Skocz do zawartości

3.0d Webasto, praca skrzyni biegow


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
nie wiem czy tak czasem nie bylo w przypadku niektorych diesli, np. e39 530d, wydaje mi sie, ze mial on okrojone Webasto w standardzie

 

nowoczesny diesel dlugo sie nagrzewa, dlatego potrzeba wspomagaczy - nadal nie mam pewnosci, jak to dziala w E70... wydaje mi sie, ze wyzsza temeperature silnika otrzymuje sie m.in. poprzez zastosowanie elektrycznej pompy wodnej; oprocz pewnych sugestii z tego watku, nie jestem pewien czy w E70 sa wykorzystywane grzalki (nazywane niekiedy swiece zarowe) w celu ogrzania wody (cieczy chlodzacej)

Nie wiem skąd ta opinia iż nowoczesny diesel długo się nagrzewa. Świece żarowe inaczej płomieniowe służą do podgrzania powietrza w cylindrze przy spadku temperatury. W E70 nie ma elektrycznych grzałek pompy cieczy chłodzącej ( wody się już nie stosuje). W standardzie jest zamontowana grzałka filtra paliwa co eliminuje problem zamarzania oleju napedowego w filtrze.

Webasto w E70 poprzez spalanie paliwa ze zbiornika poprzez specjalny płomiennik, powoduje ogrzanie cieczy chłodzącej która ogrzewa silnik oraz poprzez nagrzewnicę wnętrze pojazdu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Twoje informacje sa delikatnie mowiac nieprecyzyjne

 

nie wiem czy tak czasem nie bylo w przypadku niektorych diesli, np. e39 530d, wydaje mi sie, ze mial on okrojone Webasto w standardzie

 

nowoczesny diesel dlugo sie nagrzewa, dlatego potrzeba wspomagaczy - nadal nie mam pewnosci, jak to dziala w E70... wydaje mi sie, ze wyzsza temeperature silnika otrzymuje sie m.in. poprzez zastosowanie elektrycznej pompy wodnej; oprocz pewnych sugestii z tego watku, nie jestem pewien czy w E70 sa wykorzystywane grzalki (nazywane niekiedy swiece zarowe) w celu ogrzania wody (cieczy chlodzacej)

Nie wiem skąd ta opinia iż nowoczesny diesel długo się nagrzewa. Świece żarowe inaczej płomieniowe służą do podgrzania powietrza w cylindrze przy spadku temperatury. W E70 nie ma elektrycznych grzałek pompy cieczy chłodzącej ( wody się już nie stosuje). W standardzie jest zamontowana grzałka filtra paliwa co eliminuje problem zamarzania oleju napedowego w filtrze.

Webasto w E70 poprzez spalanie paliwa ze zbiornika poprzez specjalny płomiennik, powoduje ogrzanie cieczy chłodzącej która ogrzewa silnik oraz poprzez nagrzewnicę wnętrze pojazdu.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Konkrety kolego - co jest niepracyzyjne dla Ciebie?

 

Twoje informacje sa delikatnie mowiac nieprecyzyjne

 

nie wiem czy tak czasem nie bylo w przypadku niektorych diesli, np. e39 530d, wydaje mi sie, ze mial on okrojone Webasto w standardzie

 

nowoczesny diesel dlugo sie nagrzewa, dlatego potrzeba wspomagaczy - nadal nie mam pewnosci, jak to dziala w E70... wydaje mi sie, ze wyzsza temeperature silnika otrzymuje sie m.in. poprzez zastosowanie elektrycznej pompy wodnej; oprocz pewnych sugestii z tego watku, nie jestem pewien czy w E70 sa wykorzystywane grzalki (nazywane niekiedy swiece zarowe) w celu ogrzania wody (cieczy chlodzacej)

Nie wiem skąd ta opinia iż nowoczesny diesel długo się nagrzewa. Świece żarowe inaczej płomieniowe służą do podgrzania powietrza w cylindrze przy spadku temperatury. W E70 nie ma elektrycznych grzałek pompy cieczy chłodzącej ( wody się już nie stosuje). W standardzie jest zamontowana grzałka filtra paliwa co eliminuje problem zamarzania oleju napedowego w filtrze.

Webasto w E70 poprzez spalanie paliwa ze zbiornika poprzez specjalny płomiennik, powoduje ogrzanie cieczy chłodzącej która ogrzewa silnik oraz poprzez nagrzewnicę wnętrze pojazdu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

konkret dla mnie to to, ze swego czasu meczylem BMW Polska o odpowiedz czy w E70 diesel Webasto dogrzewa silnik. Potwierdzili, ze nie (mam gdzies to na majlu).

 

Oczywiscie dopuszczam mozliwosc, ze ludzie w BMW nie wiedza jak co dziala, ale...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

w wersji europejskiej X5 E70 Webasto jest jako doposarzenie

beznyzna

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=ZV41&mospid=52202&btnr=64_1586&hg=64&fg=65

jak i diesel

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=ZW61&mospid=52203&btnr=64_1586&hg=64&fg=65

trudno mi docieć dlaczego ASO BMW podało że nie ma takiej możliwości.

W przypadku aut z USA teorettycznie nie ma tkiej mozliwość a w praktyce jest i działa bez problemów. Montaż u mnie w samochodzie był na postawie instrukcji montażowej BMW - wyliczony był nawet czas zamontowania 10 rh.

 

Jeśli ktoś myśli o ekonomicznym sposobie dogrzania silnika to może zastanowić się nad zestawem DEFA

http://www.intercars.com.pl/?id=321&lang=PLmoduly

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMW Polska nie twierdzi, ze nie ma mozliwosci doposazenia / wyposazenia E70 w Webasto (Webasto jest na liscie wyposazenia dodatkowego dla modeli europejskich). Oni twierdza, ze Webasto w tych modelach nie dogrzewa silnika, czyli sluzy tylko do ogrzewania kabiny.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

przecież wystarczy poparzeć na system doposażenia Webasto. Widać ewidentnie, że w ogrzewaniu postojowym jest zamieniona rura w cyrkulacji obiegu cieczy silnika.

patrz poniżej.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=ZW61&mospid=52203&btnr=64_1585&hg=64&fg=18

 

ciecz doprowadzona jest do Webasto przewodem nr 3 i poprzez zawór nr 7 wychodzi przewodem nr 1 do obiegu.

W przypadku BMW X 5 jest stosowane Webasto model Thermo Top V - wystaczy poczytać specyfikację aby dowiedzieć się że jest to tzw "mokre" Webasto

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.