Skocz do zawartości

słonik40

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    5 032
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    10

Ostatnia wygrana słonik40 w dniu 5 Maja

Użytkownicy przyznają słonik40 punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    g30 530i xdrive
    iX1 30 produkcja podobno luty

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia słonik40

  1. Tak, jak przestaniesz edytować posty po kilka razy.
  2. @adamjttk drogi jesteś mistrzem w odwracaniu kota ogonem. Rzuciłeś tezę że amerykańskie i chińskie formy wyprzedziły technologicznie i sprzedażowo motoryzację. Jak dałem ci przykład konkretnej technologii to zaczynasz wmawiać że nikomu to niepotrzebne a za przykład dajesz statystyki sprzedaży w których grupa vag dosyć wyraźnie wyprzedza tesle w sprzedaży. Jesteś arcymistrzem propagandy @Kriss33 Porsche to nie jedyna firma która zrezygnowała z produkcji in-house baterii. Dasz znać na jakim etapie są in-house baterie tesli 4680 które miały być postępem technologicznym?
  3. Primo to amerykańska elektryczna motoryzacja jest w tyle są Europejska i chińska (800, 900v, 12-18 minut ładowania) a secundo tesla obrywa też bardzo mocno przez konkurencje. Elon zapowiadał 30 procentowy wzrost sprzedaży w tym roku a będzie pewnie spory spadek no i zysk coraz mocniej szuka DNA no ale fanboye tesli niczym króliki nadal gonią marchewkę
  4. BMW i Mercedes maja ten „luksus” że nie maja półki nieco wyżej w koncernie. Audi musi być biedniejszym bratem Porsche więc siła rzeczy muszą tam trochę zdegradować chociażby to że Mercedes czy BMW to dalej oryginalnie tylni napędowi gdzie Audi to napęd na front a Porsche już na tył. Nie liczę tutaj oczywiście małych miejskich modeli typu seria 1 czy a klasa gdzie wygrała praktyczność. No ale pożyjemy zobaczymy.
  5. Wydajnosci 12kwh na 100 w takim bydlaku raczej nie osiągnie, musi tam siedzieć duża bateria. Jak dla mnie to jest albo x5 albo x7, auto mocno zamaskowane, wygląda też na duże (długość bagażnika od ostatniego słupka). Swoją droga dużo bardziej przemawia do mnie polityka BMW czy mercedesa. Po prostu w swoim tempie robią swoje.
  6. BMW zaczyna pokazywać pazurki @BMFun nie spiesz się. Ja po cichu liczę że po covidowych zawirowaniach i przez konkurencje z Chin podniosą jakość. Porzuca te całe recyklingowe bzdury i zaczną robić wnętrza jak przystało na premium
  7. Tak wiem wszystkie Twoje auta są idealne do wszystkiego a jak założysz rowery na dach to zasięg nawet rośnie wracając do roweru to nie umiesz odróżnić dwóch use case a mianowicie treningu od sprawnego przemieszczania się. W dużym mieście w wiele miejsc dużo szybciej dojedziesz rowerem a jak jedziesz w jakimś celu to nie chcesz być spocony. Wtedy zamiast w puszkę dobrze jest wsiąść na elektryczny rower którym spokojnie machniesz te 5-20 kilometrów skracając drogę po ścieżkach czy chodnikach i wysiądziesz niespocony.
  8. @Kriss33 dzięki za linka do audi. Wielka trójca w przeciągu roku pokaże nowe modele dużych suvuw. Audi, BMW i Mercedes maja zaprezentować q7, d5, x7 i nowe gle co mnie też trochę wstrzymuje przed zakupem. Z drugiej strony cayenne na OtoMoto widzą już od 420. Jak kupowałem Eqe to patrzyłem też na cayenne, cena min 570k wtedy. Patrząc na cenę używanej baterii. Gościu który u mnie ostatnio kopał rów pod kabel ma toyote avensis kombi, kilkunastoletnia. Klęknął mu silnik, za drugi zapłacił niecałe dwa tysiące. @adamjttk 8 lat gwarancji nic nie znaczy, technologia jest nowa więc trzeba czymś przyciągnąć klienta tak samo jak Kia czy Hyundai dawał 7 lat co nie znaczyło że ich auta są bardziej trwałe od innych. Apropo rumakowania na autostradach to zdarza już się to dosyć zadko, ludzie są świadomi że wieku jeździ z kamerkami więc trzymają nerwy na wodzy. Oczywiście zawsze się trafi jakiś przygłup i jest o nim głośno. Co do porównania jabłek z jabłkami większość ludzi chce taniej i komfortowej jazdy dlatego Toyota wróciła na szczyty sprzedaży pomimo przyspieszeń 8-10s do setki. @Randall gratuluje zakupu roweru. Wprawdzie mam już szosę i górala ale z elektrycznym wspomaganiem kiedyś na pewno też kupię. Miałem okazje pojeździć elektrycznym trekiem po górach i do sprawnego przemieszczana się jest to bajka. @Jac3kBMW na elektrycznym rowerze też można się zmęczyć, jest tam regulacja wspomagania a jak jeździsz po górach na bardzo długich i mocno stromych podjazdach potrafi być niezastąpione.
  9. Jedzenie dzisiaj dostarcza się na rowerach elektrycznych, nie wyjdzie taniej
  10. Jako inżynier jestem niemal pewien że najprostsze silniki toyoty czy 1.0 będą tańsze w utrzymaniu jak ev w dłuższej perspektywie. Z tymi bardziej skomplikowanymi ciężko powiedzieć. Ev to jest mnóstwo elektroniki sterującej podatnej na zimne luty, wilgoć, korozję, wysychanie kondensatorów, przepięcia, przegrzania itd. Itd…bjorn miał serie z napraw ev, warto obejrzeć. Część rzeczy jak np otwarcie i ponowne uszczelnienie baterii robią nawet zapobiegawczo. No i nie tylko przebieg jest decydujący ale i czas. Materiały niszczeją z czasem i czy ev dojezdzi do 20-30 lat? To się dopiero okaże w każdym razie jak chociażby wilgoć dostanie się tam gdzie nie powinna to spięcie i duże szkody gwarantowane.
  11. Tak zrozumiałem ze dostała firmowke i tak rozumiem że to polityka firmy. Z tymi 20 minutami to sobie żartujesz, to nie taycan a po drugie szybsza jazda = oszczędność czasu dlatego zaokrągliłem do godziny. Niemniej ileś tam godziin traci bezpowrotnie bo i praca w mniej wygodnym środowisku jest mniej wydajna. Poza tym nie bądź hipokryta, co drugi post piszesz o 2-4s do setki (jak i gdzie ty przyspieszasz nie łamiąc przepisów bo u mnie każdy kick down kończy się ich dosyć sporym złamaniem) a z drugiej strony masz problem z przekroczeniem prędkości o całe 10-20 procent. Przejechałem swoim g30 ponad 100 tysięcy kilometrów, często zadko kiedy z blatu 2 z przodu znikała i klocków nie wymieniałem ani razu i ciągle były jeszcze w dobrym stanie. Szybka jazda daje większa przyjemność, jest bardziej relaksująca bo prawie nikogo nie musisz przepuszczać szarpiąc się z wyprzedzaniem a bezpieczeństwo polega na tym żeby wiedzieć kiedy zdjąć nogę z gazu i zachowywać odległości adekwatne do prędkości mając z tyłu głowy że ktoś się może zagapić i ci wyjechać. wracajac do wypożyczalni to zmieniają jeszcze częściej bo pewnie przez wielu właścicieli zużycie auta jeszcze większe. Kupują na dużym flotowym rabacie i pchają póki jeszcze jest wysoka wartość.
  12. Coś mi mignęło ale nie oglądałem. Lucid jest najwydajniejszym oraz najlepiej dopracowanym ev na rynku, cud miód i orzeszki. Bo i wszystko fajnie ale to auto kosztuje chyba bańkę a za ta cenę masz panamere gts + paliwo na 5 lat. Zrobi co dodatkowo brum brum i pojedzie ponad 300
  13. No pod tym względem to tak. Ostatnio córka mi powiedziała że najlepsze auto jakie miałem to było g30 530xi. Że miało look, wyglądało świetnie a do tego najlepiej się nim jeździło bo szybkość podróżowania to była zupełnie inna liga a to auto było połowę tańsze od Eqe.
  14. To chyba zamyka cała dyskusje bo kupując auto premium oczekuje się czegoś więcej od reszty. Swoją droga pokazuje to jaki to szmelc skoro osoba obojętna motoryzacyjnie dla której samochód jest po prostu narzędziem pracy narzeka. Babeczka ma minimum godzinę mniej wydajnej pracy dziennie, w ciągu roku uzbiera się z meiesiac. W ciągu tygodnia dzień prawie robi za darmo bo dostała gowniane auto. Lol kazde auto flotowe jeździ tyle ile jest jego gwarancja. W tesli jest to 4 lata i 160 tys km i maksymalnie po tym czasie musiała by wypaść z floty. Na baterie też masz limit kilometrowy co przy tym przebiegu daje ci 1.5 roku gwarancji. Swoją droga sprytnie pominięte koszty naprawy zawieszenia….
  15. Ciekawe zestawienie składowej ceny paliwa ukradzione z Trójmiasto.pl. Ciekawe jak będzie wyglądała cena kWh po dorzuceniu wszystkich opłat
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.