Skocz do zawartości

sbx40

Zarejestrowani
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X5 G05 45e

Osiągnięcia sbx40

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. sbx40

    Jakiem DMC ma twoja X5?

    DMC pojazdu (F.2) jest rożne dla różnych modeli bo różne są silniki (i baterie). Ale dla wszystkich nowych modeli maksymalna masa całej przyczepy bez hamulca (O.2) to 750kg. https://www.bmw.pl/pl/all-models/x-series/X5/2023/dane-techniczne-bmw-x5.html Taka wartość homologacji może być też praktyczną interpretacją przepisów w Polsce - z przyczepą do 750kg można jechać na prawo jazdy kategorii B.
  2. sbx40

    Connected Music

    Nie wiem czy to od zmiany wersji czy nie ale dziś zauważyłem że mogę korzystać z natywnej aplikacji Spotify via Connected Music (bez Android Auto/Car Play - i bez telefonu w ogóle). Konto utworzyłem na polskim BMW ConnectedDrive, z polskim adresem i nigdy wcześniej nie widziałem tej opcji (podobno była dostępna przy rejestracji z niemieckiego ConnectedDrive - ale nie sprawdzałem tego). Wersja 03/2023.67 - 45e z 2022.
  3. Dosyć pokrętnie - to otworzyć aplikacje MyBMW, zaznaczyć na mapie bieżącą lokalizację i wysłać do samochodu. Wtedy adres będzie w "odebranych celach". Nic prostszego nie kojarzę. -- sbx40
  4. sbx40

    Ładowarka dla hybrydy

    Ja mam standardową - dostałem razem z samochodem - więc wiele nie podpowiem. Mobilną Firmy APTIV (35028237) Wygląda mniej więcej tak: https://allegrolokalnie.pl/oferta/ladowarka-do-auta-elektrycznego-bmw-aptive Kabel do gniazdka i do ładowania samochodu są przymocowane na stałe. Ale ważne jest kilka faktów. Po pierwsze ta tzw. "ładowarka" (EVSE) absolutnie ładowarką nie jest. Składa się minimum z 3 elementów: kabla (to najdroższy jej element), wyłącznika i trywialnie prostego elementu elektronicznego który informuje samochód z jakim maksymalnym natężeniem prądu można ten kabel (wyłącznik, instalacje) obciążyć. Prawdziwa ładowarka (pomijając ładowanie prądem stałem co jest osobnym tematem na razie niszowym w warunkach domowych) jest zawsze w samochodzie. Ta fabryczna EVSE informuje samochód, że maksymalny prąd to 10A. Tyle wytrzymuje w zasadzie dowolne "zwykłe gniazdko" (pewnie stąd taka asekuracyjna wartość). Co daje moc ładowania (10A * 230V) 2,3 kW - czytaj około 10 godzin ładowania baterii. Prawdziwa ładowarka 45e (integralna część samochodu) jest wyłącznie jednofazowa i pozwala na ładowanie prądem max 16A (3,7kW). Mi te 10 godzin ładowania nie przeszkadza, bo praktycznie nigdy nie ładuje od zera. W przypadku 45e zatem jedyny możliwy upgrade to EVSE o prądzie 16A/3.7kW - jednofazowe. To powinno skrócić czas ładowania z tych 10 godzin do około 7 godzin. I dalej można korzystać ze zwykłego gniazdka (jeśli jest zrobione wg aktualnych norm). Większość BEV/PHEV (ale nie 45e, 50e) ma ładowarki 3 fazowe. Wtedy dostarczona moc jest circa 3 razy większa np. 3x16Ax230V = 11,0 kW 3x24Ax230V = 16,5 kW 3x32Ax230V = 22,0 kW Obecnie standardem ładowania AC jest 22,0 kW - ale w przyszłości będzie pewnie więcej. No i na te dzisiejsze 22kW trzeba mieć większą niż 22 kW moc przyłączeniową od dystrybutora energii, przyłącze do budynku które to wytrzyma i instalację w środku która zapewni długotrwałą obciążalność kabli prądem 32A, ma zabezpieczenia nadprądowe odpowiedniej wartości. Jak jest podstawowa infrastruktura - to "skrzyneczkę" można dobrać do niej ( i myśleć jakie w sumie mało potrzebne dodatki powinna mieć: wifi, bluetooth, miernik energii etc.) -- sbx40
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.