
luk_byd
Zasłużeni forumowicze-
Postów
3 477 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
12
Ostatnia wygrana luk_byd w dniu 13 Lutego
Użytkownicy przyznają luk_byd punkty reputacji!
O luk_byd
- Urodziny 18.07.1989
Informacje osobiste
-
Moje BMW
2x G30 530e LCI
G11 730d
F40 M135i
G32 630i
G20 316d -
Lokalizacja
Bydgoszcz
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia luk_byd
-
Myślę że nie. Nie mogą sobie na to pozwolić przy tym co się dzieje na rynku EU Dwa, myślę że auto będzie maksymalnie zunifikowane tj. bardzo dużo części wspólnych, brak wielu opcji wyposażenia (osobno), jeden moduł zastępujący dwa-trzy inne. Taka optymalizacja, spowoduje duże oszczędności - które to owszem, pokryją może tylko rosnące koszta. Coś co jest już teraz obecne, a właściwie było od dawna, tylko teraz może być 'większy' krok. Więc biorąc pod uwagę, będzie maksymalnie drożej (bez dużo :D). Natomiast jest szansa, że jednak będzie ciut taniej.
-
Ja nie sprawdzałem, ale słyszałem od tunera - któremu ufam. Pomijajac fakt jak działa napęd, to logiczne. W internecie sa filmiki - mniej więcej obrazują to samo, więc tymbardziej nie mam powodu wierzyć. A specyfikacja jest w internecie. Sprawdź Chińska, sprawdź EU. Oprócz tego masz filmik Zahara, który chyba też to sprawdzał. Gminna opowieść jak z serwisami? Do czego nawiązujesz? A Samsung zły ? Myślisz że pamięci w iPhone są Applowskie? Apple to tylko projektant firma, ktoś dla niego składa - jak dla kazdego dużego producenta. Kiedyś bywały notebooki Samsunga które nie miały LCD, HDD, RAM, ODD Samsunga, mimo że Samsung produkował te podzespoły. No ale to wątek na rozmowę o elektronice w IT. Ja zestawiam jednak. Bo zamiast używane G30, ludzie kupują np. w.w. Omode. Na auta nowe - tak, choć pewnie mniej. Na auta używane... nawet Premium Selection - tam słyszałem że też susza w tym roku. A to nei jest tak ze to jest coś ala generator dla napędu elektrycznego i ew. wspomaganie? Przyznam że nie interesowałem się tym głębiej, tak slyszałem - to tez grzecznie pytam O to to wlasnie pisałem i nie są to wiejskie opowieści.
-
Tą Omode 9 co w specyfikacji ma coś ~550KM, ale na Europe ~450KM, gdzie okazuje się że ma ~350KM ? To jak wygląda ok, nie wiem. Ale widzieliście zawieszenie, szerokość opon? Jak to ma się prowadzić? WIem że nie jest to dla każdego istotne. Ale: To jak ja mam sprzedać 5 letnią G20, bez gwarancji, z przebiegiem wyższym niż cena Dacii ?
-
Moim zdaniem, nie do końca. Jak ktoś już kupi jedno auto nowe, to kolejne tez będą raczej nowe. Rynek aut używanych od początku roku w polsce ma się kiepsko. Dużo ludzi kupuje nowe auta Być może dodatkowo - dlatego (sens) ludzie kupują Chińczyki czy inne tanie marki - nowe, zamiast 5-6 letnich BMW i Audi. Wczoraj rozmawiałem z dwoma handlarzami i również zgadzają się że ten rok jest fatalny. To Twój punkt widzenia, ja się z tym w większości zgadzam, ale ile G30 ma opony z 2018 roku, a zdarzają się takie co mają nawet z 2013 roku ! - Tak, starsze niż auto. Generalnie. Nowe auto - z reguły leasing Uzywane auto - z reguły gotówka (ew. wspomaganie się częściowo kredytem etc.) Więc przy małych róźnicach, ludzie decydują się na leasing/kredyt/najem zamiast wyścielać taką gotówke. Brak serwisów (w przypadku auta nowego vs używanego) to już jakaś oszczędność, która pokrywa 'strate'
-
Nie każdego stać by wyłożyć takie pieniądze. Duża część klientów BMW tych z 520i/520d, to Ci którzy wcześniej ogladali np. Skode, i już dorzucili parę grosza, żeby spróbować BMW.
-
Klimatyzacja reguluje temperature baterii. Przy hamowaniu jest bardzo duży odzysk a w trybie battery control dość szybkie ładowanie. Jeśli temperatura baterii nie będzie utrzymywana, wzrośnie, lub co gorsza zmaleje rezystancja i bateria do wymiany (uzywka 5000 pln)
-
To prawda, ale jednak dla pewnych osób będzie to mniejsze "zło" jak używane G30. Z resztą... sprzedajesz, bo chcesz coś nowego raczej kupić prawda ? Druga sprawa, wiele osób patrzy 'fakturą'. Nie mam na celu obrazić itp, ale sugeruje wystawić na początek za 160 tys zł, albo dalej cieszyć się jazdą bo jak sam napisałeś I tak jak @Markok napisał. Inne czasy, inflacja - ma to wpływ. Udawało się kupić używane auto za 90 tys i sprzedać za 120 tys nie wkładając nic. Takie były czasy (przez rok?).
-
Też znalazłem, bez problemu - a więc coś jest nie tak Skóra to zwykła Dakota, przeciętne zdjęcia, nie widać na zdjęciach tego wow. Pomijam cene. 250 tys za używane auto, 2 letnie. Pół roku temu za tyle było G60 520d z podobnym wyposażeniem z Pakietem M Pro, nowe. Jak ktoś ma firme to i sobie leasing weźmie, odliczy VAT itp. 250 tys za 2.0d w starej budzie, kto za to zaplaci? 80 tys nalotu? Mam 2020 z 90 tys nalotu za polowe ceny. A i z tym jest problem (ok nie ma EDC) Myślę że 150 tysiecy i ktos by zadzwonil. To nie M550i, nie 540d, nie 540i. - choć przy 540d i 540i - nadal uważałbym za cene sporo zawyżoną.
-
Parametry od SoC.
-
Spoko Specem od hybryd to chyba nie. Generalnie kojarzę że ktoś już miał kiedyś taki problem (na 100% to samo), nie wiem czy na tym forum - nie odnalazłem w tej chwili aby podlinkować Czy problem jest w trybie ECO Pro czy na Sport i Comfort również? Pytam gdyż ECO Pro ma domyślnie ograniczone działanie klimatyzacji/ogrzewania.
-
Ja w 530e kodowałem pewne parametry dzięki którym zyskałem ~3-4km, ale to nawet nie 10%.
-
To ten filmik też tak do połowy czy 3/4 oglądałem. Zastanawia jedno - mówi tak o spalaniu 10/11, a i na pierwszym filmiku jak i na drugim ma 6,9-7l/100 - jak pamiętam, pisze z głowy. I takie rzeczywiście jest średnie. Zgadzam się z nim że jeśli chodzi o korzyści - nie jest to wybór dla każdego. Bo aby mieć realne korzyści - trzeba mieć gdzie ładować. Bez tego, jedynym atutem względem jest 530i jest to że jest klima i grzanie z prądu oraz to że lepiej jedzie, ale ma tez minus w postaci mniejszego bagażnika i masy. To tylko opinia jednego człowieka, tak samo jak moja - chociaż ja nie jestem celebrytą i youtuberem Na ruskich forach ad. 13:30 - czytałem że olej nawet w trybie jazdy EV jest podgrzewany i utrzymywany w 30*C EDIT: Obejrzalem do końca Natomiast chyba przez większość filmu raczej hmm chwali auto ? W 14:30 mówi że auto jednak zawsze ma to 290km, W 15 minucie mówi że ma realne oszczędności 15:45 - mówi że mu średnia wychodzi 2-3 litry. To skad na poczatku filmu mowi o 11 ? Natomiast przesadza troche z tankowaniem w trasie i ta dodatkowa trase. 199kg roznicy w serii 3 to dwoch pasazerow. 11/100 to przy 190 raczej.
-
Film opublikowany - 17 paź 2019 Może w pierwszych softach było coś inaczej, ale nie sądze. Tak jak mówi: Silnik spalinowy jest zdławiony przy hybrydzie względem standardowej wersji 3.0i. Takie odciążenie jednostki, prawdopodobnie wydłuża jej żywotność. 7 minuta - Auto ma ładowarke jednofazową. Zasięg auta oczywiście zależy od warunków. Latem do 60km, zimą ok. 40km. Natomiast nadal jest to 12,3kwh brutto. Ale tłumaczenie prędkości ładowania nie jest prawdziwe. Przy 16A ładujemy 3,5h, przy 10A ładujemy ~4,5h. (od prawie 0 do 100) 9 minuta - elektryk ma 113KM a nie prawie 100, dodatkowo ma duży moment - 250NM - tutaj jest ta przewaga. Mówi o wyładowaniu baterii do 0 - tak nie da rady zrobić. Samochód sam pilnuje aby utrzymywać ok. 8-10% naładowania, co wystarczy na boost. Albo odzyska energie z kinetyki, albo wymusi podładowanie energii przez silnik spalinowy - aby jak najszybciej do tych 8-10% dobić. 10,5 minuty - Te 50km jest luźne. Ale owszem, przy rozsądnej jeździe. Da radę 60km. Mam do pracy i domu 57km, nie raz wróciłem z pozostałymi km. 13 minuta - masa z tylu - 88kg bateria, te 200kg więcej to na cale auto. Odnośnie jego spalania - kosmos. U mnie na rozładowanej baterii w normalnym używaniu 7l-7,5l/100 Trasa 160-170 - tez 7,5l/100 I to w 530e a nie 330e. 14 minuta - Dlaczego elektryk w ogole nie działa? Dziala przy przyspieszaniu. Bak 35-37 litrów? 45, chyba ze nie wzial powiększonego. Minęło 6 lat. Jak będzie coś sie sypało to nam powie. Powiedział coś ?
-
Jeśli filmik dotyczy BMW G30 530e lub innego 30e ze stacji BMW - podeślesz mi link prosze ?
-
Było to wyżej wyjaśnione. Co to znaczy nagle większe obroty? Jak się skończy energia w baterii i uruchomi to silnik spalinowy to dlaczego ma mieć 'wyższe obroty' ? Przy 120 czy 140km/h masz 2000 obr na 8 biegu. jeśli jedziesz wolniej, to nadal masz takie obroty tylko niższy bieg. Jeśli zrobisz kickdown to owszem silnik się uruchomi, skrzynia zredukuje bieg (może i dwa, nie wiem czy trzy) i będzie ~3000-3500 obr, ale silnik spalinowy wtedy nie będzie miał pełnej mocy i nadal pierwsze setki metrów pokonywane będzie na silniku elektrycznym, a silnik spalinowy będzie się kręcił ale z minimalnym obciążeniem. Po chwili, silnik spalinowy uzyska większą moc, a gdy zniknie ikonka 'zimny' będzie dostępna pełna moc - co i tak nie znaczy, że warto 'pałować, butować, dawać wpie..l i inne takie...'. Nie rozumiem jednej rzeczy. Mając czy 2.0d, czy 2.0i, czy B58, czy V8.. jak uruchamiasz silnik, to też od razu wciskasz manipulator otwarcia przepustnicy do końca ? Też wtedy nie będzie pełnej mocy bo ECU tak steruje że nie pozwoli i jest obcięta moc. Jeśli nie - to dlaczego miałbyś tak robić w hybrydzie ? I dwa... dlaczego traktujecie, że inżynierowie (już w 4 i 5 generacji hybryd BMW) nie zadbali o to aby silnik / jednostka / samochód sam się nie zabił ? I jeszcze trzy... samochodami jeżdzą róźni ludzie, słyszeliście, widzieliście gdzieś jakieś awarie, usterki aut 30e i 45e po lipcu 2019? Bo przed - zdarzało się że baterie wymagały wymiany (5000zł za używaną z 2023 roku). Bo ja jedyne usterki, awarie to kojarze w autach po wypadku gdzie było źle diagnozowane, źle naprawiane. Rozumiem że 'nowa' ?? (15 lat) technologia. U mnie sprzedaż 530e coś nie idzie, aczkowiek ludzie oglądają i są zakochani, zauroczeni jak to jedzie, jaki jest komfort, a przyjezdzaja g30 520d np. Nie twierdze że jest to wybór dla każdego, bo żeby miało to w pełni sens to trzeba mieć gdzie to ładować. Bez tego - nie ma żadnych oszczędności.