Skocz do zawartości

BMW e36 porównanie m43 z m43tu


CYGAN_Bless

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Na początek - M43TU można spotkać także w E36, w compactach 316i z końca produkcji (od 12.98) i takim autem mam przyjemność często jeździć.

 

Co do samych silników:

1) M43 w E36 ma DISE w obu wersjach pojemnościowych. Natomiast M43TU ma w jej miejsce zaślepkę w 316i (dotyczy zarówno E36 jak i E46). W M43TU DISA występuje jedynie w 318i.

2) M43 ma dwie różne pojemności w zależności od mocy, M43TU występuje tylko w jednym wariancie pojemnościowym.

3) Główna wizualna różnica między tymi silnikami, to plastikowy kolektor dolotowy M43TU, w odróżnieniu od (edit) aluminiowego (edit) odlewu M43. Oczywiście wiąże się to z przeprojektowaniem kanałów dolotowych.

4) Główną różnicą konstrukcyjną było jednak dodanie wałków wyrównoważających w M43TU dla polepszenia gładkości pracy silnika. I to faktycznie czuć - E36 compact z M43TU jest wyraźnie cichszy i pozbawiony wibracji w porówaniu z compactem z M43.

5) M43TU ma również elektroniczny termostat kontrolowany przez ECU, dla utrzymania jak najlepszej temperatury pracy silnika. Temp otwarcia termostatu dla M43TU to 105 st C, a dla M43 95 st C.

6) M43TU pracuje już na zupełnie innym komputerze (BMS 46).

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
to plastikowy kolektor dolotowy M43TU, w odróżnieniu od żeliwnego odlewu M43.

 

Żeliwny a nie aluminiowy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Masz rację - aluminiowy - w każdym razie chodziło mi o stop metalu w porównaniu do stopu plastiku, który jest lżejszy.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
czy jest róznica w trwałosci dołu silnika miedzy M43 a M43tu ? I jak na tle tych silników wypada silnik z 318is? (on nazywal sie chyba M44 ale moge sie mylić)
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.