Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Niestety 2dni temu przytrafiła mi się nie miła sytuacja. :( Siedziałem w nocy z koleżanką w samochodzie, hmm jakieś 2 godziny ? Silnik i ogrzewanie były cały czas włączone. Następnie zgasiłem silnik jakby nigdy nic, nigdzie od tamtego momentu jak on stał nie jechałem, stał całą noc w tym samym miejscu. Rano odpalam silnik, wszystko normalnie. Przejechałem nie wiem 3-4km nagle patrze, że wskazówka temperatury zaczyna uciekać powyżej 90c co się nigdy nie zdarzało, oczywiście od razu się zatrzymałem otwieram maskę a tam wszystko w płynie - całe lampy, silnik, visco, filtr powietrza, otworzyłem zbiorniczek wyrównawczy, oczywiście płynu było na dnie. Poleciałem na stacje kupić płyn, dolałem niestety tylko 1l, po dolaniu (nie odpalałem jeszcze silnika) zauważyłem, że pod samochodem zrobiła się plama oleju.. wtedy się załamałem :cry: Silnik ostygł, bo było już prawie na niebieskim polu, za to co teraz powiem będziecie mnie bić.. źle zrobiłem, bo po dolaniu tego litra płynu pojechałem z powrotem do domu te 3-4km postawiłem i już nie ruszałem, pod samochodem zrobiła się druga plama oleju.. Następnego dnia kiedy silnik już był zimny postanowiłem rozebrać termostat, wsadziłem go w domu do wrzątku i się normalnie otworzył. Zamontowałem z powrotem termostat, dolewam płynu (weszło 6l) gdy już było prawie max zaczęła cieknąć chłodnica, no to zacząłem spuszczać to 6l co wlałem... wykręciłem chłodnice i ją obejrzałem, była cała spuchnięta i miała dziurkę przy zbiorniczku wyrównawczym. No to pojechałem kupić nową chłodnicę, dzisiaj będę ją montował. W między czasie kiedy było prawie max płynu odpaliłem silnik, żeby zobaczyć jak chodzi, chodził 2min niby nic się nie działo, rowno chodzi, trzyma obroty, nie dymi. Mam do Was pytanie, jak myślicie czeka mnie wymiana uszczelki, albo co gorzej głowicy ? :( Jak go odpaliłem, nic już nie ciekło, olej nie wyleciał, myślicie, że jak złapie 90c po wymianie chłodnicy to nie będzie ciekło, a jeśli będzie ciekło co mam robić ? Znacie kogoś w Lublinie kto mi splanuje głowicę ? Co jeszcze powinienem sprawdzić ? Mój silnik to 2.0 M50, rok 93

 

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano
Załóż nową chłodnicę, dobrze odpowietrz, zmień korek bo może jest zapchany, mogła w chłodnicy pojawić się nieszczelność, zapowietrzył się układ, korek nie otworzył się i strzeliła. Miałeś płyn zimowy czy wodę ? Do sprawdzenia masz też pompę wody.
tel. 514.99.46.99
Opublikowano
Wymien chłodnice,dobrze odpowietrz.Zlokalizuj skąd ciekl olej,nim rozbierzesz glowice,moze jakas uszczelka,oring jest winny.Bądz dobrej mysli.Ile tego oleju wycieklo,bo plama to niewiele mowi,sprawdz na bagnecie.
Opublikowano
Pompę wody sprawdzałem, ktoś już wymieniał, bo wirnik wygląda jak nowy. Oczywiście miałem płyn, wymieniany miesiąc temu.. Olej też wymieniałem, hmm oleju ubyło sporo, bo miałem prawie pod max, a jest 2-3mm powyżej minimum.
Opublikowano

albo ktos z zazdrosci ci zepsuł :mrgreen:

 

skontroluj optycznie skąd masz wyciek oleju.

nic samo od siebie sie nie bierze. musi byc jakas przyczyna.

Opublikowano
No skończyłem wymianę chłodnicy i odpowietrzanie :) Dolałem 400ml oleju i już prawie pod max. Silnik 90c, zrobiłem 20km już na odpowietrzonym układzie itd. Nic nie cieknie, wszystko jak należy, nie kopci, nie grzeje się, obroty w porządku, moc nie spadła. Tylko nie jestem pewny czy w 100% dobrze zamontowałem termostat, czy się dobrze otwiera, po zrobieniu 20km (tak jak mówiłem moje visco chodzi cały czas :/ ) termostat jest zamknięty (-2c na dworze) nie wiem czy to prawidłowe, dolny wąż od chłodnicy zimny. No i drugie pytanie ciekawe czy dobrze odpowietrzyłem układ.. jak to sprawdzić w 100% ? No, ale jest zadowolony, że nic nie cieknie itd. możecie mi powiedzieć co mogę sprawdzić, żeby być pewnym czy nic w moim silniczku się nie popsuło ? Kompresje ?
Opublikowano
Na forum znajdziesz dokładny opis odpowietrzenia układu. Obserwuj silnik, sprawdzaj poziom oleju, płynu. Możesz sprawdzić kompresje i zawartość CO2 w ukł. chłodzenia jeżeli chcesz mieć pewność.
tel. 514.99.46.99

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.