Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jakieś parę miesięcy temu zakupiłem BMW e39 528i dokładnie z 21/11/1996r. Od samego początku po włączeniu stacyjki tylne światła chwilami mrugają (wariują) razem z podświetlaniem tablicy dodatkowo na tablicy wyświetla się komunikat o przepalonych żarówkach, chciałbym zaznaczyć tu że w tym aucie zostały zastosowane z tyłu światła diodowe tak samo w podświetlaniu rejestracji i z przodu światła ksenonowe z tym że po włączeniu świateł z przodu niby komunikat o przepalonych żarówkach znika, ale tylko przy włączonych światłach, przy czym z tyłu nie zależnie czy są włączone światła czy wyłączone błąd jest cały czas. Przeszukałem już ogólnie google i przeróżne fora i wychodzi na to że odpowiedzialny jest za to wszystko moduł LCM, tym bardziej że mam LCM II stosowany przed liftingiem. I chciałbym się tutaj dowiedzieć czy jeśli podmieniłbym moduł na LCM III czy to rozwiążę mój problem czy trzeba będzie przeprowadzić jakieś "przepinowanie" lub coś w tym stylu, czy ktoś już to robił lub próbował zrobić?

Drugie pytanie aby już nie zakładać drugiego tematu, jakiego koloru są kabelki od świateł postojowych z przodu?, pytam ponieważ z tego co zauważyłem to poprzedni właściciel coś ostro kombinował bo lewe i prawe świtało postojowe są połączone ze sobą równolegle i zasilane są z jednego źródła z dwóch przewodów znajdujących się po prawej stronie pojazdu, natomiast z lewej wystają z wiązki przewodów dwa nie podłączone przewody. Ze wstępnych oględzin wywnioskowałem że tak chyba nie powinno być i wydaje mi się że poprzedniemu właścicielowi spalił się tranzystor odpowiedzialny za lewe światło postojowe więc przekierował prąd z prawego światła na lewe czy się mylę? czy może tak powinno być?

Dodatkowo dziś całkiem pokrzaczyły mi się światła ponieważ cały czas świeca mi światła postojowe (ringi) nawet jak wyłączę światła i wyjmę kluczyk ze stacyjki z tym że po wyłączeniu świateł światła postojowe świeca o połowę słabiej ale cały czas wiec muszę odłączać ciągle akumulator aby nie padł :mad2: dodatkowo czasami zanikają tylne światła stopu, postoju i wsteczne a czasami są, zależy od chwili. Uff, czekam na jakieś podpowiedzi i rady z waszej strony,...

Opublikowano

doprowadz elektryke do porrzadku fabrycznie kup nowy moduł lcm 2 i wywal zarówki diodowe albo zrob oporniki

 

z LCM3 jest inna historia całe okablowanie liczy mniej kabli cała elektronika samochodu jest na szynie CAN kodowanej

musialbys przerobic całą instalacje oswietlenia i inne rzeczy na wzór modelu poliftowego

 

poprzedni własciciel załatwił cały moduł on nie ma bezpieczników jak zwiekszasz natezenie to sie spali predzej czy pozniej

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
Znalazłem kiedyś gdzieś na jakimś forum przykład i też próbowałem stosować oporniki po dwa na każde tylne światło każdy po 5W i 180 Ohm ponieważ w oryginalnej lampie z tego co słyszałem były stosowane dwie żarówki z tym że ja tych lamp po liftingowych nie zakładałem i na oczy nie widziałem i teraz przydałyby mi się jakieś wskazówki przynajmniej kolory kabelków do których trzeba podłączyć te oporniki bo podłączałem je ale błąd bez zmian. Potrzebuję jeszcze kolory kabelków przednich świateł postojowych szczególnie z lewej strony aby się upewnić czy te wystające kabelki to były kiedyś podłączone do lewej postojówki czy nie,.. W ogóle przydałby mi się jakiś schemat wyjść/wejść modułu LCM?
Opublikowano

do jednej lampy z przodu idą 3 wtyczki

krótkie długie i postojowe

poniewaz postojówki mają najmniej wat wiec zakładamy ze są to najciensze przewody

jak chcesz to jutro sprawdze jaki kolor

 

co do tylnych to wyjmij sobie plastik z zarówkami i poszukaj ktore sciezki idą do postojówek

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
To jeśli możesz to sprawdź z przodu kolory od postojówek z tyłu wiem które tylko nie wiem pod które dokładnie podłączyć te oporniki i konkretnie o jakim oporze może te które stosowałem miały za mały opór lub za duży a wypaliłoby jeśli podmieniłbym moduł LCM również klasy drugiej z drugiego auta? bo słyszałem że w nich zawarte są jakieś dane przebiegu i tp czy to plotki? bo coś takiego znajdowałem na google,..?
Opublikowano
To jeśli możesz to sprawdź z przodu kolory od postojówek z tyłu wiem które tylko nie wiem pod które dokładnie podłączyć te oporniki i konkretnie o jakim oporze może te które stosowałem miały za mały opór lub za duży a wypaliłoby jeśli podmieniłbym moduł LCM również klasy drugiej z drugiego auta? bo słyszałem że w nich zawarte są jakieś dane przebiegu i tp czy to plotki? bo coś takiego znajdowałem na google,..?

oczywiście że LCM zawiera wszystkie dane o aucie i wymiana go zawsze wiąże się z jego zakodowaniem

może poprzedni właściciel tego nie zrobił i to jest powodem szczególmie nie gaśnięcia świateł

nie wiem do którego roku ale auta z początku produkcji mają pierwszą generację LCMa czyli pisze na nim tylko LCM bez II

Opublikowano

Ja mam LCM II bo sprawdzałem, wczoraj wieczorem odłączyłem klemę od akumulatora dziś rano podłączyłem i niby wszystko wróciło do normy czyli tak jak wcześniej wszystko działa postojowe światła już nie świeca się ciągle być może ogólnie wszystkie moduły się zresetowały. Ale nadal pozostaje dziwna sprawa z pomrugiwaniem tylnych świateł razem z podświetlaniem tablicy dodatkowo w nocy podczas jazdy na długich światłach jest taki lekki efekt lekkiego przygasania świateł widać to tylko na równej drodze.

A jak ma się sprawa z przepalonymi żarówkami w podświetlaniu tablicy bo tam tez mam wsadzone podświetlanie diodowe czy w związku z tym na komputerze może pokazywać mi że jest przepalona żarówka z tyłu?

Opublikowano

http://desmond.imageshack.us/Himg337/scaled.php?server=337&filename=lampar.jpg&res=medium

 

z podswietlenie tablicy tez bedzie bład jednej lub drugiej lampy zalezy ktora jest blizej lampy

aczkolwiek to nie moze byc ta przyczyna

wiązka idąca do klapy bagaznika tez moze byc walnieta przetarta połamana

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.