 entry help FERNBEDIENUNG_3 entry help FERNBEDIENUNG_4 entry-level help
  2. Co znaczy na kilku kreskach? Temperature ustawiasz w stopniach - od 16 do 32. Kreski pokazują obroty wentylatora które komp dopasowuje sam.
  3. kosteg

    Problem z ogrzewaniem

    Pomacaj węże do narzewnicy. Czy są ciepłe jak pozostałe w aucie. Jeśli wejściowy będzie gorący a wyjściowy letni a w aucie zimno to nagrzewnica zabita. Jak wejście i wyjście zimne to np elektrozawór bądź dodatkowa elektryczna pompka bo chyba w tym silniku też jest.
  4. zrób test przelewowy
  5. Czym innym jest mechanika/elektryka a czym innym możliwosć zakodowania. Zdaje się, że nie przeczytałeś całości tego co napisałem albo nie wyraziłem się wystarczająco jasno: W przypadku lamp europejskich masz taki sam układ poziomujący lampę (silniczki) w xenonie i w halogenie. Kwestia czy korygujesz pokrętłem czy robi to "scalak" na podstawie odczytu z czujników na wahaczach. Masz jednak rację w kwestii: Gdyż w f3x lamp usa nie widziałem na oczy i to co napisałem oparłem na doświadczeniach z lampami ze starszych bmw gdzie nie było np żarówek świateł pozycyjnych (czy nawet miejsca na nie i wiazki) ale reszta lampy w usa (oczywiście pomijając wiązkę czyli samo lustro) była taka sama. Tu zagalopowałem się wychodząc z założenia, że nic w tej kwestii zmienić się nie mogło. A jednak skoro piszesz, że nawet z silników zrezygnowali to zmian jest wiele. Przepraszam To już było oczywiste. Skupiłem się wyłącznie na: Co ze względów przytoczonych wcześniej wydało mi się bzdurą...
  6. Bez przesady... wszystkie lampy w bmw mają silniki regulacji takie same. Bez znaczenia czy masz poziomowanie czy nie. I wszystkim tak samo steruje komputer - różnica jest w tym, ze masz czujniki na wahaczach i komp na ich podstawie reguluje wysokość lamp a w wersji manualnej masz pokrętło i korektę wprowadzasz sam. Nic nie stoi na przeszkodzie aby xenon korygować pokrętłem a lampy manualne autopoziomować. Z punktu widzenia elektryki/mechaniki za tym stojącej to to samo w lampie. skoro włącznik kupiłeś wyąłcznie dla przycisku to wyciągnij przycisk z nowego i zamontuj w starym i tyle. Jeśli dobrze pamiętam na płytce w środku wsio jak trzeba jest. Oczywiście kodowanie potrzebne. To nie przełącznik ma czujnik. Czujnik jest przy szybie przedniej. Przełącznik z trybem A z założenia współpracuje z czujnikiem zmierzchu i na tej podstawie zapalają się światła dzienne/mijania.
  7. To nadal mogą być wtryski - to jak kopci kwestią jest temperatury. Jedną zimę przejeździłem zupełnie bez sterownika i nawet przy wyjeździe na narty i mocno ujemnych temp dawał radę (choć faktycznie po odpaleniu trochę kopcił na biało). Jak masz sumę uwalonego sterownika oraz wtryski to możesz mieć przejaskrawione rezultaty.
  8. Dwie opcje - dostać "zaproszenie" albo być wiarygodnym (wówczas na dole pojawia się komunikat, że jesteś trusted i możesz działać). Jak masz vpn to możesz po różnych krajach skakać - mi ze względu na specyfikę pracy będąc za odrą udało się aktywować profil gdy Broder o newtis raz pierwszy wspomniał. Newtis jest lustrem tis i newtis jest nadal darmowy.
  9. Jeśli twierdzisz, że modeo/fusion nie zablokuje kół... Tu trzeba całość rozbić na składowe. Nie - większe heble nie idą w parze z większymi tłoczkami. W standardzie masz zacisk "typu pięść" z jednym tłoczkiem. Po zmianie na bbk otrzymujesz zacisk z kilkoma małymi tłoczkami. To czy suma ich powierzchni jest większa od tłoczka w zacisku podstawowym zależy od przykładu na jakim bazujemy. Nie w każdym wypadku uzyskasz większą powierzchnię. Bez znaczenia jednak czy tak jest czy nie. Większa siła nadal niczego nie zmienia. Nie wiem co chcesz twierdzić poprzednim przykładem obrazka z usa ale gwarantuję Ci, że u nas każde auto oferowane w sprzedaży od powiedzmy 2000r (nie mam najmniejszej ochoty teraz gmerać kiedy jakie przepisy się pojawiały dokładnie) musi być w stanie zablokować koła. Z tego powodu abs stał się obowiązkowy. Więc bez znaczenia czy rośnie siła przykładania klocków - bardziej koła nie zablokujesz. Jak stoi tarcza w zacisku to stoi i tyle. Zmiana ilości tłoczków, miejsca ich przyłożenia (zacisk jednostronny/dwustronny) to zmiana rozkładu siły i właśnie równomierności rozgrzewania tarczy. Bo nie siła jest tu istotna a termika. To jak będzie rosła temperatura tarczy i jak szybko ona ją odda będzie powodowało jak będzie sobie z kolejnymi ostrymi hamowaniami radzić. Aby to wspomóc przecież te najbardziej sportowe zaciski mają np 8 tłoczków i kilka małych klocków w jednym zacisku. To co jeszcze się zmienia to tak jak pisałem - modulacja. To co się dzieje pomiędzy 0 a pełnym hamowaniem. Łatwiej jest dozować siłę. Uwielbiam dorabianie sobie teorii na siłę. Postaw to samo auto rozpędzone do tej samej prędkości na oponach o szerokości 100mm i na oponach o szerokości 250mm i zastanów się czemu na jednych blokujesz koła przy każdym dotknięciu hebla a na drugich nie - przecież energia kinetyczna będzie taka sama... Nie mam pojęcia jak hamujesz ale obawiam się, że nie potrafisz depnąć. Każdym swoim autem przy prędkości autostradowej i większej w sytuacjach mocno awaryjnych blokuje koła przy kopnięciu w pedał i abs pracuje aż do zatrzymania. Bzdura. Już to wielokrotnie było tłumaczone - hamujesz z abs (jak nie potrafisz zablokować kół to poproś kogoś silniejszego za kierownicę albo naucz się z całej siły deptać) i każdy zacisk jest w stanie zablokować koło, pracuje abs - bardziej zatrzymywać się nie da. Chcesz zmienić drogę hamowania to zmień opony - to ich gubienie trakcji powoduje, że zacisk może zablokować koło. Raz ostatni tu napiszę bo sensu to nie ma jeśli olewasz to co stanowi fizykę i wymyślasz swoją na nowo - większe heble pozwalają hamować skutecznie przy wielu kolejnych hamowaniach. Czyli są w stanie znieść więcej ciepła i lepiej je oddawać. Nie puchną. Natomiast przy pierwszym hamowaniu masz zawsze ten sam wynik. Podałem przykład audi - rs6 vs 3.0tdi i ceramika z rs6 potrzebuje dłuższej drogi hamowania niż set seryjny z 3.0... Bo ceramika wymaga rozgrzania i magia pojawia się właśnie w kolejnych hamowaniach. A gdzie ja twierdzę, że nie jest? W przeciwieństwie do całkiem sporej ilości osób zabierających tu głos wiem co dają większe heble. Ale czym innym jest świadomy wybór zestawu na którym mogę deptać i deptać bez faddingu a czym innym twierdzenie, że to skraca mi drogę hamowania. Pamiętaj również, że wątek tu wyraźnie rozbijał się o stwiedzenie jakoby nie było sensu kupowania opon premium gdyż świadomy kierowca nie potrzebuje tych dodatkowych metrów gdyż zachowuje odstęp i nie siedzi na tyłku, nie jeździ agresywnie i nie stanowi zagrożenia na drodze. A w takiej sytuacji nie mówimy o tym, że ktoś napiera długimi na autostradzie by zawalidrogi mu ustępowały, a przez to musi hamować co chwilę gdy kolejny maruder zajedzie mu drogę. Mowa o pojedynczej sytuacji awaryjnej gdy coś się stanie. A tu większe heble nic nie zdziałają więcej bo przy normalnej jeździe fabryczny układ się nie gotuje. Szczególnie w nadchodzącej porze roku
  10. 4B90, czyli rail pressure monitoring at engine start CZyli albo czujnik na listwie albo pompa. To, że słyszysz nic nie znaczy. Jak masz jak to do zrobienia diagnostyka (sprawdzić ciśnienie) i na wszelki test przelewowy wtryskiwaczy bo bywa, że podobnie się u ludzi dzieje.
  11. A byłeś u lokalnego "tłumikarza"? Miewają na miejscu senowny wybór a w cenie masz montaż.
  12. Nie znam wymagań odnośnie rynku amerykańskiego - także bez sesnu to porównanie. Muszę zatem pełną listę dać potencjalnych wyjątków? Bo nie mam też pojecia jak wyglądają wymagania w rosji, indiach i większości azjatyckich krajów... Ale chyba nie o tym była mowa Udowodnione zostało wielokrotnie w tym temacie, że czytanie losowe i cytowanie bez kontekstu jest standardem więc szkoda strzępić czegokolwiek. Niemniej, nic z tego co wymieniłeś nie padło z mojej strony a kolega odnośił się bezpośrednio do mnie. Także tego... Miałem ostatnio identyczną rozmowę (wiadomo, było święto gdzie pół rodziny się spotyka) i dowiedziałem się w odpowiedzi, że zdecydowanie lepsze są letnie przy -10, albo zimowe przy +15 od wielosezonu... Są sytuacje kiedy trzeba zawinąć się z pola bitwy bo jak widać powyżej nie ma opcji aby przekonać (czy nawet debatować na sensownym poziomie)
  13. Jakiego kompa i skąd był brany odczyt temp? To chyba masz odpowiedź.
  14. Które 2,0? m47 czy m47n?
  15. newtis jest za free
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.