Skocz do zawartości

LoGik

Zarejestrowani
  • Postów

    136
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW F11, 530d (245km); BMW E46 318i (143km)

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia LoGik

Entuzjasta marki

Entuzjasta marki (6/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat

Najnowsze odznaki

1

Reputacja

  1. Bardziej solidne ale też ciężej z tym pracować... coś za coś
  2. źle napisałem, chodziło mi o łączniki jak na zdjęciu poniżej, podobno nie nadaje się to łączenia miedzianej\mosiężnej rurki i stalowej
  3. No i tu mam problem, bo BMW F11 to 2 tony które trzeba zatrzymać i hamulce to podstawa, z tego co czytam to "skrętki" nie są za bardzo wytrwałe. Ale może się to tak skończy - jak cały przewód jest ok to tylko 2 cm tam gdzie końcówka odetnę i zarobię.
  4. Próbowałem ostatnio wymienić węże "7" z screena poniżej i się okazało że mam maksymalnie skorodowane łączenia, sam przewód giętki da sie wykręcić ale nakretka na rurce już nie drgnie - to samo prawo/lewo Teraz potrzebuję pomocy - lepiej wymienić całą rurkę czy tylko odciąć końcówkę i zarobić na nowo (np takim ustrojstwem)? Jeśli wymieniać rurki, nie mogę znaleźć czy te rurki idą pod zbiornikiem paliwa (chyba nie), ale raczej idą nad samkami tylnymi - czy trzeba je demontować/opuścić w dół?
  5. Dzień dobry, Potrzebuje zawór EGR - WBAMX51060C943868 - jakiej firmy zawór EGR polecacie? Zamówiłem na znanym portalu 2 od różnych sprzedających - BorgWarner/WAHLER 710327D bez "\1", przyszło dokładnie to co na filmiku - chiński zamiennik - Różnica Wahler VS Ori BMW - i teraz mam dylemat czy ori czy coś innego?
  6. Jak podnieść prawidłowo swoją eFkę, wedle newTIS dla F10 i F11 takie same są punkty po bokach, ale różnią się punkty środkowe Dla F11 jak na zdjęciu - zabrania się podniesienia za dyferencjał: Dla F10 jak na zdjęciu poniżej
  7. Przyszedł czas na wymianę oleju, skorzystałem z opcji wynajmu garażu na godziny (15zł/godz) - wynająłem na 2godz - 1,5godz zajęła mi wymiana i sprzątanie po sobie (zabranie płynów i kartonów etc...) - wymiana oleju przy 247500 - klucz do odkręcania filtra oleju - Liqui Moly CERATEC 7181 - Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 4L - filter MANN-FILTER HU 720/3 - !!!mam wersje 245 konną (2008 - 2011) na wersję 258 konną idzie inny filtr paliwa!
  8. Kolejne słabe miejsce naprawione - kratki nawiewu, ale nie wiem czy na długo, zamierzam przejść na zapachy od BMW, podobno tak nie urywają tych kratek... Mała rzecz a cieszy oko... roboty na 5-7 minut, jeśli bym nie zaczął czyścić od kurzu wszystko ~40 min A tu tutaj filmik jak to zrobić... - ważne żeby zacząć od strony schowka, to nawet nie trzeba narzędzi
  9. na forum zalecali - https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=31336796763 - KILEN - warsztat zaproponował KYB, zobaczę czy różnica w 100zł za szt zrobi wielka różnicę w użytkowaniu Do sprawdzenia były amortyzatory, ale stwierdzili że jest ok i tylko osłony i odboje wymienili Zawieszenie w eFce jest dosyć wytrzymałe, pierwsze testy BMW robiło w E39... więc F seria jest już 3-cią generacją, mówią że G seria ma jeszcze lepsze zawieszenie (mniej awaryjne), bardziej dopracowane.
  10. Jeśli spaliny w aucie to - pokrywa zaworów - uszczelka puszcza (lekko sprawdzić bo zbiera sie olej na rogu silnika od razu nad DPFem) Olej na rurze po turbo to wężyk odmy/odma do wymiany - wiec pokrywa zaworów do wymiany (w N57 odma nie jest wymienna, raczej tylko z pokrywą) do tego nie warto iść w ori pokrywę bo cieknie co 5-7 lat więc każde noName ujdzie i cena 3x mniej
  11. ***do poprzedniego komentarza - zróbcie coś z edycją - skrót - CTRL+ENTER - dodaje komentarz, edytować to tylko 3 min mam...*** Pojechałem raz z przyczepą ~500-700kg, przyczepa wystająca na 50-70cm ponad samochód - jak żagiel to hamowało samochód więcej niż 120 nie jechałem. Musiałem jechać na manualnym trybie bo ciągle zrzucało mi na 1100 obrotów i obawiałem sie za silnik Więc trzymałem ~1700obr Prehistoria i trochę nauki o ZF 8HP: W moim aucie raczej było ciągano przyczepy bo w Szwecji to lubią robić nawet jak trzeba jedną deskę przewieźć (nie mam pojęcia o skali tego ciągania przyczep moim samochodem, ale wyniki poniżej) Na chwilę obecną wygląda to tak: 1-sza wymiana była na około 120-140k km - widać po osłonie/filtrze oleju skrzyni, jaki rodzaj wymiany nie wiem (statyczny/dynamiczny) 2-ga wymiana moja na około 220k km - statyczna (to jest bezpieczniejsza wymiana), mam zamiar po 60k km zrobić kolejną nie czekać 100-120k km Niestety mam kopanie skrzyni na 2-m biegu, to jest prawdopodobnie od tego ciągania przyczep, ale nie jestem pewien Inną przyczyną znowu może być to że 1-szy bieg jest używany wyłącznie do ruszania i dalej skrzynia zrzuca tylko do 2-go biegu, czasem nawet rusza używając 2-go biegu np. jak się toczę do świateł na sek się zatrzymuje i ruszam, więc najczęściej używane są pakiety 2-go biegu Kolejna rzecz którą zauważyłem tylko 1 i 2 bieg to są jedyne biegi pływające, tzn działają jak klasyczna skrzynia biegów używając sprzęgła hydro kinetycznego, od 3-go - biegi są jak by w manualu - czyli obroty silnika nie spadają po odpuszczeniu gazu (ZF 8HP ma sprzęgło/mechanizm, który blokuje sprzęgło hydrokinetyczne) A teraz o tym jak żyje skrzynia, zauważyłem że to zależy czy miasto czy trasa to będą różne adaptacje... ogólnie to cały czas się zmieniają - BTW - to odpowiedź czy kasować adaptacje przy wymianie oleju w skrzyni - 100% trzeba kasować, już po 200km będą wracać do normy Adaptacje w miliBarach A -14 -38 -38 -14 -14 10 B -124 -124 -124 -124 -124 -100 C 238 229 235 199 199 226 D -221 -221 -245 -245 -245 -197 E -73 -73 -73 -73 -73 -73 Adaptacje w ms A 1 -2 -2 1 1 1 B -19 -19 -19 -19 -13 -13 C -2 -3 -3 0 -4 -6 D 2 -1 5 5 5 8 E 0 0 0 0 0 0
  12. W moim aucie raczej było ciągano przyczepy bo w Szwecji to lubią robić nawet jak trzeba jedną deskę przewieźć (nie mam pojęcia skali te ciągania przyczep) Na chwilę obecną wygląda to tak:
  13. 250k km przebieg, na pewno wiem że nawet jak mi spala to dolewa ropą i jest poziom równy Jeżdżę 40/60 miasto(korki)/autostrady - 10k km rocznie Ogólnie to mi z badań wynika że bierze 0 oleju, ale... Badanie - 7 pomiarów co miesiąc, ilość wypaleń DPF za 7 miesięcy 35, ilość km - 9300, ilość startów silnika 360, godzin pracy silnika 160 Poziom oleju wedle Bimmertool 53,3 51,3 53,3 55,1 54,2 56 57,1 Badam to 2 lata... wygląda to tak: 53,3 -> 51,3 tu miałem podróż 3500km - zjadało trochę 53,3 -> 55,1 tu jeździłem miastem ~700km - przerywane wypalenie więc przybyło Silnik działa dobrze, korekty wedle bimmertool i ista od -0,5 do +0,5, wydech czysty, z wypaleniami to rożnie w mieście co ~200km na trasie od ~400 do ~1000km
  14. no właśnie oto mi chodzi że nawet sprowadzając F11 4.4 za ~20k EUR + oplaty + dodatkowo przeznaczyć ~20-30% na gumki, tulejki, plastiki etc - tylko wtedy będzie wozidło na 5 lat bez wkładu - tylko olej i filtry do wymiany
  15. Dziękuje za odpowiedzi, ja nie robiłem swapów, a raczej mój mechaniczny "acziłment" - to wymiana uszczelek czy hamulców. Ale co to mi przeszkadza jeśli mam chęć i motywacje nauczyć się i zrozumieć jak to działa W poprzednim samochodzie to za 6 lat wycieraczki wymieniłem bo nie chciało mi się... z BMW zacząłem się interesować - ja co i gdzie działa... np. teraz teraz mam już szerszy wgląd do tej zmiany - elektryka (CAS, DME, wiązki), poprzednio mierzyłem tylko mechanicznie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.