Skocz do zawartości

loidd

Zarejestrowani
  • Postów

    36
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    pomorskie

Osiągnięcia loidd

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Kolego nie pisz głupot, jaki nagar, półsyntetyki mają równie dobre dodatki płukające jak syntetyki. Ludzie to nie czasy polonezów i olejów mineralnych i nie mówimy tu o przebiagach po 400tyś., co w sumie teraz też nie jest rewelacją. Dużo już było o tym na forum. Sam miałem zalany półsyntety, ale człowiek mądrzeja i teraz mam syntetyk, jest jak najbardziej wszystko ok, mam 200tyś km przebiegu. Pisze wyraźnie w "skrajnym wypadku" A tak na marginesie to jak myślisz co spowodowało zmianę przez poprzedniego właściciela oleju z syntetyka na półsyntetyk????? duży przebieg? :clap: i teraz ty chcesz zaproponować mu powrót na pełny syntetyk ? :clap: Prokop zmieniłeś na ful syntetyk i co odczułeś jakieś zmiany?? Chyba w kieszeni. W skrajnym i owszem ale do takiego wypadku potrzebny jest samochód z duuużym przebiegiem, który jeździł dłuuugi czas na mineralnym. Zmianę spowodowała bądź niewiedza jaki olej lać, bądź właśnie podobne podejście do twojego (czytaj niewiedza na tema olei), że jak nie wiem co było lane to półsyntetyk, co jest kompletną bzdurą. Myślenie że jak półsynteyk jest gęstszy to będzie lepiej smarował jest następną bzdurą bo tak naprawdę to oleje syntetyczne mają właśnie lepsze właściwosci, lepkość, smarność w temp. pracy silnika. Poczytaj sobie, poszukaj materiałów, a potem dyskutuj na ten temat. Do tych konstrukcji silnika czyl pompy, układ smarowania itp. jest dobrany olej syntetycznych i taki trzeba lać. A co do zmian jakie poczułem to jak z paskiem rozrządu, można założyć badziew i dobrej firmy. Po 30tyś km nie poczujesz różnicy, po 60tyś km zacznie ci ciężej palić na badziewiu, a po 80tyś będziesz naprawiał rozrząd wiadomo dlaczego. Czytaj uważnie moje posty kolego. W pierwszym pisze wyraźnie ze do tego silnika producent przewiduje full syntetyk. Co do lektury materiału na temat oleju to zapewniam cie że przeczytałem sporo. Zasada jest jedna Nie zaleca się zmiany oleju na olej o lepszych właściwościach smarujących nie znając przeszłości auta ani jego stanu technicznego bo można wyrządzić więcej szkody niż pożytku (rozszczelnienie silnika) i sam o tym dobrze wiesz. Skąd wiesz czy ten 10-cio letni diesel nie ma przejechane a ze 350 tys km z czego 150 na 10w/40? pozdrawiam
  2. Kolego nie pisz głupot, jaki nagar, półsyntetyki mają równie dobre dodatki płukające jak syntetyki. Ludzie to nie czasy polonezów i olejów mineralnych i nie mówimy tu o przebiagach po 400tyś., co w sumie teraz też nie jest rewelacją. Dużo już było o tym na forum. Sam miałem zalany półsyntety, ale człowiek mądrzeja i teraz mam syntetyk, jest jak najbardziej wszystko ok, mam 200tyś km przebiegu. Pisze wyraźnie w "skrajnym wypadku" A tak na marginesie to jak myślisz co spowodowało zmianę przez poprzedniego właściciela oleju z syntetyka na półsyntetyk????? duży przebieg? :clap: i teraz ty chcesz zaproponować mu powrót na pełny syntetyk ? :clap: Prokop zmieniłeś na ful syntetyk i co odczułeś jakieś zmiany?? Chyba w kieszeni.
  3. Do tego silnika przewidziany jest olej syntetyczny ale........ jeżeli już latasz na półsyntetyku to nie zmieniaj tego. Upierać się będę że większej szkody wyrządzi zmiana oleju z półsyntetyku na syntetyk( mam na myśli chociażby w skrajnym wypadku wypłukanie nagarów olejowych i zatkanie kanalików olejowych, prawdopodobieństwo rozszczelnienia silnika itd ... Ps znam takie przypadki nadgorliwości, które kończyły się nie tak jak by się tego chciało! decyzja należny do ciebie
  4. Lej ten sam na którym jeździsz obecnie. O markę nawet się nie pytaj bo i tak każdy chwali ten który zalał i uważna ze jest najlepszy. Zalej po prostu markowy.
  5. loidd

    Problem z nawiewem

    Jest ok. W ten sposób dochodzi do mieszania się powietrza wewnątrz auta abyś miał temp 17 stopni C.
  6. loidd

    318i drgania przy ruszaniu

    Witam Tak odbijając od tematu... ze świeca szukać dobrych mechaników. Dlatego nie dziwi mnie fakt jak wielu kolegów z forum musu odwiedzić co najmniej kilku "mechaników" wydać kupę kasy, a diagnozowanie usterki odbywa się na zasadzie prób i błędów bo zdecydowana większość tzw mechaników nie ma pojęcia.Posiadaja kwalifikacje do aut produkowanych do roku 98 gdy elektronika nie była jeszcze tak zaawansowana, a najlepiej gdyby wszyscy jeździli golfami II.
  7. loidd

    inspekcja

    witam skasowanie INSPEKCJI w opisywanym na forum n/w sposób - nie działa,a przynajmniej w e46 318i z 98 r. cyt.: "1. Kluczyk wsadzony, ale nieprzekręcony, wciskamy na długo lewy przycisk i trzymamy go kilka sekund, Po czym przekręcamy kluczyk w pozycje 1 lub 2 (zapłon) nadal trzymając lewy przycisk. pojawi nam się napis RESET INSPECKJA i jakieś tam szlaczki, 2. Puszczamy lewy przycisk, po czym znów przytrzymujemy (długo) na kilka ładnych sekund lewy przycisk az napis RESET zacznie mrugać, 3. Puszczamy lewy przycisk i naciskamy go raz (krotko) potwierdzając tym kasowanie inspekcji, 4. Kolejne krótkie wciśniecie lewego przycisku spowoduje zmianę na wyświetlaczu na RESET i ten zegarek od daty wymiany płynu hamulcowego" 5. Znów naciskamy na kilka sekund lewy przycisk az napis RESET zacznie mrugać, 6. Puszczamy i znów krotko naciskamy przycisk lewy, żeby potwierdzić kasowanie, czekamy chwile i data zmieni sie dokaldnie na "za dwa lata" naciskamy znów krotko lewy przycisk i ppojawi się napis END, 7. Naciskamy znów lewy na sekundkę i koniec zabiegu, wyciągamy kluczyk i później juz wszystko mamy czyste. "
  8. loidd

    318i drgania przy ruszaniu

    Czy wibracje odczuwalne były również podczas pracy silnika na luzie czy tylko podczas ruszania?
  9. http://www.wkl.com.pl/bmw-serii-3-typu-e46,1,1,498
  10. loidd

    Inspekcja Oilservice itp !!!

    Wszystko na temat http://bluebox.zary.com.pl/porady/plyn_ham.htm :reading2:
  11. ....a sprawdź sobie kolego silniczek krokowy
  12. loidd

    Stuki w drzwiach

    Jak widać można znaleźć (trzeszczące uszczelki w drzwiach) http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=35797&highlight=&sid=9c44512a35dc71f93aaa1e4af62f83ca :jawdrop:
  13. Eee.. bez paniki!!BMW dopuszcza stosowanie 10W40 w swoich dieslach ale pamiętaj aby wymieniać po 10tys. Kolego juz kolejna osoba mi mowi ze turbina mi padnie, wiec cos w tym musi byc Nie panikuj, nic sie nie stanie , apropos turbiny, to przy nie własciwym uzytkowaniu turiny to nawet 0w/ 30 nie pomoze! zrób jak sugerują koledzy i wymień olej po 10 tys km. powodzenia.
  14. loidd

    JAKI OLEJ SKRZYNIA I MOST

    Sam odpowiedziałeś sobie na pytanie. Jeżeli jest sucha , nie ma wycieków to nic nie ruszaj
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.