Skocz do zawartości

[E93] nie pali cylinder (error:29CF) silnik: N53 (325i)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Odpalając samochód po nocy ze zdziwieniem odkryłem, że pali nierówno i po chwili zapala się kontrolka (Check Engine - pomarańczowa). Wstawiając samochód wieczór wcześniej do garażu nic się nie działo.

 

Raportowany problem to 29CF z wartością np. D1 i problem powraca nawet po kasowaniu. Oryginalnie zaraportowany był również problem 2E1A z wartością 02 ale ten problem nie powraca. Generalnie problem jest obecny zaraz po odpaleniu samochodu. Nie jeździłem samochodem od momentu pojawienia się problemu.

To co jeszcze zauważyłem, to że śmierdzi stosunkowo mocno paliwem (nie spalinami) w garażu po odpaleniu. Pod samochodem nie ma żadnych wycieków i śmierdzi tylko przy włączonym silniku.

 

Być może nieistotne, ale niedawno u mnie w okolicy padało tak mocno, że więcej niż 20km/h nie dało rady jechać, nie wiem czy może coś nie zalało od spodu, gdyż na ulicach było naprawdę sporo wody, jakby jedna wielka kałuża.

Druga sprawa to taka, że ostatnie tankowanie było robione na innej niż zwykle stacji, z prawie pustego baku (zostało około 5-8 litrów) i zatankowałem 98 zamiast 95.

 

DIS raportuje problem jako:

B1214_MISFIRE3

DME: Combustion misfires, cylinder 3 - with fuel shutoff - Fault

 

To sugeruje problem z:

a) cewką,

b) świecą,

c) paliwem?

 

Cewka pojawia się na liście ponieważ czytając inne posty na różnych forach, to cewka była wymieniana jako źródło problemu lub w dalszym rzędzie świeca. Niektórzy również zgłaszali, że może to mieć związek z paliwem, ale dlaczego wtedy problem pojawia się tylko na jednym cylindrze?

 

Pytanie do was:

Czy mogę przez parę dni jeździć z takim niepalącym cylindrem nie uszkadzając silnika lub czegokolwiek innego? Jest sobota, a ja do poniedziałku/wtorku na pewno nie dostanę ani cewki ani świec.

 

Jak myślicie, czy może to być cewka, czy raczej świeca? Mam nadzieję, że wtryskiwacz się nie zapchał np.

 

Wszelkie sugestie mile widziane.

 

Dziękuję z góry i pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A swiece kiedy wymieniales ? Jaki przebieg auta ? Cewka prosto sprawdzic. Zamien miejscami 2 z nich i zobaczy czy blad "zmienil" cylinder.
Krzysztof
Opublikowano

Dzięki :)

 

Właśnie zamierzam zrobić test "zamiany". Nie mam niestety izolowanych szczypców, które są zalecane do wyciągnięcia cewki, dlatego jeszcze tego nie zrobiłem. Czy jest szansa aby to dobrze zrobić normalnymi szczypcami nie uszkadzając niczego?

 

Świece i cewka/i były wymieniane jakieś 20kkm (około roku temu w autoryzowanym serwisie, który jak się później okazało naciągnął mnie na to, gdyż źródłem problemów był sensor, ale to jest odrębna historia).

 

Dla mnie bardzo istotne pytanie teraz to, czy z niepalącym jednym cylindrem można jeździć parę np. do 100km, gdyż muszę zrobić te pare kilometrów przed wtorkiem kiedy to najszybciej będę miał nowe części.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W żadnym wypadku nie powinieneś jeździć z niepalącym cylindrem (to nie "duży fiat"). Niespalone paliwo będzie szło w wydech i katalizator co może zwiększyć temperaturę i go uszkodzić.

Jeśli masz garaż to zacznij od podsuszenia komory silnika, sprawdzeniu świecy lub zamiany cewek. Jest duże prawdopodobieństwo że padła cewka lub świeca. Paliwo też może mieć duży wpływ na to że silnik nie pali na jeden cylinder (zwłaszcza gdy jest zimny).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Paliwo może też spływać do oleju i go rozrzedzać, co może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Opublikowano

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

 

Okazało się, że to cewka. Po zamianie cewki z drugiego cylindra z trzecim, problem podążył za cewką.

Samochód jest więc uziemiony w garażu do momentu wymiany cewki.

 

Pozdrawiam serdecznie.

  • 4 lata później...
Opublikowano
U mnie podobnie, zapaliła się kontrolka pomarańczowa silnika-po wyjechaniu z myjni(nie myłem silnika),motor pracował na 3 cylindry. Wymiana cewki zapłonowej rozwiązała problem. Kontrola zgasła po dwóch przejażdżkach, w dniu naprawy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.