Skocz do zawartości

System Start/Stop w X3 - udręka?


jtd

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Tylko silnik benzynowy 28i go nie posiada. Poza tym można go wyłączyć jak się komuś nie podoba... niestety trzeba to robić za każdym razem jak fizycznie wyłączymy zapłon.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna to na stale wylaczyc komputerem, ale wtedy nawet przyciskiem nie bedzie mozna tej funkcji wlaczyc...

 

Z tego co ja się dowiedziałem to nie ma takie możliwości. Sam po wyjechaniu z salonu myślałem o takiej opcji, ale zostałem poinformowany przez kierownika serwisu, że nie ma możliwości odłączenia systemy na stałe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mnie ten system nawet cieszy, poza tym, zawsze mogę go wyłączyć... pytanie tylko jaka będzie trwałość rozrusznika i akumulatora katowanych taką ilością cykli rozruchu.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż...udręka jak dla mnie! Osobiście nauczyłem się uruchamiając silnik włączać dwa przyciski od razu i tyle! :D Ale według mnie to absurd aby nie było możliwości wyłączenia tego systemu na stałe gdzieś w opcjach samochodu. Jak kolega u góry napisał taka opcja na pewno istnieje po podłączeniu do komputera ale oczywistym jest że żaden gość z serwisu tego Wam nie potwierdzi...bo nie może :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
zgadza się... a ponadto, oszczędza się paliwo :lol:

...i zarzyna szybko turbinę.

I tak i nie, jak jeździsz po mieście bez ostrej jazdy to nie ma problemu, ale jak masz ciężką stopę lub jeździsz po autostradzie i będziesz używał Start/Stopu to rzeczywiście nadwyrężasz turbinę i skracasz jej życie. Trzeba być świadomym użytkownikiem. Pozdr.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
I tak i nie, jak jeździsz po mieście bez ostrej jazdy to nie ma problemu, ale jak masz ciężką stopę lub jeździsz po autostradzie i będziesz używał Start/Stopu to rzeczywiście nadwyrężasz turbinę i skracasz jej życie. Trzeba być świadomym użytkownikiem. Pozdr.

Nie jesteś wstanie kontrolować momentu wyłączenia zapłonu. Więc mimo najszczerszych chęci wielokrotnie zdarzy się, że zapłon zostanie wyłączony pomimo, że turbina kręci się w najlepsze. Zresztą ze sprawdzonego źródła słyszałem, że turbiny padają bardzo często w silnikach z systemem start/stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i nie, jak jeździsz po mieście bez ostrej jazdy to nie ma problemu, ale jak masz ciężką stopę lub jeździsz po autostradzie i będziesz używał Start/Stopu to rzeczywiście nadwyrężasz turbinę i skracasz jej życie. Trzeba być świadomym użytkownikiem. Pozdr.

Dobra to jako świadomy użytkownik proszę o radę jak mam to zrobić aby nie zarzynać turbiny? Wracam z trasy (prawie codziennie). Trasa około 65 km w jedną stronę, jak się jeździ wiadomo...raz szybciej raz wolniej ale gdy trzeba wyprzedzić kilka samochodów to wiadomo że trzeba wdusić pedał gazu. Zaraz przy trasie skręcam na swoją posesje i zatrzymuje się pod bramą czekając na otwarcie. Silnik wyłącza się natychmiast i mimo że wszyscy uczyli mnie aby właśnie w tym momencie odczekać te kilkanaście-kilkadziesiąt sekund na wolnych obrotach, nie mam na to wpływu. Co mam uczynić w tym momencie jako świadomy użytkownik?? :D

 

Pozdrawiam

Rafał Piaskowski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
System START/STOP służy ekologii (podobno...) i nabijaniu kasy ASO. Co do ekologii to ciekawe jaki jest bilans całości biorąc pod uwagę zmniejszenie żywotności podzespołów samochodu, konieczność wytwarzania części zamiennych i ich montażu a także utylizacji. Ale jak nie wiadomo o co chodzi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
I tak i nie, jak jeździsz po mieście bez ostrej jazdy to nie ma problemu, ale jak masz ciężką stopę lub jeździsz po autostradzie i będziesz używał Start/Stopu to rzeczywiście nadwyrężasz turbinę i skracasz jej życie. Trzeba być świadomym użytkownikiem. Pozdr.

Dobra to jako świadomy użytkownik proszę o radę jak mam to zrobić aby nie zarzynać turbiny? Wracam z trasy (prawie codziennie). Trasa około 65 km w jedną stronę, jak się jeździ wiadomo...raz szybciej raz wolniej ale gdy trzeba wyprzedzić kilka samochodów to wiadomo że trzeba wdusić pedał gazu. Zaraz przy trasie skręcam na swoją posesje i zatrzymuje się pod bramą czekając na otwarcie. Silnik wyłącza się natychmiast i mimo że wszyscy uczyli mnie aby właśnie w tym momencie odczekać te kilkanaście-kilkadziesiąt sekund na wolnych obrotach, nie mam na to wpływu. Co mam uczynić w tym momencie jako świadomy użytkownik?? :D

 

Pozdrawiam

Rafał Piaskowski.

Rafał,

 

Proste jak budowa cepa - jeździsz ostro - wyłączasz przyciskiem obok zapłonu system START/STOP. Jeździsz wolno, po mieście... włączasz.

Chyba się zgodzisz z takim podejściem?

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
System START/STOP służy ekologii (podobno...) i nabijaniu kasy ASO. Co do ekologii to ciekawe jaki jest bilans całości biorąc pod uwagę zmniejszenie żywotności podzespołów samochodu, konieczność wytwarzania części zamiennych i ich montażu a także utylizacji. Ale jak nie wiadomo o co chodzi...

 

Systemy START/STOP są za krótko na rynku, by mieć jakikolwiek wgląd w statystyki niezawodności, ale z życia wiadomo jak coś się non-stop włącza / wyłącza to raczej szybciej niż wolniej się psuje...

Edytowane przez wodzik2

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli muszę, zjeżdżając na posesje, pamiętać żeby szybko wyłączyć Start/Stop? Myślałem że samochód jest dla mnie a nie ja dla niego :D

 

Niestety nie tylko Ty tak myślałeś, ja również... takie niestety są trendy wykreowane przez ekologów i przemysł samochodowy... smutne, ale prawdziwe.

 

Olewasz zalecenia = płacisz później w ASO krocie.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał,

 

Proste jak budowa cepa - jeździsz ostro - wyłączasz przyciskiem obok zapłonu system START/STOP. Jeździsz wolno, po mieście... włączasz.

Chyba się zgodzisz z takim podejściem?

Ale ja chce jeszcze prościej i przede wszystkim NORMALNIEJ :D

Wchodzę w menu/ustawienia - wyłączam system Start/Stop i jeżdże sobie normalnie bez obaw o zużycie turbiny, akumulatora czy rozrusznika czy czego jeszcze tam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.