Kolego nie pisz głupot, jaki nagar, półsyntetyki mają równie dobre dodatki płukające jak syntetyki. Ludzie to nie czasy polonezów i olejów mineralnych i nie mówimy tu o przebiagach po 400tyś., co w sumie teraz też nie jest rewelacją. Dużo już było o tym na forum. Sam miałem zalany półsyntety, ale człowiek mądrzeja i teraz mam syntetyk, jest jak najbardziej wszystko ok, mam 200tyś km przebiegu. Pisze wyraźnie w "skrajnym wypadku" A tak na marginesie to jak myślisz co spowodowało zmianę przez poprzedniego właściciela oleju z syntetyka na półsyntetyk????? duży przebieg? :clap: i teraz ty chcesz zaproponować mu powrót na pełny syntetyk ? :clap: Prokop zmieniłeś na ful syntetyk i co odczułeś jakieś zmiany?? Chyba w kieszeni. W skrajnym i owszem ale do takiego wypadku potrzebny jest samochód z duuużym przebiegiem, który jeździł dłuuugi czas na mineralnym. Zmianę spowodowała bądź niewiedza jaki olej lać, bądź właśnie podobne podejście do twojego (czytaj niewiedza na tema olei), że jak nie wiem co było lane to półsyntetyk, co jest kompletną bzdurą. Myślenie że jak półsynteyk jest gęstszy to będzie lepiej smarował jest następną bzdurą bo tak naprawdę to oleje syntetyczne mają właśnie lepsze właściwosci, lepkość, smarność w temp. pracy silnika. Poczytaj sobie, poszukaj materiałów, a potem dyskutuj na ten temat. Do tych konstrukcji silnika czyl pompy, układ smarowania itp. jest dobrany olej syntetycznych i taki trzeba lać. A co do zmian jakie poczułem to jak z paskiem rozrządu, można założyć badziew i dobrej firmy. Po 30tyś km nie poczujesz różnicy, po 60tyś km zacznie ci ciężej palić na badziewiu, a po 80tyś będziesz naprawiał rozrząd wiadomo dlaczego. Czytaj uważnie moje posty kolego. W pierwszym pisze wyraźnie ze do tego silnika producent przewiduje full syntetyk. Co do lektury materiału na temat oleju to zapewniam cie że przeczytałem sporo. Zasada jest jedna Nie zaleca się zmiany oleju na olej o lepszych właściwościach smarujących nie znając przeszłości auta ani jego stanu technicznego bo można wyrządzić więcej szkody niż pożytku (rozszczelnienie silnika) i sam o tym dobrze wiesz. Skąd wiesz czy ten 10-cio letni diesel nie ma przejechane a ze 350 tys km z czego 150 na 10w/40? pozdrawiam