Skocz do zawartości

rAd3k

Zarejestrowani
  • Postów

    37
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    "

Osiągnięcia rAd3k

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. To że alkohol może wyprodukować każdy, to chyba zawsze było złe dla budżetu :mrgreen: , teraz wyobrażcie sobie, że wszyscy tylko całymi nocami "produkują" w łazienkach a rano tankują do swoich wypieszczonych autek, dla finasów państwa to przecież katastrofa :lol: Brazylia to duży kraj który wprowadził u siebie paliwo alkoholowe z trzciny cukrowej, zresztą dużo można znaleźć w polskim internecie, np. Biopaliwa bez niedomówień Potencjał etanolu Szkodliwe biopaliwo Biopaliwa nie muszą oznaczać problemów dla właścicieli aut Oczywiście tam gdzie są wielkie pieniądze, pojawia się marketing i propaganda :mrgreen: dlatego nie wszystko co niektórzy redaktorzy piszą musi być prawdą ... W tle jest inne pytanie, czy mamy szansę na znaczącą produkcję paliw alternatywnych, czyt. alkoholi z ziemniaków i buraków bądź gazu z węgla, by zastąpić produkty ropopochodne. Jak zwykle liczy się skala. I tu myślę, że to właśnie CNG a nie alkohol będzie kolejnym masowym paliwem. Chyba szkoda. LPG to produkt ropopochodny więc "tymczasowy".
  2. Dotychczas też tak sądziłem :) , faktycznie są dwie wersje prędkościomierzy (A) 260 KM/H bądź 160 MPH i (B) 250 bądź 155 MPH Instrument Cluster E36 325i Instrument Cluster E36 323i lecz z katalogu RealOEM wynika, że były one produkowane równolegle :roll: . Jak jest w ETK :?: Dodatkowo, w przednich błotnikach po liftingu we wrześniu '96, czyli tzw. model '97, doszły "lżejsze" optycznie a zgodne z ówczesną linią stylistyczną BMW, boczne kierunkowskazy. :shock: tzn ?? Lighting E36 325i Lighting E36 323i Jeżeli się nie mylę to są dwie marki lamp, ZKW i HELLA, różnią się zapięciami klosza i w przypadku świateł mijania również konstrukcją odbłyśnika w nowszych modelach bądź zespołu projektora w starszych. Nie jestem pewien czy w/w istotna zmiana konstrukcyjna nastąpiła w 03 '96 czy wcześniej :?: Z ważnych elementów wnętrza, wg RealOEM boczne poduszki powietrzne pojawiły się we wrześniu '97. Natomiast mam wątpliwość co do daty wprowadzenia drugiej poduszki pasażera, w RealOEM jest to kwiecień '98 :?: sądzę że to bląd :) Update: Jednak się pomyliłem :mrgreen: myślałem o lampie BOSCH a napisałem HELLA, w świetle wcześniej zacytowanych linków - a nic mnie nie usprawiedliwia - to musiała być pomroczność jasna :) HELLA do E36 ma w ofercie lampy tuningowe, nie wiem czy też produkuje normalne zamienniki. U siebie mam lampy BOSCH z żarówkami H7, bez projektora.
  3. rAd3k

    jakie zimówki ??

    Myślę, że dla właściciela felg stalowych 6,5 J x 15, optimum to 205/60 R15 :) W instrukcji obsługi, p. "Dopuszczone koła i opony" jest napisane: 185/65 R15 koło stalowe 6J x 15 205/60 R15 koło stalowe 6,5 J x 15
  4. U mnie oparcia są składane w proporcji 50:50, więc raczej zamontuję zmieniarkę po lewej stronie górnej części bagażnika, nigdzie indziej mnie nie pasuje :) Próbowałem także ją umieścić w pozycji pionowej, z lewej strony na podłodze, ale teraz myślę, że to niezbyt bezpieczne miejsce. Jakby komuś nasunęły się jakieś uwagi to zapraszam. Montaż w Poniedziałek :)
  5. Tak , nasze kochane "kupejki" i modele cabrio mają cofniętą kabinę pasażerską, względem reszty aut typoszeregu E36. Nawet dach jest niższy od sedana.
  6. Nie ma co eksperymentować z ciśnieniem, producent juz dawno przerobił ten temat :) Ponadnormatywne ciśnienie, zmniejsza powierzchnię styku opony, auto staje się bardziej podatne na zmiany obciążenia, dodanie bądź znaczne ujęcie gazu. Zwłaszcza na mokrej nawierzchni. Zależy to od ciśnienie, wysokości i typu bieżnika oraz szerokości opony. Po za tym tarcie opony na mokrym jest mniejsze i zwykle maleje ze wzrostem prędkości. Współczynnik przyczepności: Nawierzchmia sucha ~0.9 (asfalt, beton) Początek deszczu nawet ~0.5 (na powierzchni tworzy się cieniutka warstewka mazi, błotka) Po deszczu ~0.65 Też mialem Punto. Większość masy ma z przodu, gdy natrafia na problem, czyli zakręt :mrgreen: , przednie koła są zwykle pierwsze w kolejce do utraty przyczepności. Opona może przenieść skonczoną ilość sił, rozkładają się one na siły tarcia bocznego oraz siły hamowanie bądź przyspieszania. Dlatego masz dobry odruch, zmiejszasz gaz :wink: przed zakrętem. Czasem gdy ucieknie tył w Punciaku, trzeba go wyleczyć "gazem" :) na kontrze. W bawarce "leczenie" wygląda trochę inaczej, musisz nauczyć się kontrować, ale uwaga kontra nie może być za "głęboka", bo wpadniesz w kolejny poslizg. Ci co jeździli "maluchami" w zimie znają temat :) Dodając gaz na zakręcie znacznie zmniejszasz zdolność opony do przyjęcie dodatkowego tarcia bocznego, czyli możesz nie pokonać zakrętu z mniejszym promieniem skrętu, a wpaść w poślizg. Nawet gwałtowna redukcja, bez wyrównania prędkości obrotowej silnika, może doprowadzić do poslizgu. Polecam lekturę The 318ti Notebook. Są tam wyjaśnione pewne kwestie związane ze zmianą biegów i pokonywania zakrętów.
  7. Oglądam od początku :) A ja nawet pamiętam, że kiedyś Clarkson miał trochę więcej włosów, szczególnie w miejscu gdzie mnich ma zwykle łysinę :) BTW, nie każdy ma kablówkę czy wykupiony abonament, zwykli użytkownicy anten satelitarnych :) mogą oglądać Top Gear na kanale BBC World, aktualna seria jest emitowana w soboty i niedziele. Ramówka czasem ulega zmianom :mrgreen:
  8. Załoga TopGear, jak zawsze musi wykazać wyższość drogiego automobila nad różnymi środkami komunikacji zbiorowej, tak jak to zwykle mają w scenariuszu :lol: Mechanicznie doładowane V8 mecedesa brzmią jak messerschmitt-y :twisted2: , pod tym względem nawet te "tanie" SL55 AMG czy G55 AMG są imponujące .. dobrze, że M5 nie ma na tej "ekskluzywnej" liście :mrgreen:
  9. Witam, Mam pytanko do instalatorów .. W moim aucie gra radyjko JVC model KD-SX991R. Radyjko w aucie już wcześniej było, postanowilem je zostawić i kupilem do kompletu zmieniarkę JVC CH-X550. Zmieniarka jest nowa, na 12 CD. Kabelek łączący radio ze zmieniarką ma 8 pinowe złącze JVC J-Link, i jest dokładnie taki sam jak dla Alpine Ai-Net oraz Sony UniLink. Może się przyda w przyszłości ;) Chcialbym go położyć w dobrym miejscu. Czytałem, że standardowo kabel zmieniarki biegnie lewym progiem, czy warto go tam położyć czy też przeciągnąć go tunelem centralnym :?: Zmieniarka posiada dwa, przykręcane do niej, plastikowe uchwyty. Według załączonej instrukcji, uchwyty powinny być zamocowane do nadwozia, za pomocą 4 wkrętów. Montaż poziomy bądź pionowy. Kąty pośrednie też są możliwe. Gdzie w bagażniku E36 Coupé zainstalować w/w zmieniarkę :?: Czy istnieją mocowania do E36 jak w przypadku zmieniarek BMW :?: Najlepiej gdyby można było uniknąć wiercenia karoserii :mrgreen: Może ktoś ma zamontowaną zmieniarkę JVC w swoim aucie :?: Nie chciałbym wyważać otwartych drzwi, dlatego pytam ;)
  10. rAd3k

    Trojkat ostrzegawczy

    Mnie tylko zaintrygowalo "ucho" oraz kwadratowa dziurka w nadwoziu :) . Jakie było dla mnie zaskoczenie, gdy po przykręceniu :mrgreen: nowej rzeczy do autka, całkiem przypadkowo ucisnąłem tapicerkę nadkola :wink: .
  11. rAd3k

    Trojkat ostrzegawczy

    A jakie wymiary ma niebieskie opakowanie trójkąta ostrzegawczego ? Może ktoś zna zamiennik fabrycznego np. trójkąty ostrzegawcze. Mam uniwersalny :wink: trójkąt ostrzegawczy, jest jednak jego obudowa jest za długa ... nie pasuje. Jakiej śrubki i nakrętki potrzeba do tego mocowania trójkąta ostrzegawczego ? Kupiłem je w serwisie, tam też polecono nakrętkę, niestety po przykręceniu śrubką, całość wypada z nadwozia :| .
  12. Spiszę tu trochę swoich przemyśleń :) Dla przykładu np. ceny nawigacji Beckera www.caraudiodiscount.com (są tam również inne systemy nawigacji) www.becker-trafficpro.co.uk W kręgu wymiaru 1DIN mamy głównie radionawigacje, część z nich ma więcej zaawansowanych funkcji multimedialnych. Ceny różne, ok 1.5k-2k PLN za nowy markowy sprzęt. Bywają tańsze oferty, promocje następujące przy zmianie modelu. Trzeba zauważyć, że większość modeli radionawigacji, stanowią modele garstki wytwórców, np. Becker produkuje modele dla JVC, SONY, Pioneer Test Auto Motor und Sport Droższe modele innych producentów z wysuwanym ekranikiem :8) to już znacznie droższa zabawa. Jeżeli szukałbym nawigacji przenośnej, to bardziej skłaniałbym się w kierunku urządzeń tylko do tego przeznaczonych, nie budowanych w oparciu o istniejący sprzęt. Cena takich rozawiązań to ok 2k PLN np. Becker Traffic Assist 7914 Konkurencja na tym polu staje się coraz bardziej zażarta, co przy powolnym nasycaniu rynku, wymusza spadek średnich cen nowych rozwiązań. BTW, coraz więcej aut ma nawigację w standardzie. ABS to też był extra płatny dodatek, podnoszący bezpieczeństwo podróżowania. Tak też się stanie z ESP i z nawigacją GPS. Cena nawigacji zwykle zawiera w sobie cenę mapy, w przypadku tańszych zestawów, te niezawsze są dość dokładne. Model z dokładniejszą mapą jest już sporo droższy. Dla wielu milośników taniej nawigacji, pozostaje rynek wtórny, "Allegro - czyli jak nie zostać paserem" :wink: Część wystawionego tam sprzętu, pochodzi też i z naszych autek. Kod nic nie gwarantuje, można go kupić na innych aukcjach. Jednak aukcje sprzętu od wiarygodnych sprzedawców, z historią bądź gwarancją, są warte zainteresowania. BTW Jednak trzeba się mieć na baczności, nawet spotkałem się z przypadkiem fikcyjnej sprzedaży, tylko w celu zawyżenia ceny :duh: Nie wspomniałem tu nic o jednostkach PC, z ekranem LCD, w zabudowie "custom" w desce rozdzielczej. Może DIY to wyjście dla E36 :8) .
  13. Więc i ja wpiszę parę słów o moich byłych ;) autkach. Bardzo się przywiązuję do moich pojazdów :D Pierwszym był Polski Fiat 126 FL z '93 roku. Autko było czerwone, miało fotele z zintegrowanymi zagłówkami oraz ładną czerwono-czarną tapicerkę. Uchylne szybki w drzwiach, bardzo tania klimatyzacja. Był naprawdę niezawodny. Potem nastała era Fiata Punto 1.2 16v '99 (176), dobre auto dla dzieciaka po studiach, nie kole w oczy a marka ma podłą renomę. Dobre bo nauczy go szacunku przy pokonywaniu wyrw, za dostateczną ostrożność na przejeździe kolejowym zimą podziękują zmarznięte włoskie amortyzatory, zaś delikatnej zmiany biegów oczekiwać będzie sprzęgło z wrażliwym dociskiem. Pakowny, zaś dobra "góra" wysilonego silnika FIRE, bywa bardzo przydatna przy wyprzedzaniu tirów. Z aut rodziców jeżdziłem Nissanem Micra 1.3 (k11) '98. Tak zrywnego auta miejskiego jeszcze nie prowadziłem. Niesamowity "dół" silnika :8) . Dodam, że gdy mam coś do załatwienia w mieście, to najczęściej wybieram Micrę. Mocne niezawodne auto. Teraz mam 318iS (E36, M44), z wszechobecnym M-Pakietem. Auto dla młodych :wink: , a ponieważ młody człowiek ma żyć, więc taki silniczek mu wystarczy, jak na razie :P
  14. Przeczytałem test, muszę przyznać - systemy nawigacji GPS w oparciu o PDA dojrzewają szybko. Oprogramowanie wydaje się być jeszcze w fazie drobnych błędów. Cena jak to nowość - dość wysoka. Nadal preferuję rozwiązania zintegrowane mniej lub bardziej z autem, nie jestem na razie przekonany do PDA. Ostatnio dużo czytałem ale jak się okazuje o radio-nawigacjach, więc muszę się dokształcić z tematu PDA :wink:
  15. tylko cylindrow 2.0 ma 1.5 razy tyle co ty, wiec chyba blizej ci jednak do tego 1.8, prawda?? jednym slowem przeklamujesz ankieta kwalifikujac sie do 2.0 :) Bez obaw :wink: nie celuję aż tak wysoko. Oddany głos na 1.8l .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.