Cześć. Wydaje mi się, że mam problem z M340i G20 LCI2. Hamulce czerwone sportowe M Performance. Przebieg 3 tys. km. Hamulce już raczej dotarte. Wydaje mi się, że ten problem występuje od nowości.
Problem jest z łagodnym wyhamowaniem. Przykładowo. Jadę 60-70 km/h i dojeżdżam do samochodu stojącego na czerwonym świetle. Wciskam nie jakoś mocno pedał hamulca (ten sam poziom nacisku przez całe hamowanie) i zaczynam wytracać prędkość. Jeżeli zatrzymam się do 0 trzymając cały czas wciśnięty pedał to samochód zatrzymuje się łagodnie, bez żadnego szarpnięcia.
Sytuacja wygląda inaczej gdy hamując (sytuacja analogiczna jak powyżej) będąc już przy niskiej prędkości ok. 5-10 km/h odpuszczę hamulec całkowicie, aby się toczyć powoli - sytuacja gdy np. światło zmieni się na zielone, samochód poprzedzający ruszy, a ja do niego powoli dojeżdzam. Przy odpuszczaniu pedału hamulca mam wrażenie jakby hamulce się skleiły. Co powoduje że po odpuszczeniu całkowicie pedału hamulca następuje szarpnięcie - pedał wtedy trochę inaczej odbija, nie tak płynnie. Wrażenie trochę podobne jakby dywanik haczył o pedał.
Ktoś na forum zagranicznym miał podobne odczucia i tam podejrzenia padały na układ odzyskiwania energii. Ale nie wiem czy to dobry trop.
I pytanie głównie do posiadaczy M340i (ale nie tylko) czy też tak macie albo mieliście? Jakieś pomysły co to może być? Warto też dodać, że ten problem nie występuje przy każdej jeździe. Czasami sklei i szarpnie, a czasami nie. Z tego co zauważyłem tryb jazdy też raczej nie ma znaczenia - w eco pro nie jeżdzę.