Cześć.
Miałem dziwny problem ze skrzynią 6hp26x. Otóż, przy delikatnym schodzeniu z prędkości, skrzynia opóźniała się z redukcją biegów. W efekcie przy około 40km/h obroty spadały poniżej 1000 i delikatne dodanie gazu dawało efekt mulenia chyba na szóstym biegu aż było słychać takie rzężenie… Dynamiczna jazda lub włączenie S likwidowało ten problem.
Pomyślałem - mechatronika! Rozebrałem, przepłukałem, przedmuchałem wszystko co tam jest, dałem nowe tłoczki, nową płytę, okular i te rurki, zalałem nowym olejem… No i problem się zmniejszył, choć nie zniknął ale pojawił się nowy.
Po rozgrzaniu skrzyni poszarpuje piąty bieg, szarpnie raz, drugi i przy kolejnej redukcji wrzuca tryb awaryjny. Jazda na manualu z pominięciem piątki powoduje, źe da się tak jeździć bez trybu awaryjnego… włączenie trybu S też zasadniczo niweluje ten problem. Co poszło nie tak?
Poziom oleju ustalony zgodnie z serwisówką. Olej - ori ZF, reszta gratów też.