Skocz do zawartości

nie rowna praca na cieplym silniku bmw e60 530d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam.posiadam bmw e60 530D z 2004 roku silnik m 57 218 ps. problem pojawia sie tylko na rozgrzanym silniku a mianowicie nie rowno pracuje.ladnie pali za rowno na cieplym jak i zimnym silniku.pojechalem na kompa.okazala sie zla korekta wtrysku na 3 cylindrze.doradzono mi bym kupil nowy wtrysk i tak tez zrobilem.oczywiscie wtrysk kupilem w serwisie bmw i dali mi nowy po numerze VIN.po zalozeniu problem pojawil sie znowu na tym samym cylindrze wiec myslalem ze cos z silnikem jest nie tak,ale powiedzieli zebym przelozyl wtryski np.z 3 cylindra na 4 i na odwrot zeby byla 100 procentowa pewnosc.zrobilem tak i problem przeniosl sie wraz z wtryskiem na 4 cylinder.Powiedziano mi zebym kupil dobry uzywany wtrysk z takim samym numerem jak reszta.wiec kupilem taki wtrysk pojechalem do warsztatu i po sprawdzeniu czy wtrysk jest dobry zalozylem go.oczywiscie problem nie ustal nadal pokazuje 4 cylinder nawet przelozylem 4 wtrysk na 1 i na odwrot i komp pokazal 1 cylinder.nie wiem co mam zrobic...najbardziej zastanawia mnie dlaczego autko nie chodzi dobrze na nowym wtrysku.PRZEBIEG 181000 od nowosci serwisowany.Prosze o pomoc.(korekty na 5 wtryskach wznosily max.0,20 a na nowym jak i tym dobrym uzywanym 1,60) Z gory dziekuje
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy przypadkiem nie potrzebne jest kodowanie wtrysku ?
Opublikowano
pytalem sie w serwisie i tych czarodziejow od kompa i wszyscy mowili ze nie jest potrzebne poprostu zalozyc wtrysk i latac.oczywiscie zostaly wprowadzone nowe numery wtrysku do komputera samochodu ale nic to nie dalo.dodam ze dzieje sie tak tylko na pozycji P i N gdyz jest to automat.gdy wlacze D lubR i trzymam auto na hamulcu to silnik chodzi rowno.
Opublikowano
ten moj mechanik wprowadzal numery i uwierzcie na slowo ze sa jedni z lepszych. nie takie auta juz robili ale tutaj to jest czarna magia. mowili ze sie jeszcze nie spotkali z takim przypadkiem jak moj zeby byl nowy wtrysk i auto nie lata...
Opublikowano
Wlasnie wrocilem z aso.kodowali wtrysk ale nieststy jak sie silnik rozgrzeje to nadal nie rowno pracuje. juz nie mam pomyslow co z tym robic. :cry:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wlasnie wrocilem z aso.kodowali wtrysk ale nieststy jak sie silnik rozgrzeje to nadal nie rowno pracuje. juz nie mam pomyslow co z tym robic. :cry:

 

A czy zamieniałeś wcześniej wtryski miejscami ? Bo absolutnie nie wolno tego robić w przypadku wtrysków CR 2-giej generacji.

 

Cytat:

 

Wtryskiwacze CR drugiej generacji kodowane..... są klasyfikowane dwu lub trzy-pozycyjnie. Oznacza to że podczas testu na stanowisku probierczym testowane są jakieś 3 punkty pracy wtryskiwacza. Np może być to wtrysk wstępny, wtrysk zasadniczy, dotrysk, lub jakieś określone reżimy pracy np. bieg jałowy-ciśnienie paliwa 300Bar, średnie obciążenie...ciśnienie 800bar..pełne obciążenie ..ciśnienie ponad 1000bar. Tak dokładna selekcja wtryskiwaczy zapewnia uzyskanie najwyższych osiągów silnika, spełnienia norm ekologicznych a także wpływa na ekonomię (zużycie paliwa) Wtryskiwacze 2 generacji pracują pod wyższym ciśnieniem wynoszącym 1600bar.

Kodowane są one do sterownika silnika za pomocą testera diagnostycznegoza pomocą którego wpisuje się kody literowo-cyfrowe przypisując dany wtryskiwacz do danego cylindra. Po zakodowaniu wtryskiwaczy zamiana ich miejscami między cylindrami jest wykluczona. Spowoduje to zakłucenia w pracy silnika.

Niektóre silniki..np Ford Mondeo 2.0TDCi posiadają sterowniki zdolne do "nauczenia" się wtryskiwaczy. Oznacza to że po wymianie wtryskiwacze na nowe możemy uruchomić silnik ale jego praca i dymienie będzie nam przypominała starego jelcza. Należy pozostawić pracujący silnik na około 1 godz i nastąpi powolna stabilizacja jego pracy po czym zacznie on pracować poprawnie. W przypadku Forda Fokusa 1.8 TDCi rozruch silnika po wymianie wtryskiwaczy jest niemożliwy. Konieczne jest zakodowanie wtryskiwaczy za pomocą testera.

 

W większości aut w których silniki zasilane są systemem CR istnieje procedura kodowania wtryskiwaczy do sterownika. Testery posiadają odpowiednie funkcje dopasowania. Po skomunikowaniu się ze sterownikiem silnikowym, i wybraniu odpowiedniej funkcji możemy odczytać ze sterownika zakodowane wtryskiwacze i porównać je z zamontowanymi na poszczególnych cylindrach a także wprowadzić nowe kody po wymianie wtrysków.

Opublikowano
wczesniej tego nie robilem ale po kazdej przekladce wtryskow byly one kodowane wiec moj problem jest bardzo dziwny :D dodam ze silnik tylko pracuje nie rowno na pozycji N i P. na D i R pracuje tak jak nalezy
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
witam wszystkich.caly czas walcze z samochodem gdyz problem nie ustal.moze ktos wie jakie sa objawy uszkodzonego czujnika cisnienia paliwa ktory znajduje sie na listwie (szynie)
  • 1 rok później...
Opublikowano

mam to samo tylko że i na ciepłym i na zimnym silniku są cały czas i silnik faluje jutro zakładam kolektor wymieniłem świce czyściłem egr i kol. ssący zobaczymy a no i filtr paliwa jutro zmiana no i chyba bede musiał sprawdzić ftryski na 3 mam troszkę dużą korektęale nie wiem czy dlaczego :(

 

pozdrawaiam

Opublikowano
Skoro kod ima zostal dopisany do nowego wtrysku na 4 baniaku a korekty masz tam złem i podmiana wtrysku na czwartym cylindrze nic nie daje to sprawdż ciśnienie na tym cylindrze bo może coś nie halo z ciśnieniem a tu może być kłopot z zaworem bądz samym tłokiem.Zazwyczaj korekty wędrują za wtryskiem jak zmieniasz z miejsca na miejsce.I zmień mechaników bo jacyś dziwni sa.Co do samej listwy CR jak czujnik bedzie uwalony to nie odpalisz.Ostatnio wymieniałem pompe progową i tą w baku u kumpla Foresta w jego szatanie E46 bo też miał słabe ciśnienie.Winna okazała się pompa w baku zmiana na używke i działa ok.Ale jak mówimy o wolnych obrotach na biegu jałowym w pozycjach opisanych przez ciebie to szukał bym po wtryskach co jest nie tak.Pozdro Marcin530d :cool2:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

dzisiaj zdjełem ftryk wrzuciłem go na maszyne i koles powiedział ze jest dobry a korekte pkkazuje +3 i teraz musze chyba poszukać dobrego stołu do mojego wtrysku zeby go sprawdzić :/ boscha musi być tak ??

 

reszta pokazuje na dobre korekcje

Opublikowano
Jak pokazuje korekte +3 i mechanik mówi że ok to zmień mechanika bo ten coś nie zabardzo się zna :mad2: :mad2: :mad2:
Opublikowano

ok czyli wyjdzie na prfesionalnym stole że jest nie dobry ??

 

coś Mi mowił jakiś mech że trzeba go rozebrać żeby go sprawdzić . . .

 

to prawda ??

 

i krzyczy Mi 185 PLN za to że go rozbierze i sprawdzi :mad2: :mad2: :mad2:

Opublikowano
Ten mechanik strasznie jakiś dziwny...co on chce rozebrać i co sprawdzić???Jak wyciągnie wtrysk to rozkreci go i obejrzy koncówke rozpylacza, iglice tulejke sprężynke i mimi dystansik i co z tym zrobi co naprawi czy co powie???Mam nadzieje że nic nie pogubi i złoży poprawnie.Jak ma myjke ultradżwiękową to może jedynie wykąpać i nic pozatym.Wtryski to nie zabawki a jak dla niego lprekta wtrysku jest +3 to masz dobrego magika... :duh: :duh: :duh:
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.