Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Pojawił się problem z odpaleniem samochodu. Cały weekend odpalał normalnie, w niedziele wieczorem odpaliłem i przejechałem ok 1km. Zgasiłem go na ok 10min i już nie odpalił... Objaw przypominający za niskie napięcie (jąkanie się rozrusznika, przygasanie wszystkich kontrolek przy próbie kręcenia)... Zadzwoniłem po kolegę z kablami... Podłączyliśmy, po chwili "wspomagania" odpalił. Pojechałem do domu) ok 5km i został tak do wtorku (wczoraj). We wtorek poszedłem sprawdzić miernikiem napięcie na aku.... pokazało 12,45V, czyli niby ok. Spróbowałem odpalić - odpalił "na dotyk", zmierzyłem napięcie przy pracy i pokazało ok 14,4V. Czyli wszystko w jak najlepszym porządku... Dzisiaj stwierdziłem, że na wszelki wypadek wyczyszczę klemy i bieguny na akumulatorze. Dodatkowo przy czyszczeniu używałem CX-80 CONTAX by jeszcze bardziej poprawić przewodność. Po skończonej pracy zmierzyłem prąd dotykając biegunów akumulatora jak i samych klem by sprawdzić czy przewodność jest ok... Miernik pokazał 12,37V. Próba odpalenia - cykanie, przygasanie wszystkich kontrolek i jąkanie się rozrusznika.... :mad2: nie wiem już co mam zrobić...

 

samochód E46 330d z listopada 2000r

akumulator 95Ah 800A

 

Z góry dzięki za pomoc... :)

Opublikowano
Zbadaj jakie jest napięcie na akumulatorze podczas odpalania. Powodem pewnie jest u Ciebie przecierający się kabel masowy silnika. Podłącz inny gruby kabel jako masę do silnika w momencie problemu z odpalaniem i spróbuj czy pomoże.
Opublikowano
Powodem pewnie jest u Ciebie przecierający się kabel masowy silnika. Podłącz inny gruby kabel jako masę do silnika w momencie problemu z odpalaniem i spróbuj czy pomoże.

 

a gdzie szukać tego kabla? muszę wjeżdżać na kanał lub podnosić samochód?

 

pewnie głupie pytanie... ale nie znam się, aż tak i wolę spytać...

Opublikowano
Nie wiem gdzie dokładnie się on znajduję u Ciebie, gdzieś przy silniku na pewno ;) Tam gdzie pewnie ma blisko do karoserii. Dlatego zanim zaczniesz go szukać podepnij inny gruby kabel od silnika do karoserii i zobacz czy problem ustąpi.
Opublikowano
nie wiem czy on nie jest pod z prawej strony czyli od pasazera ale bliżej zderzaka, coś kojarzę bo u mnie też był czyszczony i poprawiany ale nie wiem czy w 3l też jest tak samo.
szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.