Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jest jakis sposob na to aby efekt "doladiowania" pojawial sie we wczesniejszyhm zakresie obrotow? w moim poprzednim aucie (golf 3 1.9tdi) ustawione bylo (takiego kupilem) ze turbina juz wciskala od 1900obr. Czy jest to mozlwie w bmw e90 320d?

Opublikowano
zdrowy egzemplarz przy 1900 już ma prawie max moment (obejrzyj sobie wątek o chipie i wykresach)
Opublikowano

No właśnie niekoniecznie bo te beemki tak mają, że ciągną dopiero od 2 - 2,2 tys. obr., silniki są mało elastyczne na niższych obrotach i trzeba często zmieniać biegi.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

nie wiem czy wy jeżdzicie ale u mnie przy 1800obr/min było w serii 330Nm czyli 94% maxa który wyszedł 350

po programie mam przy 1800 350Nm

 

Jak komuś zaczyna jechać od 2200 to kłania się warsztat i porządna diagnoza

Opublikowano
Coś macie nie tak w autach. Ostatnio mierzyłem auto na hamowni to przy 1600 wykres momentu obr. był wysoko a około 1800 prawie maksymalny moment obrotowy i tak do ponad 3000 jakby linijkę przyłożyć w poziomie. Podczas jazdy zerowa turbo dziura. Auto seria.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Akurat turbodziurę diesele BMW mają znikomą. 3.0d ciągnie od 1000obr/min bez zająknięcia. Diesele VW, Fiata=Opla itd to mają taką tubodziurę, że poniżej 2000 obr jadą kiepściuchno - jeździłem 1,5 roku Insignią 2.0 cdti 160KM i byłem zawiedziony charakterystyką rozwijania mocy. Passat 2.0tdi 140KM ma dokładnie to samo.

 

Reasumując, jeśli 2.0d ciągnie od 2,2 kobr to masz coś nie halo z motorem.

Opublikowano
Reasumując, jeśli 2.0d ciągnie od 2,2 kobr to masz coś nie halo z motorem.

Albo turbo bylo wymieniane i jest zle ustawione dlatego wstaje pozniej(nie polecam samemu ustawiac bo mozna doprowadzic do overboosta podczas np wyprzedzania i wtedy ... zdrowas trzeba zmowic) i nie osiaga swojego poziomu doladowania(mozna sprawdzic w INPA ) albo przytkany DPF, albo problemy z dolotem (moze byc zasyfialy) , pasowaloby przeczyscic EGR, przepustnice, kolektor, AGR , i sprobowac wtedy . Jak nie pomoze szukac dalej .

 

Pozatym jezdziles golfem ktory rozwijal duzo mniejsza moc , mial mniejsze turbo ktore szybciej sie napelnialo , stad tez takie odczucia.

Tak naprawde auto jedzie od 1800-1900, tu juz zaczyna byc cos czuc ,natomiast ja mam max moment przesuniety troche dalej .

 

p.s. Co to wogoel za pomysl porownywania silnika 3.0d z 2.0d ... silnik 3.0 z racji 6 garow wiekszej pojemnosci bedzie sie zupelnie inaczej zachowywal. Fajnie ze 3.0 dobrze ciagnie :norty: , dobrze wiedziec ale chyba nie o tym jest temat . :mrgreen: .Co do diesli VW tu sie nie dokonca zgodze... z uwagi na PD i mniejsze turbiny 1.9 ma szybsza reakcje na gaz i wstaje deczko wczesniej . 2.0TDI tez jest na PD wiec moze jezdziles wersja 170km gdzie ten motor miewa problemy z prawidlowym doladowaniem i turbo dziura.

Opublikowano
nie wiem czy wy jeżdzicie ale u mnie przy 1800obr/min było w serii 330Nm czyli 94% maxa który wyszedł 350

po programie mam przy 1800 350Nm

 

Jak komuś zaczyna jechać od 2200 to kłania się warsztat i porządna diagnoza

 

Jak widać niektórym pomiar na plecach wychodzi inaczej

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.