Skocz do zawartości

matiman

Zarejestrowani
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E87 118d 218KM
  • Lokalizacja
    Lublin

Osiągnięcia matiman

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Jakby ktoś potrzebował mam most z 118d 122km przebieg ok. 180tyś nic nie buczało ani nie huczało. PS. Jak coś mam całe tylne zawieszenie :D
  2. Cześć wszystkim! Jestem na etapie wkładania silnika M57N2 z E90 do jedynki. Motor już odpala, samochód jedzie, wszystkie systemy działają, tylko mam problem z napędem i drganiami :( Może ktoś będzie w stanie mi pomóc albo chociaż mnie naprowadzić. Sprawa wygląda następująco: Tylne zawieszenie łącznie z mostem i sankami zostało przełożone z e90. Problem powstał przy montażu wału, bo okazało się, że jest za długi o 8,5cm. Więc wał oddałem do skrócenia i wyważenia. Obcięta została część zaznaczona na czerwono. Niestety pomyliłem się o jakieś 0,2cm i podpora wału na mocowaniu (tutaj gdzie zaznaczyłem) jest napięta po prostu musiałem ją napchnąć na otwory. Druga sprawa. Poduszki silnika montowane w 330d mają dodatkową srubę mocującą (tutaj gdzie zaznaczyłem na zdjęciu fajeczką zostały przykrecone, a tam gdzie strzałką nie) myślałem, że to dodatkowe mocowanie nie ma dużego wpływu ? Teraz tak powstają dwa problemy jeden to nawet na postoju jak dodaję gazu w okolicach 2tys obr pojawiają się drgania na budzie, ogólnie silnik nie chodzi tak ładnie jak w e90. Drugi problem, to ogromne wibracje przy przyśpieszaniu. Jak już się rozpędze i jadę ze stałą prędkością wibracje nie występują. Myślicie, że skrócenie wału po tej stronie co zaznaczyłem ma znaczenie? W sensie czy jakbym skrócił go przed podporą (bliżej skrzyni) to on ma wtedy inne napręzenia? Z góry dziękuję za pomoc! Fajnie jakby ktoś może był z Lublina lub okolic i chciałby na to zerknąć :) http://pics.tinypic.pl/i/00892/7eidhv96aqt9_t.jpg http://images.tinypic.pl/i/00892/2tc8ey849crk_t.jpg http://pics.tinypic.pl/i/00892/xwwgfiyw0l33_t.jpg
  3. Witam! Miałbym pytanie odnosnie mojego e92. Niestety uszkodziła się mata pasażera, więc kupiłem emulator maty, jak zapewne wiecie po podłączeniu maty komputer widzi jakby ktoś cały czas siedział na fotelu, więc w zestawie dają zworkę dzięki której "oszukujemy" komputer żeby myślał, że pas jest zapięty. Niestety w e92 przynosi to mizerny skutek, dlatego, że w takim przypadku nie działa podajnik pasa.. więc wpadłem na pomysł żeby ncsem wykodować "pipczenie" pasa. No i udało się. Pas już nie piszczy i na tym większym wyświetlaczu nie pokazuje się informacja żeby zapiąć pas, ale jest jedno ale cały czas świeci się kontrolka nie zapiętych pasów na desce rodzielczej (tam na górze) czy jest jakaś możliwość wykodowania tego ncsem? Szukam i szukam i nie mogę znaleźć. Z góry dziękuję za pomoc
  4. W takim razie pozostaje mi zakup ICOM'a. Czy te z popularnego chińskiego forum będą się do czegoś nadawać? Czy koniecznie trzeba kupić u nas w PL? Jeśli już mam kupować to który i dlaczego tzn jakie są różnice między wersjami? Z góry dzięki za odpowiedź! ;)
  5. Sorry za odświeżenie tematu ale chyba nie ma sensu zakładać nowego :) Powiedzcie mi w takim razie jaki interfejs najlepiej kupić, żeby programować MOST i inne ISTĄ ? Do diagnostyki wystarcza zwykły dcan ale programować się tym boję, a tym bardziej MOST. Istnieje coś tańszego od ICOM'a ? Niestety 1500zl to trochę sporo, żeby bawić się w jednym aucie ;) Wiem, że to Fxx starcza ENET, ale do Exx już nim nie damy rady programować, w takim razie jaki kabel do programowania w Exx będzie najlepszy ;) ?
  6. Witam! Mam mały problem (może jestem przewrażliwiony) ale wydaje mi się, że moja jedynka zaczęła głośniej chodzić na biegu jałowym głośniej klekocze a przy przyśpieszaniu słychać głośniejszą pracę motoru. Jak odpuszczę gaz jest w miarę normalnie, tylko przy przyśpieszaniu i na biegu jałowym. Około 1000km temu wlałem płyn liqui moly i korekcję wtrysków się trochę poprawiły (zdj. nr 1) wczoraj wykonywałem znowu pomiary i niestety wróciło do tego jak przed dolaniem tego środka. Myślicie, że to przez wtryski silnik może być głośniejszy? Auto ma zrobiony program na 180km i 395Nm. Przebieg ok. 190 tyś. Oczywiście program nie był zrobiony teraz tylko wcześniej i nic takiego nie występowało. Czy wtryski niestety już wołają o regenerację? (przy takiej korekcie jak na zdjęciu nr. 2) Auto nie ma żadnych innych objawów nie dymi, nie brakuje mocy, mooooże troszeczkę więcej pali. Odpala oczywiście normalnie, obroty też w ogóle nie falują. Aha, uprzedzę pytania to na pewno nie stuka dwu masa, była wymieniana, a poza tym na wciśniętym sprzęgle dźwięk jest taki sam. Może to źle wykonany program :( ? Sam już nie wiem :( Program może uszkodzić wtryskiwacze jeśli auto nie dymi, było hamowane i było wszystko ok. itp. ? http://files.tinypic.pl/i/00768/u1y95nvhv1k7_t.jpg http://images.tinypic.pl/i/00768/drdte297jmd9_t.jpg Z góry dziękuje za odpowiedzi Pozdrawiam!
  7. Witam, lampy są raczej całe do wymiany, bez sensu je naprawiać. Poza tym chciałem kupić poliftowe, bo są ładniejsze i mają dzienne w ringach. Niestety nadal nie dostałem odpowiedzi na moje pytania, także wątek nadal aktualny. Z góry dziękuje za odpowiedź.
  8. Witam! Nie dawno miałem niestety małą stłuczkę i mam do wymiany przednie lampy, bo niestety sie zbiły :( posiadałem BI-XENON ze światłami dziennymi w długich i teraz chciałbym zapytać czy mogę kupić bi-xenon polifcie bez wymiany modułu oraz wiązki? Czy wtedy dzienne będą w ringach no i czy wszystko będzie działać jak trzeba? Jeszcze zapytam o wymiane na bi-xenon polift dynamic (skrętny) ale tu już koszta chyba będą duże? Pozdrawiam
  9. Dzięki za szybką odpowiedź! Takie rozwiązanie jak Ty mówisz jest najlepsze i chyba jedyne bez wyjęcia turbo :wink: , więc tak właśnie zrobię. Tylko mam do Was panowie jeszcze jedno pytanko w zasadzie to związane z tym tematem, bo właśnie może to powoduje mój problem? Jeśli silnik jest zimny i dodam gwałtownie gazu do ok 2000 rpm i od razu puszcze słychać taki charakterystyczny świst przy schodzeniu z obrotów w zasadzie to nie jest świst tylko takie jakby huczenie, pytałem się mechanika to mówi, ze tak ma pracować turbo.. moim zdaniem nie jest to dźwięk poprawnie pracującej turbiny. Jak silnik się nagrzeje, ten dźwięk jest słyszalny ale ciszej. Niżej dodaje filmik na który dokładnie to słychać. Jeśli możecie proszę powiedzcie mi co to może być ? :roll:
  10. No to panowie teraz już nie rozumiem. Uszkodzone jest turbo czy tuner ma mi zmienić program na wysokich obrotach ?
  11. To ma zdjąć paliwo "na gorze" czy ma szybciej przymknąć geometrię ? I musi to zmienić na każdym biegu czy tylko 5,6 gdzie ten problem występuje bo nie ukrywam, że na wcześniejszych biegach fajnie się zbiera :)
  12. Nie wiem czy wcześniej turbo przeladowywalo, bo nie robiłem loga, ale wcześniej też rozpedzalem się do około 220km/h i tak samo but na każdym biegu i nigdy takiego błędu nie uzyskałem. Tak jak mówiłem moder tłumaczy mi, że to moja geometria w turbo nie domaga.. ps. Dzisiaj sprawdziłem i moje turbo jest już elektroniczne bez "gruszki" i gumowych wężyków.
  13. Proszę o to filmiki z jazdy. Nagrałem 3 jeden z trójki, drugi z czwórki i jeden na jałowym biegu. Zauważyłem, że przepływka chyba zawyza pomiary? Możliwe, że to przez to, że wyłączony jest elektronicznie zawór egr?
  14. Jesteście pewni, że to na pewno jest soft do poprawki? A nie np. Turbo juz nie daje rady? A może to za worki podciśnienia albo sparciale przewody? Jeśli tak, to jadę na poprawkę softu. Ale według modera to nie wina softu tylko łopatek geometrii turbo. Na każdym innym biegu turbo zbiera ja od samego początku do końca bardzo ładnie.
  15. No właśnie też się zdziwiłem, że taka seria. Z tego co mówił moder możliwe, że były zmieniane wtryski i są od 143km. Mierzyliśmy auto 2 razy i cały czas wychodził podobny wynik. Program sprawdzał i wcześniej był oryginalny, więc nie wiem o co chodzi z tą mocą. Ps. Oczywiście niemiecka autostrada :D Czyli mówisz, że mam "sprawdzić gruchę" tzn. samą gruchę czy wszystkie wężyki podciśnieniowe i zaworek? Egr mam wyłączony elektronicznie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.