Skocz do zawartości

HanSolo7

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 528i N52B30 2009r

Osiągnięcia HanSolo7

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Panowie, trochę zgłupiałem, myślałem że mam inny olej zalany (5W30), okazuję się że mam Ravenol 5W40... I teraz moje pytanie, czym mogę zalać N52 3.0, ale no trochę tańszego niż Ravenol? Robię małe przebiegi bardzo, obecnie przejechał 5 tysięcy km i chce już zmienic, wątpie że zrobi więcej niż 10k do następnej wymiany tak czy siak. Myślałem o Shellu Helix Ultra AM-L, ale to jest 5W-30 i teraz już nie wiem sam. jest coś takiego jak: https://allegro.pl/oferta/olej-shell-helix-ultra-5w40-4l-diesel-benzyna-lpg-10962860905 (sorry, jeśli nie można wklejać linków)
  2. Cześć, Może wydać się głupie pytanie, ale czy wyciek z miski olejowej jest groźny? Oczywiście nie dopuszczam do momentu by oleju nie było, reaguje wcześniej, dolewam. Chciałem już dojeździć do najbliższej wymiany oleju i zrobić to razem, ale dziś jakiś koleś mnie nastraszył, że w ten sposób ma się złe ciśnienie oleju w silniku i że na pewno mi zniszczy panewki(nie wiem dlaczego, nie jestem mechanikiem, znam się słabo, ale wydawało mi się że wyciek z miski w której nie ma wysokiego ciśnienia, nie wpływa na ciśnienie oleju w silniku, o ile ten olej po prostu jest). No i tutaj moje pytanie - mogę jeździć dolewając olej do najbliższej wymiany i zrobienia tego, czy muszę już to robić bo katastrofa?
  3. Panowie, przez pomyłkę kupiłem do mojego innego samochodu zły olej, jest to Shell Helix AV-L 5W30. Nie chce mi się bawić i odsyłać. Czy warto nim zalać benzynowe N52, które rocznie robi jakieś 5-10 tysięcy maks? Obecnie jest zalany Ravenolem też 5W30. PS. Tak widzę, że poprzedni post poleca Shella, ale AM-L i nie wiem czy to to samo
  4. Chciałem tak szybko dopytać o te świece - kiedyś gdzieś przeczytałem, że któreś są lepsze do N52, tylko nie pamiętam które dokładnie :oops: Ktoś wie może?
  5. Cześć, mam samochód od niedawna - mam wrażenie, że na zewnątrz trochę podśmierduje w okolicach maski - w środku nie czuć. 2 tysiące km temu wymieniane: 1. Uszczelka pokrywy zaworów 2. 11 12 7 552 280 - USZCZELKA, PRZESTAWIANIE WAŁKA ROZRZĄDU (?) Wymieniała to poprzednia właścicielka pojazdu. Silnik nie był myty. Generalnie samochód 160k km (tak, wg wszystkich autodna, carvertical itd oryginalny), bezwypadkowy, jestem 3 właścicielem (z czego 1 jeździł do ASO napełniać nawet zbiornik od spryskiwaczy). Zastanawiam się, czy to podśmierdywanie to jest pozostały olej po tych wyciekach, czy ciągle mam coś nowego? Jak zmieniałem olej to prosiłem żeby rzucili okiem, no ale wiecie jak jest czasami, mówili że teraz nie cieknie, ale nie wiem czy w ogóle szukali tego dobrze. Ciężko mi stwierdzić czy są to nowe wycieki czy stare - miejsca są takie, że nie jestem w stanie tego umyć, nie będę też ukrywał, że jakichś wielkich zdolności mechanicznych też nie mam. Od wymiany zrobiłem 1500 km - na komputerze poziom oleju nie zmienił się. Wydaje mi się, że na pasku nie ma oleju. Zdjęcia może nie są najlepsze, ale to jedyne co udało mi się zrobić. https://ibb.co/ss1hXv1 https://ibb.co/s2ZpSck https://ibb.co/59YYwrB https://ibb.co/5Kd4pFX https://ibb.co/GsMQqRD https://ibb.co/qdf2qxv https://ibb.co/rd7hJFF
  6. 0011640400 - udało Ci się zrobić tą akcję? Moja też się kwalifikuje, ale mówią mi, że nie ma części, czekam od miesiąca.
  7. yyyyy co? :shock: Też się zastanawiałem o co koledze chodzi :D chyba miał na myśli, że "tak, tak się robi tą płukankę, ale uwaga bo może zatkać się smok olejowy, po dwóch trzech takich płukankach, płukać ropą..." Generalnie wypłukałem tego N52 Archoilem 2820, zalałem Ravenolem, zrobiłem 100km i jak narazie wszystko okej :) W sumie to miałbym też pytanie na przyszłość, jak tutaj wlewać olej? Chodzi mi o ilość, bo nie ma bagnetu żeby sprawdzić... wlałem 6.5l i nie wiem czy nie przegiąłem - niby żadnej kontrolki czy coś nie ma.
  8. Ja bym spróbował najpierw włożyć do stacyjki - przecież one się ładują w niej. W razie czego to w środku powinna być bateria
  9. Okej! Tą płukankę to... - 1. Jadę sobie gdzieś samochodem aż rozgrzeje silnik do normalnej, optymalnej temperatury pracy 2. Parkuję, gaszę silnik. 3. Odrazu dolewam Archoil 2820 do obecnego oleju. 4. Odpalam silnik, od czasu do czasu leciutko podnieść obroty, jakies 15-30 minut. 5. Wyłączam, spuszczam olej. Wymieniam filtry. Wlewam nowy olej. 6. Jeżdzę sobie normalnie do czasu następnej wymiany (planuje zrobić za 5 tysięcy km maksymalnie) Czy dobrze rozumiem, że tak to powinno wyglądać?
  10. HanSolo7

    E60 ramka pod tablice

    Cześć, chciałem się zapytać czy da się usunąć nie niszcząc zderzaka taką ramkę, a później przykręcić zwykłą do niego tablice (oczywiście w takiej zwykłej, plastikowej ramce) czy też trzeba kupować europejską, długą podkładkę? Zdjęcie przykładowe - chodzi o tą czarną ramkę
  11. Ravenol VST, mógłbyś mi wysłać na PW lub tutaj wkleić linka do konkretnej oferty sprzedaży? Bo jest tam widzę kilka VST co spełniają LL01. W poprzednim aucie jeździłem zawsze na MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30 Generalnie też, jaką płukankę kupić na ten dzień co będę wymieniał olej? Coś może nie takiego mocno agresywnego, nie wiem jak to działa. Nie będę ukrywał, że do niedawna to nie wiedziałem nawet, że takie coś istnieje haha
  12. Cześć. Czeka mnie pierwsza wymiana oleju w Exx z n52 z USA 2009 rok, 234 konie. Jeździł do tej pory na Castrolu 5W30( :cry: ) zmieniany co 15 tysięcy. Przebieg to 160 tysięcy km. Czytałem post kolegi Rivasi na temat płukanki, ale ja robię rocznie bardzo małe przebiegi, niejednokrotnie 5k - więc myślałem, żeby zrobić tą zwykłą płukankę teraz przed samą wymianą oleju i potem kolejną zwykłą przed następną - za rok, albo za 10 tysięcy km (samochód niby w dobrym stanie, ale trochę się obawiam co będzie później :duh: ), samochód przejechał na obecnym oleju 12k. Potem zalać MILLERS XF PREMIUM C2/C3 5W30 LL04. Czy to dobry pomysł czy coś można lepiej zrobić?
  13. Panowie, co to jest za silnik w tym modelu? e60 528i Domyślam się że to jakiś model USA/Kanada. Warty uwagi?
  14. Panowie, parę tygodni temu pytałem o n52 w E92 - ciężko znaleźć, stąd mam drugie pytanie, czy silniki z USA 328i są przez cały okres takie same i czy faktycznie są to lepsze wersje europejskich n52? Właśnie znalazłem E90 z 2009 roku z Kanady z 4x4 328i i się zastanawiam czy może nie warto się zainteresować?
  15. Dzięki za pomoc :D tak jak ktoś pisał, głęboko w serduszku będę żałował, że nie kupiłem BMW, ale nie chcę też żałować, że kupiłem :D mój obecny samochód ciągle jeździ, więc będę szukał, ale na spokojnie, może do wiosny coś trafię, a jak nie to dopiero wtedy się poddam i rozejrzę za przyziemniejszym samochodem :D
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.