Skocz do zawartości

raz3rek

Zarejestrowani
  • Postów

    557
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana raz3rek w dniu 6 Grudnia 2023

Użytkownicy przyznają raz3rek punkty reputacji!

O raz3rek

  • Urodziny 17 Listopada

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91 320xd 6HP LCI '09
  • Lokalizacja
    Mielec
  • Zawód
    CNC

Ostatnie wizyty

927 wyświetleń profilu

Osiągnięcia raz3rek

Doświadczony fan marki

Doświadczony fan marki (10/14)

  • Posting Machine Unikat
  • Reacting Well Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat

Najnowsze odznaki

25

Reputacja

  1. I dziwisz się, że są cyrki z DPF? Kupuje się oryginalny BMW i jest spokój na lata.
  2. Jakiej firmy czujnik ciśnienia założyłeś?
  3. Wymieniłem uszczelkę przy 330 tysiącach, plastik był prosty więc tylko go wyczyściłem. Uszczelka OE BMW była nawet tańsza niż Elring. Do D20A kup od razu dwie plastikowe rurki łączące.
  4. Test ciśnienia nie mówi za wiele. Sprawdź wskazania czujnika na samym zapłonie, ma być 0, 1 lub -1mbar maksymalnie. Inne wartości wskazują na uszkodzony czujnik 13627805152. 452A to informacja dla serwisu żeby klientowi zaproponować wymianę filtra na nowy. Przy 60g popiołu warto oddać go do czyszczenia i po sprawdzeniu działania w/w czujnika zarejestrować wymianę filtra przez ISTA.
  5. Masz zajechane lampy i próbujesz na skróty rozwiązać problem. Wyślij lampy do regeneracji, założ nowe klosze (nawet zamienniki) i normalny żarnik D1S będzie świecił lepiej niż te chińskie badziewie. Jest takie powiedzenie "szkłem du...".
  6. Po to jest przetwornica w lampie aby stabilizować napięcie i utrzymać łuk elektryczny w żarniku.
  7. Zrób kopię kodowania panelu klimatyzacji i podmień na inny panel. Zakoduj pustym plikiem MAN i potem przywróć kopię przez NCS Expert.
  8. Więcej zabawy niż warte te chińskie wynalazki. Załóż zwykły żarnik D1S i sprawdź co się będzie działo.
  9. Licznik i wszystkie funkcję działają prawidłowo. Jednak poradnik na pierwszej stronie jest niekompletny. Wskazówka i cyfrowy wyświetlacz tempomatu nie działają ale jest na to sposób. Za jednym razem zakodujemy cyfrową prędkość, chwilowe zużycie paliwa, działający wyświetlacz i wskazówkę tempomatu. Później pozostaje użyć Perfekt Toolbox żeby idealnie ustawić wskazówki i tarczę tempomatu. Perfekt Toolbox potrzebuje biblioteki Java 8 Update 441, nowsza nie zadziała. Wszystko dostępne w linku poniżej. Jak odinstalować Java Update znajdziesz w Google. Zróbcie kopię zapasową pozycji silniczków krokowych! https://drive.google.com/drive/folders/1U6jv1jAwnST6o96kycoy94XUFGWpwxk0?usp=sharing Należy zakodować nowy licznik pustym plikiem MAN i następnie wyedytować plik MAN w ten sposób: TEMPOMAT_SETZ_ANZ_DAUER wert 02 BC_DIGITAL_V aktiv BC_DIGITAL_V_KORREKTUR nicht_aktiv DIGITAL_KVA aktiv SZ_ANSTEUERUNG aktiv ACC_ALIVE_ZAEHLER aktiv ACC_ID_MONITOR aktiv ACC_AUSSTATTUNG wert_01
  10. Dobra udało się. Ten programator to jest szmelc totalny. Ale po kolei. Dla eeprom 160D0WT trzeba wylutować kondensator C1 z czerwonej płytki. Powinna migać wtedy czerwona dioda w trakcie zapisu/odczytu. Jednak lepiej działa przez Advanced Functions tylko nie należy za każdym razem potwierdzać "Check Pins", jak raz odczytało i udało się zapisać wsad to każde następne zapytanie dajemy "No" bo coś się wysypuje. Przy 0km czekałem 40 minut i nie dało rady wykasować przebiegu. Próbowałem też ręcznie zmienić kolumny na 00 bez skutku. Zrobiłem jak pisałem wyżej, zamiast 0km wpisałem po prostu 16km i poszło od ręki. Całość trwała może 10 minut. Następnie znowu odczyt przez Advanced Functions i powinien widnieć nowy przebieg > Exit > Zmiana numeru VIN > Advanced Functions > Write. Zapisujemy utworzony plik jako .bin i to tyle. Jutro wlutuję bo już dość późno a domownicy chcą spać
  11. Nie, normalnie mam gniazdo na eeprom. Akurat w liczniku jest 160D0WT i mam problem z odczytem. Zatrzymuje się na końcu i stoi od kilku minut. Wylutowałem kondensator C1 i zaczęła migać czerwona dioda podczas odczytu. /edit Odczytało. Wystarczy ręcznie wybrać MCU Type 160D/35160 i Eeprom 4M. Przez Advanced Options nie działało.
  12. Znalazłem co potrzebne. Krokodylek nazywa się SOP8 lub SOIC8 i jest sprzedawany do samodzielnego wlutowania w płytkę gdzie mocujemy kość pamięci. Kupiłem bo koszt niewielki (9zł) ale w komentarzach opinie są różne. Jedyny działa, innym nie. Najpewniejszy będzie ponowny wlut pamięci. A jeszcze pytanie. Co się stanie gdy wyzerujemy licznik i będzie na przykład przebieg 999 997km po podłączeniu do samochodu? Czy nie "zaciągnie" tego przebiegu do reszty modułów? Nie będzie bezpieczniej wyedytować ręcznie wsad i zostawić powiedzmy przebieg na 16km skoro może się cofnąć o te kilka kilometrów? Znalazłem schemat zasilania licznika. Podajemy +12V pod pin 9 i -12V pod pin 18. Można tak testować wskazówki przed złożeniem bo silniczki krokowe się zerują, działa wyświetlacz i jego podświetlenie.
  13. @sebek_wwl Znalazłeś kogoś? Kupiłem właśnie licznik od 3.0D z 2013 roku i będę się bawił z R270. Nie mogę jednak znaleźć u pana Chińczyka wersji pod krokodylka i zapewne skończy się na lutowaniu układu. Chyba, że ktoś poratuję programatorem. Mogę wysłać kość pocztą i dać na dobre whisky za robotę.
  14. Mam 2025-01 i wyskakuje "Urządzenie USB nie zawiera bardziej aktualnych danych".
  15. Dlatego nie używam tej aplikacji do funkcji serwisowych. Jedynie podgląd parametrów jest przydatny bo telefon zawsze pod ręką.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.