Skocz do zawartości

320d PROBMEM Z UKLADEM KIEROWNICZYM


Piotr1000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! Mam ogromny problem z zawieszeniem w mojej BMW. Bmka ma sportowe zawieszenie kiedy miałem założone 18 calowe felgi problem występował bardzo rzadko, po roku czasu i po kolejnym sezonie założyłem ostatnio kola zimowe 15 calowe i problem występuje tak często że uniemożliwia mi to dalszą jazdę ponieważ jest to niebezpieczne. A więc do rzeczy. Kiedy jadę prosto mam kierownicę równo najeżdżam na dziurę lub nierówność wyraźnie czuję jak auto mi się zawaha no bok i już jest ok lecz kierownica już nie jest równo kiedy jadę prosto (jest lekko krzywo a jazda prosto) i tak w kółko najeżdżam na kolejną dziurę bujnie autem na boki jak statkiem na fali i nagle kierownica się prostuję. Proszę was o pomoc. Ja osobiście stawiał bym na maglownicę ponieważ wykluczam wahacze ponieważ problem występuje ze zmianami w kierownicy. proszę was o pomoc może miał ktoś już taki przypadek dziekuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej sprawdz na poczatek sworznie drazkow kierowniczych oraz wahaczy. Magiel jest najdrozszy, a byc moze w przegubach kulowych sa tak ogromne luzy ze Ci po prostu zbija zbierznosc przy przeszkodzie.

 

Dzieki za odp. Czy mógłbyś pokazać mi te elementy na jakimś schemacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na nr 6: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=31_0404&hg=31&fg=05 te wystajace szpile tzn chodzi o to aby wziac jakis wiekszy łom i podwazajac wahacz w okolicy dane sworznia zaobserwowac czy jest luz ok 3mm. Generalnie w tych elementach nie moze byc luzow poniewaz powoduja wlasnie takie anomialie jak u Ciebie. I tutaj jeszcze sworzen drazka kierowniczego... tutaj mozesz sprawdzic to na opuszczonym aucie tzn ktos kreci kiera, a Ty obserwujesz luz i nasluchujesz czy bedzie dochodzic z niego głuche stuk stuk... t sa nr 6 i 7 ---> http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=32_0940&hg=32&fg=25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam problem podobny...tj. przy wjechaniu na koleiny,po wjechaniu w sporą kałużę przy większej prędkości bądź przy gwałtownej zmianie pasa -autem buja jak statkiem....

tylne zawieszenie sprawdzone-nie ma luzów-lecz sprawdzane było na stacji na szarpakach.Według niektórych oni rzadko znajdują luzy...

Chyba profilaktycznie wymienię też tuleje progowe z tyłu przy okazji wymiany sprężyn.

 

A co do układu kierowniczego to mam podobne objawy z kierownicą-także jak hamuję mocniej,zmienia położenie troszkę mimo że sunie na wprost.

Drążki kierownicze do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na nr 6: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=31_0404&hg=31&fg=05 te wystajace szpile tzn chodzi o to aby wziac jakis wiekszy łom i podwazajac wahacz w okolicy dane sworznia zaobserwowac czy jest luz ok 3mm. Generalnie w tych elementach nie moze byc luzow poniewaz powoduja wlasnie takie anomialie jak u Ciebie. I tutaj jeszcze sworzen drazka kierowniczego... tutaj mozesz sprawdzic to na opuszczonym aucie tzn ktos kreci kiera, a Ty obserwujesz luz i nasluchujesz czy bedzie dochodzic z niego głuche stuk stuk... t sa nr 6 i 7 ---> http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=32_0940&hg=32&fg=25

 

 

dziękuję kolego za pomoc. Wydrukuje te schematy i pokażę "mechanikom" bo inaczej będą stawiać po kolei jak idzie na wszystko tak jak na stacji diagnostycznej nie zważając na to że człowiek żyje w Polsce a tutaj ciężkie czasy nastały i nie każdy ma kasę na wymianę połowy części zbędnie. Ich to nie obchodzi skasowali 20 zl za 3 min sprawdzenia auta i co i nic. Dzięki dam znać czy uporałem się z tym problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzili wszystkie swożnie tj. wahaczy i drążków kierowniczych i nie ma żadnych luzów....

Auto nadal prowadzi się niepewnie i dziwnie zachowuje....odczuwalne na kierownicy

A może zbieżność źle ustawiona jest i autem tak buja?

 

ja kiedy wjadę na jakieś płyty-nierówności to czasem coś stuknie w prawym kole z przodu...a oni nic nie znaleźli :?:

pojadę jeszcze do drugiej stacji-może tam coś znajdą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jednak drugi diagnosta po wnikliwym sprawdzeniu...korzystając także z brechy znalazł gdzie leży problem.

Wszystko wskazał i konkretnie wyjaśnił....

Mianowicie:

Strona lewa

-Tuleja lewa wahacza sparciała i ma luzy spore

-sworzeń wahacza lewego jeszcze w miarę

-drążek kierowniczy lewy ewidentny luz na łączeniu z maglownicą

-łącznik stabilizatora lewy do wymiany

Strona prawa

-tuleja wahacza lepsza niż lewa ale już są minimalne luzy

-sworzeń wahacza ma wyczuwalne luzy

-łącznik stabilizatora prawy do wymiany

 

Końcówki drążków w porządku.Amortyzatory przód 76% -Ok.

 

I TO JEST EFEKT ZŁEGO PROWADZENIA SIĘ AUTA.BUJANIA I PRZY NIERÓWNOŚCIACH DZIWNYCH ZACHOWAŃ KIEROWNICY.

 

Dziwi mnie nadal(i tego diagnostę) dlaczego w pierwszej stacji spec twierdził,że to tam żadne luzy... :nienie:

I USTAWIAĆ GEOMETRIĘ CHCIAŁ - BARDZO CHĘTNIE....

 

DRUGI STWIERDZIŁ,IŻ USTAWIANIE GEOMETRII PRZY TAKICH LUZACH TO GŁUPOTA.

BMW TO AUTO,KTÓRE PROWADZI SIĘ BARDZO PEWNIE I JAK PO SZYNACH-POWIEDZIAŁ

JEDNAK CZASEM WARTO SPRAWDZIĆ DWA RAZY...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem tydzień temu na stacji diagnostycznej. Facet nie zauważył 4mm luzu na środkowym sworzniu wahacza!!! Stwierdził natomiast, że mam luzy na łożyskach amortyzatorów. Sprawdzał to łapiąc za śrubę amortyzatora (tą w kielichu rzecz jasna) i bujając autem. Faktycznie przeskakiwała pod palcami. Nabyłem lemfordery.

Luz na wahaczu wyszedł przy wymianie wspomnianych łożysk. Po wymanie łożysk różnica diametralna - żadnego bujania w koleinach. Następnego dnia wymieniłem wahacz. Teraz nic nie wali. Ale co ciekawe, bujanie w koleinach ustało zaraz po wymianie tych łożysk. Pomimo luzu na środkowym sworzniu auto prowadziło się świetnie. Sworzeń stukał tulko na wertepach.

Pozdrawiam

PS. Wymieniłem w zawieszeniu prawie wszystko: łączniki, tuleje, amortyzatory, wahacze, gumy stabilizatora. Jeździło się niby OK, ale jednak lekko w koleinach nosiło. Dopiero po wymianie tych poduszek/łożysk amortyzatorów jest idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki amortyzatorów? pewnie chodzi o górne ich mocowania...

Ale wymieniłeś same te poduchy - amorki ok..?

 

Co do mojej maszyny to zastanawiam się tylko czy może jeszcze przejeździć zimę , uzbierać komplet tych części i gdzieś tak początek kwietnia - wymienić i geometrię ustawić...i w końcu doznać przyjemności prowadzenia -tego z czego słynie BMW przecież.

 

Bo po zimie i tak pewnie coś tam się wybije....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki amortyzatorów? pewnie chodzi o górne ich mocowania...

Ale wymieniłeś same te poduchy - amorki ok..?

 

Co do mojej maszyny to zastanawiam się tylko czy może jeszcze przejeździć zimę , uzbierać komplet tych części i gdzieś tak początek kwietnia - wymienić i geometrię ustawić...i w końcu doznać przyjemności prowadzenia -tego z czego słynie BMW przecież.

 

Bo po zimie i tak pewnie coś tam się wybije....

 

Wymieniłem same poduchy (górne mocowania, w których jest łożysko). Amortyzatory mam dwumiesięczne.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.