Skocz do zawartości

316 Problem z falującymi obrotami + większe spalanie gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Problem dotyczy E36, 316 z vanosem , sedan, rocznik 92, zainstalowana instalacja gazowa, kupiony 5 miesięcy temu (z resztą z pomocą właśnie tego forum :D)

Niestety coś stało się z moim samochodem, jednym z problemów są falujące obroty głównie odczuwalne przy pracy silnika na jałowym biegu (tj. co jakiś czas wskakuje na wyższe ) najbardziej widoczne staje się to podczas jazdy na benzynę, samochodem wręcz targa. Dodatkowy problem dotyczy spalania gazu, instalacja w samochodzie ma około roku czasu. Jest I bądź II generacji (na pewno nie sekwencja). Użytkownikiem auta jestem od 5 miesięcy, na początku wszystko świetnie po mieście spalanie maks 11l, w trasie w nocy bez korków przy ekonomicznej jeździe nawet 7-8l gazu (benzyny nie testowałem). Od około 4 tygodni spalanie 15l gazu w trybie mieszanym. Dodam, że samochód odpala z benzyny i od razu automatycznie przechodzi na gaz. Benzyna na samym odpalaniu wręcz znika 10 - 15l na samo odpalanie idzie mi miesięcznie. Przy odpalaniu pojawia się też problem samego procesu, samochód nie zapali jeśli przy przekręcaniu kluczyka nie wcisnę pedału gazu praktycznie na maksa (najlepiej pali jeśli na zmianę to wciskam to puszczam i tak około 3-4 razy). A jeśli już zapali to i tak muszę go przez chwilę gazować bo inaczej gaśnie.

Jeśli chodzi o moc to nie odczuwam znacznego spadku raczej taka sama.

 

Wizyt u mechanika odbyłem 3 odpowiedź: "Nic się nie dzieje", "stary samochód" lub "BMW tak mają" na co ja się zgodzić nie mogę bo przecież paliła mniej. Ale przegadać ich nie można.

 

Proszę za to uprzejmie użytkowników o pomoc co może dolegać i co w takiej sytuacji robić.

 

Z góry dziękuje za odpowiedź

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam!

Problem dotyczy E36, 316 z vanosem , sedan, rocznik 92,

 

 

Co ty masz?? 316 z vanosem z 1992roku!!?? Kurna tego nie grali jeszcze :duh:

Wyczyść przepustncę i silnik krokowy, sprawdź szczelność dolotu, i powiedz że CI gaz strzelił w kolektro, wiec pewnie przpeływka do wymiany.

 

PZDR>

Opublikowano

Sorry, tak mi powiedział sprzedawca, że na vanosie.

dzięki za sprostowanie.

Nie do końca rozumiem co ma oznaczać , że mi gaz strzelił w kolektro?

i dokładnie czego dolot sprawdzić?

Opublikowano
Temat falujących obrotów poruszany dziesiątki razy ,użyj trochę swojeje mózgownicy i poczytaj podobne tematy i wykluczaj kolejno elementy o których piszą . No i rzecz najważniejsza zmień mechanika
Opublikowano
Używam mózgownicy i to dość często. Gdyby to był problem samych falujących obrotów to ok. W poście wyraźnie opisałem, że chodzi również o złe spalanie gazu i ciężkie odpalanie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Strzelanie, kichania, tak Bum, często przy odejmowaniu gazu. Sprawdź przepływomierz, ta aluminiowa puszka za filtrem powietrza. Przeslona w środku ma chodzić lekko. Szczelność masz sprawdzic od filtra do kolektroa ssącego, czy guma nie popękana co idzie do kolektraczy wszystkie opaski są mocno przykręcone.

 

A swoją drogą to kupiłeś auto z wadą uktrytą. Koleś twierdzi że jest Vanos, to niech pokaże gdzie on tam jest a jak nie znajdzie to niech oddaje kase i tyle.

 

Kolega Seba ma racje, Starczy poczytać trochę na pierwszych dwóch, trzech stronach. Jest tyle na temat fauljących obrotów, spalania i tp dziwnych objawow.

Po za tym napisaem za pierwszym razem żę masz sprawdzic szczelność dolotu, a Ty sie pytasz co masz sprawdzic, to sorki ale lepiej samemu nie baw sie z tym, bo sobie i buni zrobisz jeszcze wiekszą krzywde.

 

PZDR>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.