Skocz do zawartości

Slotki144

Zarejestrowani
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia Slotki144

  1. Samochód wciąż bez awaryjnie działa ,ostatnio wleciał świeży olej wraz filtrami ,wymieniłem czujnik poziomu oleju oraz wleciał nowy zestaw tarcz i klocków na przód ,wszystko zrobione zgodnie ze sztuką. Długo się zastanawiałem jaki zestaw wrzucić ale padło na TEXTAR PRO + jak na chwilę obecną jestem bardzo zadowolony zero bicia ,efektywność hamowania bardzo dobra także jak na razie mogę polecić
  2. Pasek dobry podałeś 2080mm długości ,co to kół nie mam dystansów jest to oryginalny 19' styling 126 10 cali tył opona 275 40 u mnie jest opcja zawieszenia 226A czyli sport przez co niżej siedzi więc przez to może ładnie leży
  3. Witam ,dzięki za miłe słowa CONTI PASEK KLINOWY 6PK2160 - taki pasek mam przy pompie dynamic drive jeśli nie masz dynamic drive pasek powinien mieć 2080mm długości INA 531 0783 10 Rolka napinacza, pasek klinowy wielorowkowy INA 532 0398 10 rolka kierunkowa / prowadząca, pasek klinowy zębaty
  4. Dawno nic nie było ,samochód jeździ przeszedł niezbędne naprawy i serwisy ,między innymi uszczelniłem pompę vacum i pomalowałem dekiel bo rdza trochę w oczy kuła ,zmienione zostały filtry powietrza i kabinowy ,zostały wymieniony główny pasek PK wraz z rolkami oraz rolka napinacza paska klimatyzacji.W zawieszeniu z tyłu jedna tuleja pływająca miała bardzo duży luz także zamówiłem komplet i wymieniłem.Przed sezonem wyważyłem ponownie koła .Na koniec zrobiłem jednoetapową korektę lakieru oraz położyłem powłokę ceramiczną CARPRO LITE ,która robi robotę a w środku zaimpregnowałem skóry.
  5. Działamy dalej dawno nic nie było ,ale przy aucie się dzieje w końcu seria 7 nie da o sobie zapomnieć i ciągle wychodzą jakieś małe chochliki do roboty rikooo :8) działamy dalej furka to ma za dobrze myślę u mnie ,ale coś za coś Wleciały nowe opony Nexen ,zostały wymienione całe drążki kierownicze wraz z końcówkami TRW + zrobienie geometrii Zmieniarka zaczęła się blokować ,ale parę uderzeń w nią ,magazynek wyskoczył ,przesmarowałem cały mechanizm silikonem w sprayu i o dziwo od tamtej pory działa elegancko Wpadł nowy olej w końcu 10tys zrobione także się należy ,a że do Valvoline mam zaufanie to nie mogło być nic innego + płukanka silnika Webasto także poprosiło o naprawę ,ale o dziwo w lato :roll: wchodzę do garażu a tu wentylator chodzi na maxa ,także było trzeba zdiagnozować o co chodzi i padło na sterownik ,demontaż ,regeneracja i załatwione Siłowniki maski także wleciały nowe stare popuściły i trochę pobrudziły pod maską W ista zielono na drzewku sterowników :8) Poniżej parę fotek aktualnych, w sumie samochód wizualnie bez zmian ,coś tam chodzi po głowie ,ale co z tego będzie zobaczymy
  6. Dawno nie zaglądałem a przy samochodzie trochę musiałem pogrzebać i to nie mało ,najpierw do wymiany poszła podpora wału wraz z przegubem elastycznym ,przy zmianie biegów było słychać metaliczne uderzenia a sama podpora wału powodowała wibracje ,które nie były zbyt przyjemne a po wymianie nie do końca ustąpiły ,ale się zmniejszyły, elementy te nadawały się do wymiany ,ponieważ były oryginalne łącznik elastyczny wrzuciłem od MEYLE HD a podporę od FEBI Następnie ze względu na ładną pogodę wleciał glaze i wosk oraz porządnie samochód wysprzątałem po zimie Teraz największa udręka ,nigdy mi tak topornie nie poszła robota przy samochodzie a chodzi o przednie wahacze ,które wymieniłem kompletnie przy okazji okazało się ,że łączniki stabilizatora także są zmęczone a gumy stabilizatora wymieniłem już profilaktycznie przy jednej robocie ,po tej naprawie samochód już nie wpada w wibracje jak to miało miejsce przed naprawą ,oryginalne wahacze były zmęczone a gumy popękane i miękkie. Wahacze i łączniki wleciały od TRW a gumy stabilizatora FEBI W garażu czekają jeszcze świeże opony do założenia ,zastanawiam się jeszcze nad wymianą końcówek drążków i zrobieniem porządnie geometrii ,ale w okolicy ciężko o dobrego fachowca ,póki co jeżdżę i testuję rozejrzę się za zaufanym warsztatem i trzeba dokończyć raz na zawsze temat przedniego zawieszenia w tym aucie ,które nie było o dziwo w złym stanie ,ale zmęczenie gum pokazało ,że BMW luzów w zawieszeniu nie lubi
  7. Kolejne grzebanie przy samochodzie zaliczone ,dwa powody planowane a jeden nie ,niestety nagle padło radio w samochodzie i cała prawa strona umilkła ,obstawiłem końcówki mocy w radiu miałem nadzieję tylko ,żeby procesor dźwięku był cały i na szczęście się udało także tutaj polecam firmę BM54 ze Słupska fachowa i szybka pomoc a radio gra jak nowe. Wykorzystując chwilę ocieplenia w końcu wziąłem się za zamontowanie termostatu TH5 ,rok woziłem go w bagażniku aż mnie natchnęło do zamontowania , obstawiałem chłodnicę skrzyni biegów i chyba dobrze trafiłem bo w końcu silnik utrzymuje ok 90st temperatury roboczej ,przy okazji także wleciała nowa dodatkowa pompa wody bo przy jednej robocie grzech było nie wymienić
  8. Mechanik zdejmował wydech ? Bez zdjęcia wydechu i odkręcenia osłon nie widzę możliwości jak można sprawdzić obie te rzeczy ,sam teraz będę się zabierał za to bo również mam dość dziwne drgania i profilaktycznie będę wymieniał obie te rzeczy ( łącznik i podpora wału ) a jak nie pomoże to polecą dwie nowe oryginalne poduszki silnika. Może też być taka sytuacja ,że ktoś już się tam dobierał i przykładowo źle skręcił wał napędowy ze sobą bo jak wiadomo jest on fabrycznie wyważany wtedy jedynie ponowne wyważenie pomoże
  9. Witam W poniższym filmiku masz wyjaśnione jak to zrobić , monitorowanie ciśnienia w tym samochodzie odbywa się przez czujnik ABS ,który zlicza obroty koła i wie kiedy jest coś nie tak , mi też ostatnio się wyświetlił błąd na zimowych "balonach"
  10. Witam Kolegę Roboty w sumie dużo nie jest ,pierwsze drzwi zajęły mi prawie 2 godziny ,bo głupi nie zauważyłem kostki i nie odchyliłem wygłuszenia w pełni ,można zrobić to bez demontażu siłownika z drzwi ( nie chciałem objechać śruby trzymającej siłownik w karoserii bo potem by wyglądało jakby ktoś auto składał po dachowaniu a tak wygląda jak z fabryki ) na chwilę obecną zrobiłem tylko przednie drzwi ,tylne zostawię jak będzie mi się bardzo nudzić bo mam roletki elektryczne z tyłu i widziałem ,że jest więcej zabawy z tylnymi. Na pewno będą potrzebne długie klucze torx T30 i T25 ,zestaw plastikowych szpachelek do ściągania tapicerek ,trzeba uważać z zaślepkami mi jedna się połamała ,ale uda mi się ją naprawić no i na koniec laptop do kasowania błędu poduszki powietrznej mi wyskoczył taki błąd ,samą gumę w siłownik wcisnąłem za pomocą ścisku stolarskiego bo dość ciasno wchodzi Na YT jest filmik ( wymiana szyby E65 ) od kolegi z forum CRM1234 znanego też pod inną bardziej sławną nazwą :norty: na nim dość dosadnie wytłumaczył temat jak to ogarnąć Jak coś to służę pomocą
  11. Dawno nic nie wrzucałem ,ale trochę przy samochodzie zostało zrobione ,wymieniłem zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy ,pokleiłem spryskiwacz lewego ramienia wycieraczki ,ktoś to urwał kiedyś jakąś żółtą rurkę wsadził ,chyba nie zadziałało ,ale na szczęście był oryginalny króciec plastikowy więc udało się naprawić . Następnie parę pierdółek przy silniku, został wymieniony korek chłodnicy na nowy oryginalny tak samo oring na termostacie EGR oraz uszczelka turbiny a konkretnie rury wychodzącej z turbiny.Nie lubię jak silnik się poci także od razu jak to zauważyłem zamówiłem części Najważniejszy a zarazem najbardziej denerwujący problem jaki był to drzwi ,które latały jak wrota do stodoły ,ale jak na serię 7 nie przystaje ,żeby tak było więc zakupiłem żółty zestaw naprawczy i w końcu z pełną elegancją można wyskoczyć z samochodu bez podpierania drzwi jak w polonezie Na zdjęciu śruba wygląda na przekrzywioną na ograniczniku ,ale potem ją poprawiłem :) Poniżej zdjęcia z prac bo jak to jest na forach bez zdjęć się nie liczy :D
  12. Witam Jako ,że jesień idzie ,będzie padać trochę więcej postanowiłem poczyścić odpływy wody z podszybia oraz szyberdachu ,szczerze nie było tragedii ,ale profilaktyki nigdy za mało ,odpływy wyczyszczone także spokój będzie na jakiś czas Muszę się wziąć jeszcze za zbiorniczek płynu do spryskiwaczy gdzieś coś cieknie ,zapomniałem a mogłem przy okazji zajrzeć , tylne klocki także już powoli się kończą także następny post będzie z dalszych napraw eksploatacyjnych a tak to samochód służy dzielnie i urozmaica podróż swoim komfortem
  13. Pięknie się prezentuje ,sceneria tez mi jakaś znana :8) ,dzwięku V8 to zazdroszczę :mrgreen: akuratnie dzisiaj też przy swojej małe spa zrobiłem cóż za zbieg okoliczności hah :D Nie ma co jest czego zazdrościć ,nietuzinkowy egzemplarz :twisted:
  14. Ostatnio znalazło się trochę czasu na małą sesję zdjęciową samochodu ,także ... :norty: poniżej czarny wieloryb w dieselku
  15. Gratulacje zakupu ,piękny i nietuzinkowy egzemplarz się trafił :mrgreen: będę obserwował bacznie dalsze postępy :D
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.