Skocz do zawartości

trebor316

Zarejestrowani
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    lubelskie

Osiągnięcia trebor316

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. trebor316

    Wyciek plynu, skad?

    Nie uszczelniaj tego efekt jest krótkotrwały. Trzeba to wymienic, sam koszt zaślepki jest niewielki. Aby się do niej dostać, trzeba zdemontować wszystko pod kolektorem ssącym, a dla łatwiejszego dostępu także rozrusznik. Jak dysponujesz kanałem to można zdemontować sam rozrusznik i spróbować od dołu może się uda. Demontaż i późniejszy monatż jest prosty (wybijasz i zabijasz nowy).
  2. trebor316

    Wyciek plynu, skad?

    Witam Być może cieknie Ci z zaślepki w bloku ma ona średnice bodaj 36mm.
  3. a sprawdzałeś poduszki pod silnikiem?
  4. trebor316

    Popychacze

    Witam Ja kupiłem INA-y, zrobiłem narazie 30tys km i jest OK!
  5. Witam Za klucz pneumatyczny może posłużyć mlotek. Tak dobrze czytasz. Klucz nasadowy i dobra długa przedłużka, a w jej koniec uderzaj pewnie młotkiem w kierynku odkręcania - musi puścić!
  6. odłącz kable od cewki i podłącz żarówkę 20W, włącz rozrysznik- żarówka powinna migać jak będzie migać to masz złą cewkę lub przewód
  7. trebor316

    Czy dobre cisnienie...

    Witam Pomiar ciśnienia sprężania dokonuje się zawsze na gorącym silniku. Ja u siebie w M40 miałek średnio 11.2, ważne jest by było równe na każdym cylindrze! (dopuszczalna różnica to 1,5bara) Większa różnica powoduje drgania silnika i prędkości obrotowej na bjegu jałowym. Pozdrawiam
  8. trebor316

    Jaki olej proponujecie?

    Witam Co do oleju do silnika (Masz pewnie M40) to radził bym ci półsyntetyczny np Castrol Magnatec 10W/40, mozna spokojnie przejść z mineralnego, a do tylnego mostu ja osobiście leję Castrol EP90 (idzie 1l). Pozdrawiam
  9. trebor316

    Czujnik prędkości

    Witam Chodzi Ci o czujnik prędkości jazdy?Jak tak to znajduje sie na tylnym moście.
  10. Nie ma problemu z przeróbką. Wystarczy kupic na aregro liczniki od czterocylindrówki i po kłopocie Poszukaj na forum jest tego sporo, wiem bo sam to zrobiłem!
  11. trebor316

    Jaki rozrząd do M40 E30

    Witam Ja u siebie stosuje pasek gates, rolki skf- idą trzy, dwie prowadzące i jedna napinająca. Wymiana paska jest stosunkowo prosta dla wprawionych, trzeba zblokować koło zamachowe prętem z lekko sfrezowanymi krawędziami fi12 wkładając go w otwór kadłuba i koła zamachowego od strony kierowcy za wysokości mniej więcej w połowie silnika to znaczy na pograniczu kadłuba i miski olejowej i wałek rozrzadu tu niestety trzeba mieć specjalny przyrząd, który zakłada się na wałek a konkretnie na czworokąt przy pierwszym cylindrze licząc od rozrzadu, przyrząd jest na stronie http://www.e30.de/ ( w DO IT YOURSELF -Zahnriemenwechsel beim M40) W trakcje napinania paska rozrządu powinno być poluzowane koło rozrządu nie polecam wymiany z urzyciem korektora (robienie znaków). Przy okazji warto spojrzec na uszczelniacze wałów i przy okazji wymienic ,zwróc też uwagę na stan pompy wodnej,ale to tak na marginesie. Powodzenia(':cool2:')
  12. Witam Na stoiącym samochodzie niech jedna osoba porusza energicznie kierownicą na przemian raz w lewo, raz w prawo (krótkie ruchy), a Ty złap ręką za końcówkę kierowniczą, a potem mniejwięcej w połowie tej osłony gumowej wyczujesz kończący się drążek kierowniczy i zgrubienie jest to przegub też sprawdź w podobny sposów jak końcówkę (zaciskając pięść). Gdy wyczujesz luz na tych elementach to są do wymiany. Jest to operacja dla wprawionych, tz. dla mechanika jest to banał w 2min. określić można stan końcówek i przegóbów drążków, ale nie święci garnki lepią jak się postarasz to i Tobie się uda. Jak nie wyczujesz luzu na tych elementach , a hałas będzie się wydobywał w okolicy zębatki i zębnika to pewnie przekładnia ( to słaby punkt BMW). Co dostżałek na tulei są OK! Pozdrawiam
  13. Witam W moiej becie tłukło tak jak wjechałem na polną drogę bardzo wyboistą i tak samo nie miałem luzu w zawieszeniu okazało się że to maglownica była zużyta. Możesz mieć zużyte końcówki lub drążek wewnętrzny, albo tak jak u mnie przekładnie.
  14. 10-11 bar ważne by było w miarę równe na każdym cylindrze tz. nie przekraczało 1.5 bara różnicy między cylindrani, zbyt duże ciśnienie sprężania może świadczyć o braniu oleju przez silnik, nagarze na tłoku i w komorze spalania (chyba że silnik był przerabiany - duże splanowanie głowicy) wtedy jest większe od nominału
  15. Witam Korek spustowy masz od spodu skrzyni, a korek wlewu z prawej strony ( od pasażera) mniej więcej w połowie, nie pomylisz gdyż oba są na ampul nr.17, gdy go nie masz może spokojnie posłużyć śruba sześciokątna z skontrowanymi nakrętkami najlepiej wytrzymałościówka. Do napełniania najlepiej posiadać specjalną szprycę olejową, ale jak chcesz możesz się pobawić dużą strzykawką to tylko 1L oleju(':cool2:') Ja osobiscie leję Castrol Manual EP80W kosztuje 30 zl Milej zabawy!!!!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.