Skocz do zawartości

true jiGsaw

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O true jiGsaw

  • Urodziny 04.06.1988

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E30 qp 328i stage3
  • Zawód
    inżynier

Osiągnięcia true jiGsaw

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Najprawdopodobniej autko będzie niedługo do sprzedania :( Jeżeli komuś się podoba to proszę o pw z numerem telefonu, bo ja tutaj rzadko zaglądam, a jak już odczytam to mogę zadzwonić.
  2. Witam, Jako, że trochę mi się nudzi ostatnio to postanowiłem zmienić visage auta. Na początek kupiłem dwa oryginalne znaczki BMW, przedni nowy, a drugi akurat fartownie się trafił używany w ładnym stanie w moim mieście, więc po dogadaniu ceny nabyłem go od innego użytkownika BMW. http://i.imgur.com/IywtP4j.jpg http://i.imgur.com/euLeLBs.jpg Kolejnym krokiem było zmodyfikowanie oświetlenia, przepraszam za moje cienie i inne problemy techniczne, ale nie dysponowałem czasem oraz dobrym sprzętem by robić fotki z oddali, voyage: http://i.imgur.com/ofB44px.jpg http://i.imgur.com/F0jzrTW.jpg http://i.imgur.com/EUl6Z2v.jpg http://i.imgur.com/SW5ymOL.jpg http://i.imgur.com/aSqca3o.jpg http://i.imgur.com/X0o9XqW.jpg http://i.imgur.com/8HwitOh.jpg http://i.imgur.com/PrN56f0.jpg http://i.imgur.com/jARr0yj.jpg http://i.imgur.com/dTeSKdb.jpg http://i.imgur.com/SLhiKQT.jpg http://i.imgur.com/vD2pJUI.jpg http://i.imgur.com/flaKJRm.jpg http://i.imgur.com/aPcAvit.jpg http://i.imgur.com/Ee0FvTf.jpg http://i.imgur.com/iZejuFG.jpg http://i.imgur.com/ZArlxmq.jpg http://i.imgur.com/saASSoy.jpg http://i.imgur.com/lSNiuIh.jpg http://i.imgur.com/EULg3or.jpg http://i.imgur.com/7qXCL5l.jpg http://i.imgur.com/4tEl5iD.jpg Ogólnie chyba jest troszeczkę lepiej, a co Wy sądzicie?[/
  3. Masz racje, że dół trochę osłabł, ale nie aż tak jak piszesz... seryjne b28 o ile trzyma fabryczny moment co jest rzadkością to ma go blisko 4000 rpm, a przy 2000 zdrowe sztuki mają 220 - 230, czyli niewiele więcej jak u mnie. Druga sprawa to seryjne ma moc maksymalną 5000 - 5500 rpm, a kręcisz do 6500... moja ma pmax na 6200 i kręcę do 7200. Widać po liczniku, że idzie do samej odcinki, wiadomo, że moc spada i siłą rzeczy powyżej 6200 będzie się gorzej nieco wkręcać. No ale i tak lepsze to niż zmiana na następny biegi i spadek w dołek mocy na gorszym przełożeniu... m54b30 ma większą pojemność, lepszy przebieg momentu i ma go więcej... jeżeli pojadę na równo ze zdrowym m54b30 w E30 to będzie to mój duży sukces mając tylko starsze 2.8... Nie jest tak źle nacodzień uwierz mi. A góra nadrabia wszystko, E30 to auto do dawania frajdy z jazdy. Jakbym chciał jeździć dołem to bym poszedł w V8 zwykłe. Oferte zakupu tych felg do tego auta jakoś ciężko mi potraktować poważnie...
  4. Najprawdopodobniej nagrzewnica albo łączenie, ew. łączenie przewodów od nagrzewnicy z rozdzielaczem przy grodzi. Zdjąć całą deskę rozdzielczą, sprawdzić wszystkie elementy gdzie idzie płyn chłodniczy. Przy okazji radzę przejrzeć podszybie i jak łapie korozja to również zrobić, unikniesz zalania wodą deszczową/z myjni na przyszłość.
  5. Zwykłe 2.8 w E30 robi jakieś 20s 100 - 200, a moje 16, więc jak to dla Ciebie niewielka różnica to... Co masz na myśli mówiąc, że silnik się męczy?! Gwarantuje Ci, że się nie męczy cokolwiek to oznacza... Przeczytaj jakie modyfikacje są zrobione to zrozumiesz dlaczego taki mam moment. Auto o takiej charakterystyce daje dużo więcej frajdy, a przy 2000 i tak mam już ponad 200 niuta, auto jedzie przyzwoicie w pełnym zakresie i to mi się podoba. :) Dla mnie ten silnik słynie z ekonomii, bezawaryjności, niezłego dołu i... fatalnej góry, a teraz jest po prostu fajnie :)
  6. Witam wszystkie Galerianki! Czas już chyba przedstawić mój eksperyment motoryzacyjny, czyli czarne E30 coupe m52b28+, które od prawie trzech lat jest w moim posiadaniu. Starałem się galerię stworzyć w miarę możliwości kompletną i zachować chronologię posiłkując się tym co możemy już znaleźć na innych forach stąd przepraszam za niektóre opisy. Krótka historia auta: Po tym jak przesiadłem się z mojej starej E30 320i (swoją drogą do dziś nie wiem nawet, czy wylądowała na złomie, bo nowy właściciel po tym jak ją rozbił to nie raczył w galerii nawet tego napisać) na E36 328i sprawy przybrały drastyczny obrót. Rozwaliłem motor, potem go odremontowałem w cenie swapu na m54b30, a na koniec stwierdziłem, że jednak to nie to (w sensie E36, zwłaszcza sedan?) i wracam do E30? W związku z tym, że E36 wyniosło mnie grubszą kasę, a nikt nie chciał mi za nie zapłacić nawet przyzwoitych 10 tysi co jak na tamte czasy było okej za E36 328i w takim stanie to dokonałem zamiany na E30 328i. Oczywiście w tym pułapie cenowym nie mogło być igły, chciałem coś ze zdrowym silnikiem i zdrową budą. Tylko coupe wchodziło w grę, najchętniej czarne i tylko silnik m52b28. Powiedzmy, że mniej więcej się udało, założenia zostały spełnione, a E30 okazała się być w przyzwoitym stanie blacharskim (zderzak i wszystkie szyby od nowości, blacharka do odratowania, brak dziur w miejscach nośnych), a silnik nader zdrowy (na gównianym stożku bez osłony, na starych filtrach i cewkach, z wydechem od m20b20 wypluł 190 km i 264 Nm na hamowni). Jest to shadowline i będzie wszystko szło w kierunku mrocznego i szybkiego klasyka BMW gdyż lubię ten styl. Auto w konfiguracji streetowej, nawet do jazdy nacodzień jak będzie potrzeba. Dla formalności to co było kiedyś: Dane pojazdu Art. Wartość Numer podwozia WBAAA510903063901 Kod typu 1151 Typ 320I (EUR) Typoszereg E E30 () Seria 3 Rodzaj konstrukcji LIM Układ kierowniczy LL Drzwi 2 Silnik M20 Pojemność skokowa 2.00 Moc 95 Napęd HECK Skrzynia biegów MECH Kolor DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181) Tapicerka (0269) Data prod. 1988-07-13 Wyposażenie Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S219A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry 380 mm S288A LEICHTMETALLRAEDER Obr. BMW, st. le. spr. krz. 29 S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL S324A FRONT-UND HECKSPOILER Spojler przedni i tylny S330 SPORTPAKET S339A SHADOW LINE Shadow-Line S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Szkło izolacji cieplnej zielone S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe Teraz jest tak w ogóle: - Buda E30 2d diamantschwarz metallic, chociaż może zmieni kolor na czarniejszy. W tej chwili wygląd jest na drugim planie. - Silnik m52b28 z E36 - skrzynia z E36/E46 (zależy jaki numer wpiszę), short shifter - Wał skrócony z m20 na potrzeby dużej głowy - Dyfer duża głowa - szpera BMW Z3M 3,15 zalana olejem OE BMW + FM BOOSTER specjalny do szper, najlepszy olej jaki może być według specjalistów. - Maglownica E36 - Zawieszenie ori MT E30 odremontowane na Lemforderach, gruba laga - Hamulce TRW przód seria wentylowana, tył z E30 Touring tarcze, podwójne Serwo, dobrze odpowietrzone, dają radę. - Układ chłodzenia ? nowa chłodnica Nissens z 324td, elektrowentylator FORD (przełącznik, docelowo czujnik + ręczny włącznik) i skapciałe wisko (tak ma być) - Układ wydechowy m20b20, lada dzień wlatuje całość z m52b28 Modyfikacje mające na celu poprawę osiągów: - Odelżone koło zamachowe - Szpera 25% 3.15 - Przeniesiony akumulator do bagażnika - Kolektor m50b25 - Zimna przepustnica - Wolna odma - Przeniesienie grzańców na stronę wolną od dolotu (zbiorniczek wyrównawczy, parownik LPG o ile w ogóle się przyda jeszcze, bo póki co gaz odłączony) W najbliższym czasie: - Dolot własnej koncepcji oparty na filtrze gąbkowym ITG - Program z przesunięciem odcinki na 7000 rpm lub profesjonalne strojenie. Założenie takie by mieć te około 220 koni i złamać 6s do setki, 25s do 200 i 14 s na ćwiarę. Ogólnie osiągi na poziomie najmocniejszej M3 na prostej albo lepsze. Krótko mówiąc chcę dozbierać wszystkie konie tańsze jak 100 pln za koń. Dalszy plan, który nie wiadomo, czy zostanie zrealizowany, bo te konie już się robią drogie i nieopłacalne: - Zabawy z wałkami - Zabawy z głowicą (polerka, doprężanie, wałki etc.) - Stroker Zmiany zewnętrzne: - Czarna lampa z przodu i czarna lampa z tyłu - Czarne znaczki (będą czarno ? białe niedługo, jeden już jest) - Felgi 17? RH ZW3, na zimę tradycyjne bbs 15? Plany: - Dokupić ori hokej - JUŻ JEST :) - Doprowadzić do ładu lakierniczo, bo jest słabo - Czasem myślę o przyciemnieniu szyb do całości Wyposażenie: - Wspomaganie - Zawias mt - Skóry sportsitze i kanapa tył prawdopodobnie cabrio, z m3 jest szersza - Control Check - Grzany zamek kierowcy - El. szyby - Grzane :cen: - Centralny zamek - Alufelgi Mój wkład: - Czarny sufit - Czarny dywan - Czarna półka tylna - Trójkąty sound system - Centralny zamek - Podgrzewanie zamka kierowcy - Podgrzewane fotele - Elektryczne szyby W planach: - Sportowa kierownica MOMO 36 cm, identyczna jak w mojej pierwszej E30, mam sentyment. Już leży, ale trzeba ją trochę odświeżyć i zrobić wieloklin, bo jest zjechany, ktoś pomoże? - Ringi na zegary Alu i czerwone wskazówki Napiszę jeszcze może dokładnie co zrobiłem jak dotąd, bo zdjęć porywających na kolana, czy nadających się na plakat lub do kalendarza nie będzie. Przynajmniej w najbliższym czasie, bo auto ostatnie pół roku prawie kwitnie w warsztacie. I jest strasznie robione. Za mojej kadencji zrobiłem, większość we własnym zakresie ? sam lub z pomocą kolegów w warsztacie, który stworzyliśmy na takie właśnie potrzeby. Będę pisał mniej więcej chronologicznie: - Uruchomienia wentylatora nawiewu (chociaż brzydko pracuje i będę musiał go wymienić tak, czy inaczej, może ma ktoś taki na sprzedaż BEZ LUZU na łożyskowaniu?) - Wymiana pompki spryskiwacza - Wymiana przerywacza kierunkowskazów - Poprawki po swapie, które w zasadzie do dziś się wloką? ehh jakbym miał takie możliwości jak obecnie gdy brałem to auto to wolałbym sam zeswapować. Między innymi poprawa montażu serwa hamulcowego, wstawienie porządnego zbiorniczka płynu hamulcowego. - Podłączenie i zregenerowanie elektrowentylatora ? włącznik ręczny w kabinie. Docelowo również czujnik temperatury. - Poprawki montażu EWS?a, do dziś nie zapomnę jak pod stocznią mi padł? - Prostowanie felg, czeka mnie jeszcze regeneracja. - Wymiana elementów zawieszenia tylnego: tuleje belki, tuleje wahaczy, poduszki amorów, wszystko lemforder. - Piaskowanie, zabezpieczenie i pomalowanie wahaczy tylnych i belki tylnej. Przy okazji wyczyszczenie i zakonserwowanie naruszonych powierzchni podwozia. - Zamontowanie wahaczy tylnych z E30 Touring, krótko mówiąc wymiana hamulców bębnowych na tarczowe. Przy okazji wymiana przewodów i linek hamulcowych, kupno nowych tarcz i klocków na przód oraz nowych klocków na tył. TRW. Tarcze z przodu to chyba od nowości były :O - Wymiana chłodnicy na nową Nissens od 324td, wymiana termostatu. - Usunięcie i zakonserwowanie oraz uszczelnienie kilku ubytków blacharskich w rejonie pasa tylnego, nadkoli, wnęk bagażnika, podłogi, nadkoli przednich, progów. - Wymieniłem wnękę na koło zapasowe, bo moja miała spód przegnity. Przy okazji trochę ją pogłębiłem w razie jakbym kiedyś był zmuszony wrócić do LPG, bo E30 generalnie miało być do jazdy nacodzień, ale teraz rozliczam paliwo na firmę, więc jeżdżę służbowym. Dzięki temu wsadzę większą butlę lpg, bo zasięg na butli poniżej 300 km w mieście to porażka? no i przy okazji lepiej trochę tył dociążony. - Podłączenie audio, w tym jakiś wzmacniacz i subwoofer. - Wielokrotne wojaże z przekładnią główną. Ogólnie mam już na stanie 5 głów do tego auta, więc niezły przerób jak na rok. Zaczęło się od małej i bardzo krótkiej głowy, jednak tak jeździć się nie dało? Do auta dostałem dłuższą trochę głowę, okazało się, że zmielona była. Zatem kupiłem od znajomego kolejną małą głowę 3.25 i sprawowała się dzielnie jakieś pół roku. Po czym coś w niej łupnęło? no ale dalej wszystko było niby ok? Po miesiącu znów coś łupnęło i całość zaczęła się dziwnie zachowywać. Po rzuceniu łba na stół wyszło, że śruby mocujące wianek się wykręciły :O. Ktoś pewnie kiedyś przy niej grzebał i się nie postarał? Dodam, że gdyby nie to to mała głowa by jeszcze pewnie sporo przejeździła na HIPOLU, który wlałem. Wcześniej miała epizod z V8 4.4 w compact i też dała radę. Ogólnie mam wrażenie, że te małe głowy nie są takie słabe jak się o nich mówi, jak ktoś nie katuje to spokojnie można na nich śmigać. Docelowo miała być jednak duża głowa i szpera, więc w tym celu zakupiłem dwie duże głowy. Jedna bez dekla z BMW Z3M S3.15 cierna (choć miał być torsen, ale nie szkodzi), druga głowa duża z Deklem pospawana z E30 325i. Po przełożeniu flanszy, dekla, zamontowaniu uszczelki GAMBT i zalaniu olejem OE BMW + FM Booster przekładnia wylądowała w aucie. - Okazało się, że nie mam w aucie skrzyni od 2.8, a miała być? :/ druciarze? mam taką skrzynię, więc chciałem wymienić, ale prawdopodobnie by trzeba silnik wyjąć, a chciałem zdążyć do zlotu z autem jako tako. Toteż zapadła tymczasowa decyzja o skróceniu wału od m20, bo inaczej by nie pykło do dużej głowy. Wał po skróceniu został zamontowany. - Świece wymieniłem, standardowe NGK do tego silnika - Póki co odłączone lpg - Lampy przednie przerobione na nowych szkłach pod Black hella. Dodatkowo przyciemnione, więc jest to coś Ala przyciemniona bh. - Kupiłem i zamontowałem short shifter, bo na tym seryjnym czułem się jak w ikarusie - Niestety jakiś idiota pod stocznią zastawił mnie i manewrując by wyjechać najechałem na jakiś kamień, przód mi się uniósł i obtarłem prawym błotnikiem o szlaban, pod którym manewrowałem przodem. Efekt taki, że trzeba było polakierować błotnik? póki co jest w czarnym macie, niedługo będę się brał za poprawki blacharsko ? lakiernicze to coś z tym się zrobi. - Znaczki czarny mat, wkrótce będą czarno ? białe przód/tył i kierownica - Akumulator przeniesiony do bagażnika - Zbiornik spryskiwaczy kupiłem i zamontowałem w miejscu akumulatora - Nowy olej Motul 5w40 X-cess tradycyjnie, do tego filtr knecht - Zakupiłem już kolektor m50b25 i filtr gąbkowy itg - zamontowane - Lada dzień wlatuje cały wydech od e36 m52b28 - wleciał - Zamontowanie z tyłu kanapy z cabrio/m3 i przerobienie auta na 4 osobowe w zakresie pasów bezpieczeństwa - Wymienione wycieraczki - Regenereacja wnętrza i zrobienie go pod siebie ? Czarny dywan, czarny sufit, czarna półka tylna, czarne skórzane boczki, czarne skóry, czarna kierownica z biało czarnym znaczkiem. W zasadzie wszystko strasznie czarne generalnie taka zasada. - Dołożenie elektycznych szyb - Dołożenie trójkątów z syczkami soundsystem, jeden wymagał naprawy - Dołożenie centralnego zamka - Dołożenie podgrzewanego zamka kierowcy - Naprawa maty fotela kierowcy - Dołożenie instalacji grzanych :cen: kierowcy Ogólnie myślałem też o klimatyzacji. Doszedłem do wniosku jednak, że pod maską by był osprzęt od m52, w środku od e30. Dużo rzeźby i kosztów, a tylko dodatkowe 20 kg i sam nie wiem, czy bym używał, a to auto nigdy nie miało być komfortowe jakoś szczególnie, bo to E30 przecież jest. Toteż klimę odpuściłem. Jak miałem klimę w E36 to raptem kilka razy na rok używałem, bo rzadko robię dłuższe trasy, na krótkie odcinki to bez sensu? Ponieważ jest to galeria to postaram się pokazać jak najwięcej zdjęć z prac, ale niestety z braku chęci i czasu nie dokumentuję wszystkiego skrzętnie. Myslę, że na fotkach widać około 1/3 prac jakie zostały wykonane przy aucie. :) Na początek kilka klimatycznych fotek jeszcze od poprzedniego właściciela, żeby było widać jak to było na początku. Albo jak nie było. Więc... Let's the game begin! http://oi61.tinypic.com/28rmja8.jpg http://oi57.tinypic.com/bdjg4z.jpg http://oi59.tinypic.com/1z3m1q1.jpg http://oi61.tinypic.com/4k8lmp.jpg http://oi60.tinypic.com/2f0f5er.jpg Po druciarskim swapie: http://oi59.tinypic.com/35cr7ue.jpg Takie tam audio w bagażniku się walało, to podłączyliśmy jak trzeba: http://oi58.tinypic.com/257lwzs.jpg Teraz już fotki z prac przy aucie za mojej kadencji. Saw I ? mechanika. Na początek zakupy. http://oi61.tinypic.com/vhdt2x.jpg http://oi62.tinypic.com/1feqvd.jpg No to jedziemy z koksem, zawieszenie i hamulce od nowości w większości, stan agonalny, więc trzeba było się z tym uporać najpierw, bo bezpieczeństwo to podstawa: Na dzień dobry wahacze i belka tylna wyleciały z auta: Po piaskowaniu: http://oi61.tinypic.com/2e2pd1c.jpg Po zabezpieczeniu i pomalowaniu: http://oi59.tinypic.com/2rwt64h.jpg http://oi61.tinypic.com/257hmrp.jpg Po uzbrojeniu: http://oi60.tinypic.com/2d9o3yq.jpg Zaciski również zostały rozebrane i zregenerowane: http://oi60.tinypic.com/2woac5g.jpg http://oi62.tinypic.com/npeuz8.jpg Małą głowę dostałem gratis do auta, ale satelity posypane, do pospawania jedynie się nadaje http://oi60.tinypic.com/21eyxxx.jpg Czyszczenie krokowca i już po paru poprawkach po swapie: http://oi57.tinypic.com/2wbzz15.jpg http://oi57.tinypic.com/54c7d3.jpg Sprawa elektrowentylatora kooperacja Ford ? BMW :D: http://oi58.tinypic.com/6pckf7.jpg http://oi62.tinypic.com/2sacabs.jpg Przy okazji miła niespodzianka, zderzak od nowości najprawdopodobniej: http://oi61.tinypic.com/1fd9af.jpg Deszcze nie straszne nam jeszcze ;) : http://oi62.tinypic.com/mhd99k.jpg Nie zapomnę jak wracając z pracy nie mogłem odpalić auta? okazało się, że druciarze swapownicy jakoś podkleili kluczyk od EWS i spadł po prostu na dywanik? pomerdałem i w końcu cudem się udało ogarnąć? toteż tymczasowo musiałem ogarnąć jakiś patencik, wymodziliśmy taką stacyjkę: http://oi57.tinypic.com/2upx0nn.jpg Nowa chłodnia Nissens od 324td na miejscu: http://oi58.tinypic.com/13zmrt5.jpg Jako, że fabryczny skok lewarka w BMW to porażka, powinien być gdzieś w połowie drogi między seria, a SH, na który się zdecydowałem: http://oi60.tinypic.com/2vn3o7k.jpg Moja trzecia mała głowa, po tym jak coś w niej łupnęło kilka razy wylądowała na stole, oto efekty interwencji: http://oi60.tinypic.com/ypaw9.jpg Takie coś wypadło, pewnie ktoś kiedyś nie dokręcił głównej przekładni stożkowej: http://oi62.tinypic.com/15y9h6s.jpg Co ciekawe po wymianie oleju i oczyszczeniu, uzupełnieniu i dokręceniu śrub nadal by pojeździła bez większych problemów, bo atak się nie uszkodził mocno, no ale w końcu przyszedł czas na?: http://oi58.tinypic.com/3163tag.jpg http://oi60.tinypic.com/256easy.jpg A tu druga duża głowa, którą kupiłem. Zwykła z 325i E30 zaspawana, potrzebowałem z niej flansze i dekiel: http://oi59.tinypic.com/nl4bgz.jpg Po przekładkach, uszczelnieniu GAMBIT?em gotowa do założenia: http://oi59.tinypic.com/2s8n052.jpg Przygotowania do montażu wydechu z E36 328i Kolektory na stole, trzeba było dorobić kilka szpilek: http://oi58.tinypic.com/jzyakz.jpg Wydechy ? jedna z nielicznych rzeczy, z którą pojadę do fachowców. Niestety bez giętarki do rur to byśmy się babrali z tym parę dni pewnie? Stary po prawej i ?nowy? po lewej ;) http://oi58.tinypic.com/14uv19l.jpg Takie tam spodu: http://oi61.tinypic.com/wjb2qa.jpg Short shifter już na miejscu, jeszcze nie testowałem, ale już jestem podjadany jak niemowlak na stosie: http://oi60.tinypic.com/b9jadi.jpg Saw II ? blacharka i lakierka: No cóż tutaj również bez szału, ale nie było takiej tragedii jak w przypadku mechaniki gdzie prawie wszystko wymagało ingerencji/naprawy/wymiany. Mocne zalety to buda bez większych dzwonów, ładnie wypadła pod miernikiem, wszystkie szyby ori. Nie jest przegnita w każdym kierunku. Krótko mówiąc jakaś baza jest. Nie obyło się oczywiście bez wad, trochę korozji się znalazło. ? W każdym razie do odratowania, a w razie co za kilka lat nie jest problem przesiąść się z gratami do następnej budy czy to E30, czy E36 compact lub Z3. Chociaż E30 najlepsze. ;) Kilka fotek po wybebeszeniu dywanu itp.: http://oi58.tinypic.com/2eckzd1.jpg http://oi61.tinypic.com/2cr8tg5.jpg http://oi57.tinypic.com/dm6yyt.jpg http://oi59.tinypic.com/b5hev5.jpg http://oi59.tinypic.com/k0kajt.jpg http://oi57.tinypic.com/bil0jq.jpg http://oi60.tinypic.com/2udumau.jpg http://oi62.tinypic.com/8xk26x.jpg http://oi57.tinypic.com/2lb2xbq.jpg Kolejne ubytki odnalezione? niestety auto długo stało u kogoś z wodą w bagażniku?, a montując butle ktoś też słabo zabezpieczył spód wnęki na zapas. http://oi57.tinypic.com/2j1jrzl.jpg http://oi61.tinypic.com/2607v4y.jpg http://oi61.tinypic.com/2vd5eev.jpg Zdjęcia spodu: http://oi59.tinypic.com/10ifk20.jpg http://oi60.tinypic.com/2h66amv.jpg To teraz walka: Dziury ładnie lub mniej ładnie pospawane, poszlifowane zabezpieczone, poszpachlowanei znowu poszlifowane. Następnie pomalowane. Najgorzej było z tylnym prawym nadkolem, na szczęście rudy wkradł się w miejscach nie wpływających na konstrukcję nośną, czy zawieszenie. http://oi62.tinypic.com/29fpavs.jpg Już po ogarnięciu i ostatnie namaszczenie, no może przedostatnie: http://oi62.tinypic.com/2s6wq2x.jpg http://oi62.tinypic.com/kbtzrp.jpg Jakieś ostatnie rzeczy do poprawy w zakresie blacharki od strony wnętrza: http://oi61.tinypic.com/bi1g7b.jpg http://oi58.tinypic.com/w2ktvt.jpg Wnęka z gracikami po świętej pamięci Touringu z okolic Elbląga? Rest In Pieces http://oi57.tinypic.com/2wrge43.jpg Tu już gotowa prawie do przeszczepu: http://oi61.tinypic.com/315iixc.jpg Buda też gotowa do przyjęcia nowej wnęki: http://oi57.tinypic.com/286s6rk.jpg Przy okazji grube półosie udało mi się zdobyć w niezłym stanie: http://oi60.tinypic.com/35db9ee.jpg Spód częściowo ogarnięty już: http://oi60.tinypic.com/xdz1pk.jpg http://oi59.tinypic.com/330wmj6.jpg http://oi58.tinypic.com/3029xcg.jpg Saw III ? wnętrze, w końcu coś przyjemniejszego ?: Dywan na pierwszy ogień http://oi58.tinypic.com/20538z4.jpg Następnie podczas regeneracji i zmiany koloru, po praniu: http://oi57.tinypic.com/282kdv9.jpg Dywan gotowy, zregenerowany i odświeżony ;) : http://oi58.tinypic.com/2ur6ltz.jpg Przy okazji dywanu, również półka tylna gotowa do wstawienia: http://oi57.tinypic.com/bini3k.jpg Kanapa już czeka: http://oi59.tinypic.com/2i9pa47.jpg Skoro jest tapczan, to i fotel pokażę: http://oi61.tinypic.com/2hrhbq1.jpg Skoro przy temacie foteli jesteśmy, to fotel kierowcy wymagał rozbiórki celem naprawy maty grzewczej: http://oi57.tinypic.com/nvtj4j.jpg http://oi59.tinypic.com/2076gyt.jpg http://oi61.tinypic.com/6oijnm.jpg http://oi61.tinypic.com/zsozt.jpg http://oi61.tinypic.com/2wq7i3l.jpg http://oi59.tinypic.com/1qhbuf.jpg Aż się ciepło na warsztacie zrobiło: ? http://oi59.tinypic.com/121vk20.jpg Deska rozdzielcza wymyta, przedmuchana, nasmarowana nagrzewnica, zregenerowany elektrozawór: http://oi59.tinypic.com/2hi0z2q.jpg http://oi60.tinypic.com/35n97co.jpg Myślałem, że nagrzewnica mi cieknie, ale po zrobieniu prób szczelności poza autem, zamontowaniu i protestowaniu na aucie okazało się, że druciarze po prostu nie potrafili jej dobrze zamontować i lało się na łączeniach węży? http://oi61.tinypic.com/2v0hllk.jpg Komplet skórzanych, czarnych boczków pod El. Szyby wyląduje wkrótce razem z resztą wnętrza w budzie: http://oi57.tinypic.com/dqlqxf.jpg Wycinanki ? Pewnie zastanawiacie się czemu tyle dziurek do E30 2d. Otóż uchylę rąbka tajemnicy ? przyciski do grzanych :cen: też tam będą, a nie tak jak jest to seryjnie bezsensownie rozwiązane, że trzeba ich szukać i nie wiadomo który jest do którego fotela? : http://oi60.tinypic.com/jpkaz9.jpg Naprawa głośniczka soundsystem, to jest wyzwanie? http://oi59.tinypic.com/jqqirt.jpg Dozbrajanie drzwi, dołożyłem centralny, El. Szyby, głośniczki trójkąty ori oraz podgrzewanie zamka kierowcy: http://oi58.tinypic.com/11bunbm.jpg Saw IV - To teraz inne, luźne zdjątka oraz styling: Tacy feldzy na lato RH ZW3 17?, do renowacji niestety: http://oi62.tinypic.com/fpa73d.jpg Tu na autku http://oi60.tinypic.com/24fn0b9.jpg Lampy gotowe do wskrzeszenia jako diabelski pomiot: http://oi59.tinypic.com/64faz6.jpg Interwencja (by PRO2AC, sam się nie podejmowałem tego, bo dla jednej sztuki za dużo wyważania drzwi by było) http://oi58.tinypic.com/2cs9qag.jpg http://oi58.tinypic.com/hu0q6s.jpg http://oi58.tinypic.com/hu0q6s.jpg Lampki prawie gotowe, jeszcze przed przyciemnieniem. http://oi62.tinypic.com/1y3eif.jpg Ryjek przed http://oi59.tinypic.com/1zefcko.jpg Ryjek po, klimatyczna rejestracja ;) : http://oi60.tinypic.com/vr5vo8.jpg http://oi62.tinypic.com/30axkjs.jpg W razie jakby mi się kiedyś czernina odwidziała to mam lampki ori na zapas, no i ori apteczka BMW od nowości, to podstawa bezpieczeństwa! :D http://oi58.tinypic.com/i1jx1k.jpg Wnęka, szpera i kawałek wnętrza już na swoim miejscu :hyhy: Przy okazji dokończyłem konserwacje podwozia. :) http://i61.tinypic.com/157kxe0.jpg http://i61.tinypic.com/2cel18n.jpg http://i57.tinypic.com/z0in9.jpg http://i59.tinypic.com/fnxqpg.jpg Wnętrze: http://i61.tinypic.com/aqhit.jpg http://i59.tinypic.com/vfz5nt.jpg http://i58.tinypic.com/axeas7.jpg http://i62.tinypic.com/szkaxh.jpg Przy okazji taka paczuszka niedawno dotarła: http://oi59.tinypic.com/2iik01k.jpg Rozpiździel pod maską i pierwsze przymiarki. :D http://oi59.tinypic.com/15hig01.jpg http://oi60.tinypic.com/27z9506.jpg Wydech już od 328i, a dokładniej: - Od katów wyjście rurkami 0.5 cala - Dalej katy, środkowy i końcowy z E36 328i, odpowiednio skrócone w jednym miejscu Tak to wygląda, potem wydech został zdjęty, końcówki pomalowane farbą do 690 stopni Celsjusza na czarno, podobnie jak spawy celem zabezpieczenia. http://i57.tinypic.com/uy5v6.jpg http://i62.tinypic.com/2elxyc2.jpg http://i57.tinypic.com/o9hfe9.jpg http://i60.tinypic.com/xf11ep.jpg Przy okazji nowe fanty: Trafił się ori hokej w naprawdę ładnym stanie, bez głębokich szlifów, wszystkie mocowania całe. http://i62.tinypic.com/s3evdw.jpg http://i62.tinypic.com/33ygdck.jpg No i podstawa każdego dwa osiem: http://i57.tinypic.com/hur7uq.jpg http://i59.tinypic.com/210jbq9.jpg http://i60.tinypic.com/14tubl2.jpg Taki mały bonus, gościnnie cabrio, które pójdzie na następny ogień jak moja qp będzie w miarę ogarnięta, no i motorówka, skończona w zeszłym sezonie http://i58.tinypic.com/511o60.jpg Tak to mniej więcej jest na chwilę obecną, wklejam kilka fotek ze zlotu, na które się załapał mój czerniak: http://i62.tinypic.com/27yv7mx.jpg http://i59.tinypic.com/9aqmac.jpg http://farm6.staticflickr.com/5505/14038853274_4eebb5fb8c_o.jpg http://i59.tinypic.com/5vorom.jpg Tutaj z większą sąsiadką: http://i57.tinypic.com/8wz8ky.jpg Takie ogólne: http://i60.tinypic.com/2qjk9hc.jpg Kilka nowych fotek w tym wnętrze, fotki przed zlotem robione: http://i60.tinypic.com/spw0fk.jpg http://i59.tinypic.com/11v0fbn.jpg http://i62.tinypic.com/352pwd5.jpg http://i61.tinypic.com/20qguoh.jpg http://i59.tinypic.com/2mm8mcp.jpg http://i61.tinypic.com/s60g42.jpg http://i62.tinypic.com/2d2g2sk.jpg http://i61.tinypic.com/2iax3lu.jpg http://i62.tinypic.com/2mweas4.jpg http://i59.tinypic.com/xds7zt.jpg Przepraszam za prezencję skór, ale przecierałem je chusteczkami nawilżonymi jakimś mleczkiem do skór i na słońcu za szybko to wysychało pozostawiając takie właśnie smugi, a już spieszyłem się na zlot i nie miałem czasu tego dopicować. http://i58.tinypic.com/kd9yli.jpg http://i58.tinypic.com/hx29as.jpg http://i57.tinypic.com/2zyftw7.jpg http://i58.tinypic.com/16jg8ao.jpg http://i59.tinypic.com/s1802g.jpg http://i59.tinypic.com/s1802g.jpg I tu już po zlocie: :kie: http://i57.tinypic.com/kbzm9i.jpg Zdążyłem odebrać felgi z regeneracji... :) http://i57.tinypic.com/qof1nd.jpg http://i59.tinypic.com/90o8q1.jpg http://i61.tinypic.com/j9oxp1.jpg http://i60.tinypic.com/2qnbiqb.jpg http://i61.tinypic.com/167169x.jpg http://i58.tinypic.com/acy1rt.jpg http://i62.tinypic.com/rqwxtz.jpg http://i61.tinypic.com/w6zkfn.jpg Nic tak nie cieszy jak porządna Gałka od dziewczyny :hyhy: http://i60.tinypic.com/4h4f9f.jpg A tak to wygląda nocą: http://i57.tinypic.com/ddj2ie.jpg W końcu mam trochę wolnego i wziąłem się w garść, auto szykuję pod sezon 2015, choć już się tak naprawdę zaczął i zobaczymy ile da się zrobić. :dobani: Na pierwszy ogień zawiecha przód: http://i59.tinypic.com/oavn5z.jpg http://i57.tinypic.com/2s121df.jpg http://i57.tinypic.com/2gwvw90.jpg Nie ma to jak zdrutowany naprawiany i przerabiany 5x przyrząd, a na koniec i tak samym młotem się robi. :rotfl: http://i57.tinypic.com/2hwegs8.jpg Od jakiegoś czasu zaciągał mi oliwę i rzygał pod siebie z odmy. Oznacza to, że czas wymienić olej. Wybór sztampa - Motul 5W40 Xcess. Filtr knechta. http://i57.tinypic.com/ouyts0.jpg Nie będę wklejał wszystkich fotek, ale pozwolę sobie na taki mały spojler. Auto przechodzi gruntowną odbudowę blacharsko - lakierniczą. http://i57.tinypic.com/2vte1a9.jpg http://i58.tinypic.com/14cfho5.jpg http://i57.tinypic.com/qspr3d.jpg http://i58.tinypic.com/30cym2s.jpg http://i57.tinypic.com/28sc09i.jpg http://i60.tinypic.com/mutruh.jpg http://i60.tinypic.com/2jfgo5s.jpg http://i58.tinypic.com/1zoj7de.jpg Na wstępie dodam, że mi nie wszystkie zdjęcia tutaj się ładują zwykle, ale trzeba odświeżać stronę i wtedy inna kombinacja się pokazuje, fotki z imgur. No i auto nie było idealnie czyste do galerii, zdążyło się trochę zakurzyć itp., no ale nie było tragedii. Na pewno jednak dało się je lepiej przygotować, ja nie mam do tego ręki. Jako zapowiadałem tak zrobiłem, auto przeszło kompletną renowację blacharsko - lakierniczą. Długo miałem problem z odnalezieniem odpowiednich fachowców. Z tymi najtańszymi w ogóle nie szło się porozumieć. W końcu pojechałem do niby najlepszych i gadka już się kleiła, ale jakoś gwarancji nie chcieli dać, a 6 koła to miało kosztować. Olałem ich i zrozpaczony pojechałem w dawne sprawdzone miejsce i okazało się, że ci faceci są tacy jak mają być... dali dwa lata gwarancji na piśmie na całość prac, choć kwota razem z regeneracją felg zrobiła się pięciocyfrowa... większość ludzi mówi, że nie warto, ja nie żałuję. Efekt 4 miesięcznej pracy poniżej, niech każdy sam oceni. Gdzieś pod bloczkiem jako starter: http://i.imgur.com/W9VNIiv.jpg http://i.imgur.com/O4RIcE2.jpg Fajny plener: http://i.imgur.com/9GSVA1z.jpg http://i.imgur.com/7H0C17T.jpg http://i.imgur.com/jCfm3n8.jpg http://i.imgur.com/GlIfj5C.jpg http://i.imgur.com/BgyRuhK.jpg http://i.imgur.com/R4mgtVw.jpg http://i.imgur.com/mTuZLem.jpg http://i.imgur.com/5PvaKNJ.jpg http://i.imgur.com/YfoHuyE.jpg Morze nasze morze, a raczej zatoka: http://i.imgur.com/cxiRG2D.jpg http://i.imgur.com/L8z5YuB.jpg http://i.imgur.com/SNQuOVj.jpg http://i.imgur.com/ZycpU3A.jpg http://i.imgur.com/9x4fFnZ.jpg http://i.imgur.com/pzfjrQz.jpg Zwiedziliśmy też podziemia: http://i.imgur.com/zVm8HIJ.jpg http://i.imgur.com/uCUCgs5.jpg http://i.imgur.com/vvANcCZ.jpg http://i.imgur.com/HRnnoVE.jpg http://i.imgur.com/R6ETzYy.jpg http://i.imgur.com/VBObOJf.jpg http://i.imgur.com/zbihDgy.jpg http://i.imgur.com/5Nk9Z9f.jpg http://i.imgur.com/xtKasq3.jpg http://i.imgur.com/bCacOq6.jpg http://i.imgur.com/5CwjpXt.jpg http://i.imgur.com/g3Q8jl8.jpg http://i.imgur.com/caIhV2n.jpg Polanka redłowska: http://i.imgur.com/lvpQtDN.jpg http://i.imgur.com/RHjkVlf.jpg http://i.imgur.com/euz5uzx.jpg Góra kamienna: http://i.imgur.com/hJzh0DA.jpg http://i.imgur.com/s2Ki370.jpg http://i.imgur.com/3iGmdRd.jpg http://i.imgur.com/14Gr13O.jpg http://i.imgur.com/JjfYY20.jpg http://i.imgur.com/BqWsxF0.jpg http://i.imgur.com/rOjeCAx.jpg http://i.imgur.com/JevyIln.jpg Skwer kościuszki: http://i.imgur.com/rDuxa1n.jpg http://i.imgur.com/YZFH0pK.jpg Jakby ktoś jeszcze miał jakieś wątpliwości albo nostalgię to pozwoliłem sobie zrobić małe zestawienie: BYŁO http://oi61.tinypic.com/28rmja8.jpg JEST: http://i.imgur.com/tGTG2bM.jpg BYŁO: http://oi57.tinypic.com/bdjg4z.jpg JEST: http://i.imgur.com/pzfjrQz.jpg BYŁO: http://oi59.tinypic.com/1z3m1q1.jpg JEST: http://i.imgur.com/bCacOq6.jpg BYŁO: http://oi61.tinypic.com/4k8lmp.jpg JEST: http://i.imgur.com/g3Q8jl8.jpg Ps. Warto dodać, że zarówno blacharz jak i lakiernik jednogłośnie orzekli, że auto jest absolutnie bezwypadkowe i ma wszystkie szyby od nowości. Jak ktoś chce się pobawić to może zgadywać jaki kolor. Taki efekt dał wałek i finalne strojenie: http://i.imgur.com/WLGiMgh.jpg A tak to jeździ: Pierwszy filmik test licznika, drugi próba przyspieszenia: 0 - 100 100 - 200 Ogólnie jestem bardzo zadowolony, bo to już się robi liga M3 E36 3.0. Czas 100 - 200 pewnie poprawiłby o jakąś sekundę nieco dłuższy dyfer, bo czwórka już na końcówce się męczy. Ewentualnie mogę jeszcze większe koło dać i błąd zniwelować do zera, ale to też działa w drugą stronę. Długo czekaliście, mam nadzieję, że warto było. Galerię będę poprawiał i aktualizował na bieżąco. Póki co na tyle, teraz czekam na bicze!
  7. Jak do upalania to spoko... ale do jazdy poza miastem to będzie tragedia.
  8. Wytrzymałością, rozmiarem, występowaniem zależnie od wersji silnikowej. Najłatwiej poznać po deklu, mała głowa ma 6 śrub montujących dekiel, przy czym śruba montująca i upustowa od oleju są w linii pod kątem 45 stopni względem płaszczyzny podstawy dyfra, a w dużej głowie jest 8 śrub i śruba środkowa za śrubą upustową od oleju jest w jednej linii pionowej w ten sposób jak znak dwukropka : Co do tematu to kompletnie nie rozumiem tej próby drutowania szpery, przecież do E30 mamy mnogość wyboru fabrycznych szper, na dużej, jak i małej głowie, a jak komuś mało to ja mam u siebie szperę z Z3M, to nie E46, czy E39, żeby kombinować.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.