Skocz do zawartości

maciek257

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O maciek257

  • Urodziny 24.01.1992

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E92 320D 2007 177KM
    BMW G30 540i 2017 340 KM
  • Lokalizacja
    Gdańśk

Osiągnięcia maciek257

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Większość osób odradza oleje firmy Castrol. W moim aucie jest aktualnie Castrol 0W40. Przejrzałem konkurencyjne oleje i żaden z nich nie spełnia normy LL-04, którą stanowczo zaleca BMW. Powinienem więc trzymać się tego "przereklamowanego i kiepskiego" Castrola czy spróbować czegoś innego ignorując LL-04?
  2. Silnik w moim aucie osiągnie niedługo 300 000 km. Chciałbym jak najlepiej oczyścić go z nagaru przy następnej wymianie. Chciałbym Was zapytać czy mój pomysł jest rozsądny? 1. Wlewam do silnika płukankę przed zlaniem dotychczasowego oleju (Castrol 0W40). 2. Zlewam stary olej 3, Wlewam inny olej syntetyczny o podobnej lepkości, spełniający normę LL-04 ale w dużo niższej cenie (np. https://allegro.pl/fanfaro-opel-gm-5w30-dexos2-c3-dpf-ll04-505-01-6l-i7277092834.html). 4. Silnik pracuje 20 minut na biegu jałowym. 5. Wlewam kolejną płukankę do tymczasowego oleju. 6. Zlewam dokładnie tymczasowy olej (zostawiam otwarty spust na kilka godzin aby jak najwięcej kropli zleciało, z doświadczenia wiem, że jeszcze szklanka oleju może zlecieć) 7. Wymieniam filtr oleju 8. Zalewam docelowy olej Castrol 0w40 Czy to zda egzamin?
  3. Dzień dobry, Dwukrotnie w ciągu roku zdarzyło mi się, że tłoczek w przednim kole nie odpuszczał do końca i konkretnie trzymał tarczę. Kończyło się na oczyszczeniu i odrdzewieniu tłoczka w serwisie, za drugim razem z wymianą uszczelek. Ponieważ nie chcę, aby sytuacja się powtórzyła chciałbym wymienić tłoczek, ale jak zapewne wiecie BMW takowych oddzielnie nie oferuje. Dotychczas w internecie widywałem tylko tłoczki nieznanych (na 99% chińskich) firm, ale ostatnio zauważyłem zestawy naprawcze hiszpańskiej firmy Frenkit: http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-naprawczy-zacisku-hamulca-frenkit-254936,0-380-254936-1087130.html Czy ktoś miał styczność z częściami tej firmy? Wolałbym uniknąć konieczności zakupu całego zacisku za bagatela 1200zł zwłaszcza, że według serwisu mój jest w bardzo dobrym stanie. Pozdrawiam.
  4. Pytam z ciekawości. Jak producent "namierza" obecnego właściciela pojazdu? Dla przykładu sprowadziłem auto z Niemiec i jestem jego 3 właścicielem a w ASO BMW nigdy nie byłem. Gdyby jakaś akcja dotyczyła mojego pojazdu to producent znajdzie sposób na kontakt ze mną? Pozdrawiam.
  5. BMW sprzedaje średnio 1 500 000 aut rocznie, tego typu kluczyki pojawiły się (z tego co wiem) koło 2004 roku i są używane do dziś. Prosty rachunek 1 500 000 szt. x 12 lat x 8 dodatkowych kluczyków = 144 000 000 kluczyków magazynowanych gdzieś przez BMW :shock: Nie chce mi się w to wierzyć, masz jakieś źródło tej informacji?
  6. Dlatego nie mieli by tego drugi raz zrobić, ponieważ usunąłem obydwa zamki w aucie i porządnie je zaślepiłem, skutecznie dezaktywowałem gniazdo OBD, zleciłem też j.w. zakodowanie tylko 2 moich kluczyków. Problem w tym, że jeśli ktoś ma 3 klucz do mojego auta to tych zabezpieczeń złodziej nawet nie zauważy, wciśnie przycisk na pilocie, auto się otworzy, wsiądzie i odjedzie nawet w biały dzień przy ludziach - tego się boję.
  7. Dzień dobry, Chciałbym Was zapytać jak dokładnie wygląda kwestia kopiowania/dogrywania kluczyka przez gniazdo OBD (np. podczas kradzieży auta)? Czy to do komputera wgrywany jest klucz czy też do klucza wgrywany jest jakiś "kod" z komputera? Jak część z Was pewnie wie niedawno odzyskałem samochód po kradzieży. Byłem w jednym z salonów BMW w Łodzi celem "usunięcia" dogranego podczas kradzieży kluczyka. Powiedziano mi, że nawet jeśli udało by im się usunąć taki kluczyk z komputera to złodzieje na pewno mają zczytane dane z mojego komputera i mogą w każdej chwili dorobić sobie klucz. Zalecili mi wymianę całego modułu wraz z kluczykami (3500zł + robocizna). W drugim salonie BMW zagwarantowali mi, że usuną skutecznie wszystkie klucze z mojego komputera poza dwoma, które miałem przy sobie, oba zabrali na warsztat. Koszt dokładnie 203zł. Zastanawia mnie teraz czy to pierwszy serwis chciał mnie narazić na ponad 17-krotnie większe wydatki czy też drugi niedokładnie zabezpieczył samochód? Mam już kilka zabezpieczeń auta, ale część na nic się zda jeśli ktoś będzie miał pilota kompatybilnego z moim autem :? Pozdrawiam :wink:
  8. Wystarczy jak odkręcę którąś z 2 plusowych śrubek? Wolałbym nie robić tego drogą prób i błędów, aby niczego nie zepsuć.
  9. Mam do Was prośbę o poradę. W poniedziałek jestem umówiony w ASO BMW w Łodzi na podpięcie do komputera i usunięcie dogranego podczas kradzieży kluczyka. Chciałbym maksymalnie zabezpieczyć auto na tą jedną noc. Powinienem odpiąć akumulator, odłączyć konkretny bezpiecznik? Jestem teraz bardzo wyczulony na tym punkcie i chcę jak najlepiej zabezpieczyć auto. Do najbliższego parkingu strzeżonego mam koło 2km a i tak nie wzbudza on mojego zaufania. Z góry dziękuję za wszelkie rady, pozdrawiam :wink:
  10. Ukradli takie drobiazgi jak ładowarkę samochodową za 10zł, płyn do felg za 12zł czy zestaw naprawczy do opony. Zostawili natomiast uchwyt do telefonu za 70zł. Mam pytanie czy skopiowanie kluczyka przez OBD przez złodzieja powoduje, że kluczyk ten zaczyna współpracować również z centralnym zamkiem? Ktoś gdzieś teraz ma trzeci klucz do mojego auta i teoretycznie może przyjść w biały dzień, otworzyć go z pilota i odjechać bez grzebania w zamku czy przy OBD. Można jakoś przeprogramować centralny zamek i piloty, aby uniknąć takiej sytuacji? Jeszcze raz dziękuję za wsparcie, pozdrawiam serdecznie!
  11. Witajcie! Serdecznie dziękuję za słowa wsparcia i trzymane kciuki! Dzisiaj odebrałem telefon od policji, że auto znalazło się całe w Koluszkach pod Łodzią i po ściągnięciu odcisków itp. będzie do odbioru (prawdopodobnie już jutro). Nie ma słów, które opiszą moją radość z tej wiadomości. Teraz obowiązkowo ubezpieczenie od kradzieży, usunięcie zamków i system lokalizacji radiowej. Pozdrawiam!
  12. Ze znaków szczególnych chyba jedynie nalepka pod prawym kierunkowskazem bocznym (szary napis po niemiecku lekko widoczny na zdjęciu). Miałem też mocno zarysowany przedni zderzak od spodu Numery WPL16001 przed kradzieżą aktualne, teraz pewnie inne. Auto kosztowało mnie w Niemczech 43000zł + 4500zł sprowadzenie + 1300 akcyza + 500 recykling + 250 rejestracja + 1200 OC + 1600 zimówki w sumie daje ok 52000zł. Niestety było to moje pierwsze auto także mimo pokonania tysięcy kilometrów autami rodziców wg. ubezpieczyciela byłem świeżym kierowcą z mocnym i drogim samochodem, AC wycenili najtaniej na sporo ponad 4000zł, nie byłem przygotowany na taki wydatek zaraz po kupnie także nie wykupiłem AC. Obiecałem sobie, że po roku na pewno sobie sprawię, ale już za późno, ponad 50 kawałków odjechało mi na kołach. Na auto odkładałem 8 lat a pojeździłem jakieś 5 miesięcy...
  13. Numer VIN: WBAWD11040PW01144 Rok produkcji: 2007-04-19 Kod koloru: A22 - SPARKLING GRAPHITE MET
  14. Witajcie, W nocy z 27 na 28 lutego skradziono mi BMW 3 E92 w Łodzi. Pozdrawiam.
  15. Witam, Przyznam, że im dłużej czytam o wyborze oleju tym trudniej mi podjąć decyzję :) Mój silnik to 320D 177KM z DPF (230 000 przebiegu). Aktualnie znajduje się w nim olej BMW Quality Longlife 04 SAE 0W40. Auto mam od niedawna, zrobiłem nim około 5000km i przez ten czas poziom oleju pozostaje idealny. Nie wiem czy decydować się na olej od BMW, Castrol Edge Titanum czy może coś innego. Druga sprawa to lepkość - czy przy takim przebiegu mimo bardzo dobrej kondycji silnika zmieniać lepkość? Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.