Skocz do zawartości

Lukas68

Zarejestrowani
  • Postów

    66
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW G20 M340i LCI2

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Lukas68

  1. Tylko pytanie dlaczego na klapce od wlewu paliwa mam nalepkę, że rekomendowane paliwo to 98 ? Olać to ? Jeżeli standardowo jest mapa na 95, to po co rekomendowaliby 98 ? Czy to po prostu sztuka dla sztuki
  2. Nie udało mi się tych wykresów już odnaleźć, to było z zagranicznego forum, może już usunięte. W każdym razie różnie były bardzo duże w korektach zapłonu i w koniach mechanicznych w granicach 15 na plus przy 98. Jest też polski materiał na youtube sprzed miesiąca i tam było na przykładzie cupry fermentor 333KM i tam też były bardzo duże korekty i różnica w ilości koni na poziomie 15.
  3. Ciekawe jak to jest z tym paliwem. Ja też mam na klapce wlepione, że rekomendowane paliwo to 98. Myślę, że to nawet nie chodzi o maksymalne osiągi, bo wtedy i tak leje się 100, tylko bardziej o optymalną pracę silnika i mniejsze spalanie. Muszę to znaleźć, ale widziałem kiedyś wykresy pracy silnika B58 i na paliwie 95 sterownik robił ogromne korekty, a na 98 pracował właśnie optymalnie i spokojnie.
  4. W opinii bardzo dużej części społeczeństwa ludzie kupujący bmw, mercedesa, audi, porsche itd. są mega frajerami, bo w chińskim aucie masz dokładnie to samo + perfekcyjne wnętrze i to za 1/3 ceny Skoda też zawsze lepsza niż bmw czy mercedes
  5. Silniki B48 tak niestety mają, pamiętam to z F40. Duże znaczenie ma paliwo, najspokojniej ten silnik pracuje na paliwie z CircleK. Ale i tak trzeba przywyknąć do drgań na postoju. Chyba, że akurat w tym przypadku to zupełnie co innego
  6. Ja też właśnie jestem zdziwiony tymi opiniami, że coś jest nie tak z wyciszeniem. Jestem osobą bardzo wyczuloną na dźwięki i na prawdę w tej klasie to nie spotkałem niczego lepiej wyciszonego od m340. Do 150 można wręcz szeptem rozmawiać z drugą osobą, przy wyłączonym radiu. Tak jak wcześniej pisałem, mam porównanie do BMW F40 i Volvo v60, to jest przepaść na korzyść m340, gdzie jest w zasadzie idealna cisza w stosunku do jedynki i volvo. Audi A4 znaczniej lepiej, ale i tak gorzej niż m340. Jedyne miejsce, które mogło by być dodatkowo wyciszone to z tyłu ta goła blacha w bagażniku i wtedy to już na prawdę nie byłoby się do czego przyczepić. Oczywiście, są samochody dużo lepiej wyciszone, ale to nie w tej klasie.
  7. Faktycznie V90 Cross Country w porównaniu do V60 to zupełnie inna liga. Ale to tylko właśnie w kwestiach wnętrza, wykończenia i wyciszenia. Natomiast silniki i skrzynie są w zasadzie w każdym Volvo takie same i tutaj szału nie ma. Podobnie układ kierowniczy, czy nawet charakterystyka zawieszenia. Pamiętajmy, że Volvo to chiński samochód, a one takie właśnie są, może i robią wrażenie w pierwszym podejściu, np wykończeniem wnętrza, ale potem z każdym kilometrem coraz bardziej zdajesz sobie sprawę że jedziesz taczką Chociaż oddaje honor, bo siedzenia w volvo są akurat super pod względem komfortu.
  8. To fakt, jeżeli człowiek z takim założeniem by do tego podchodził, to będzie miał totalne rozczarowanie. Ale to nie jest kwestia tylko BMW. Ja miałem takie wyobrażenie tylko raz i znieczuliło mnie to na zawsze, wyobrażałem sobie że Volvo to jakiś mega luksusowy samochód itd itp. No ale jak zacząłem jeździć to czar prysł. Lubię ten samochód, ale nigdy więcej bym nie kupił już Volvo, to jest właśnie taka marka że ma się jakieś niewyobrażalne oczekiwania, a rzeczywistość jest zupełnie inna.
  9. Też chyba to jest kwestia do czego się porównuje. Dla mnie po przesiadce z F40 jest mega cicho pod każdym względem. W jedynce w porównaniu do G20 było głośny jakbym jechał z otwartymi oknami i dziurą w podłodze. Volvo v60, które też użytkuje także jest zdecydowanie gorzej wyciszone. Porównywalnie było wyciszone Audi A4, które miałem jeszcze wcześniej. Opony Michelin Pilot sport 4s i szyby akustyczne.
  10. Tak, wszystkie certyfikowane naprawy korzystają z ColorSystem, bo to jest baza palety kolorów BWM. Natomiast podobno chemia jest od więcej niż jednego producenta.
  11. Akurat wypowiem się na przykładzie mojej 120i w kolorze individual Storm Bay. Miałem wymieniany zderzak i klapę. Potwierdzam, to że kolory individual są bardzo ciężkie do odtworzenia poza fabryką. W aso gdzie była realizowana naprawa szkody mieli problem z idealnym kolorem, ale nie kombinowali że coś jest w granicach błędu, tylko sami przyznali że ten kolor jest koszmarnie ciężki, nawet ma znaczenia oprócz składu mieszanki z jakiej firmy są półprodukty do jej stworzenia. Ściągnęli kolorystę z centrali, nawet chemię ściągnęli od innego producenta i odtworzyli lakier na bardzo dobrym poziomie. Konsultowałem to ze znajomym lakiernikiem, czy oni w aso nie potrafią czy o co chodzi i potwierdził że ten kolor i kilka innych z palety individual jest w zasadzie nie do odtworzenia w 100% poza fabryką. Więc, jeżeli ktoś się faktycznie martwi że potem nie uda się odtworzyć idealnie koloru, to ma rację. Natomiast nie jest też tak, ze wszystkie aso mają gdzieś czy kolor siedzi czy nie.
  12. Problem z akumulatorem raczej powoduje brak możliwości zainstalowania pobranego oprogramowania, ale nie odpowiada za to że nie pokazuje nowych wersji do pobrania. Miałem w F40 problem w wersją oprogramowania z 2022 roku, która nie pokazywała nowych wersji. Po instalacji w serwisie aktualizacji, od tamtego momentu zawsze pokazuje nowe wersje. Więc albo coś źle skonfigurowane albo problem z tą konkretną wersją oprogramowania z 2022.
  13. Myślę, że to wszystko zależy od momentu, konkretnego dealera itd. Teraz równie dobrze, sytuacja może być odwrotna Co do limitu, to od przyszłego roku i tak spada ze 150 na 100
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.