Skocz do zawartości

740i M60B40 nierówna praca na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z silnikiem M60B40

 

Na zimno chodzi nierówno, obroty czasem falują, broni się przed nie zgaśnięciem.

 

Po delikatnym dodaniu gazu trzepnie i dopiero zwiększy obroty. Na wyższych obrotach jest dobrze, na ciepłym chodzi bardzo dobrze i równo.

 

1) Sprawdziłem szczelność dolotu plakiem, raczej jestem pewny że nie łapie lewego powietrza.

2) Odpiąłem sondy lambda - brak różnicy przy chodzeniu na zimno.

Jedyna różnica to na ciepłym silniku obroty są o wiele niższe - chodzi bardzo równo gdzieś na 600obrotów. Nominalnie powinny być około 900 ze względu na zmodyfikowane sprzęgło które posiadam.

3) Nowe świece NGK

4) Silnik hamowany, jest niewiele poniżej serii. Przebieg 204tys.

 

Co może być powodem ?

Proszę użytkowników o wymianę wszystkiego co może być źle - systematycznie sprawdzę każdy pomysł.

 

z góry dzięki za pomoc

Opublikowano

Nie ma i z tego co wiem nigdy nie było LPG

 

Wiem że uszkodzony jest termostat. Na kompa faktycznie muszę jechać chociaż przypuszczam że wywali miliard błędów (silnik w innym aucie niż E32 a brany był z full opcji )

Jeśli byłby wtrysk padnięty to nie wiem czy objawy nie nasilałyby się wraz ze wzrostem obrotów. Komputer pokaże że wtrysk niedomaga czy tylko wywali totalny brak działania ?

Raczej chodzi na wszystkie cylindry... gdyby nie to chyba nie wyplułby aż tyle na hamowni ?

Opublikowano
Jeśli byłby wtrysk padnięty to nie wiem czy objawy nie nasilałyby się wraz ze wzrostem obrotów.

Właśnie na wolnych będą się przycinać tak było u mnie. Jak zdrowo przegoniłem swoją na trasie kolebanie ustawało. Dwa dni nie jeździłem i po odpaleniu znowu to samo. Podpiąć kompa skasować błędy i zobaczyć jakie wtedy będzie wywalać.

Komputer pokaże że wtrysk niedomaga czy tylko wywali totalny brak działania ?

Znawcą diagnostyki wielkim nie jestem ale z tego co pamiętam u mnie pokazywało ,,lambda poza zakresem". Generalnie dobry diagnosta nie powinien mieć problemów z interpretacją komunikatów.

Opublikowano

czy na allegro kupując interfejs dostanę razem z nim program do diagnostyki ?

Nie wierzę żeby było to jakieś wybitnie trudne a byłoby wygodniej bo auto chwilowo nie jeździ.

 

Kolejna sprawa to czy powodem nierównej pracy na zimnym mogą być czujniki spalania stukowego ?

 

Co z odmą która podobno jest bolączką M60 ? Jeśli nie łapie mi lewego powietrza to nie kombinować z nią ?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Separator oleju :?: Nr 3 na rysunku

http://static.bmwfans.info/images/epc/OTI3X3A=.png

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

bardzo celny strzał, sprawdzę jak najszybciej chociaż dostęp koszmarny.

 

silnik znajduje się w E36 dzięki czemu ma kosmicznie przerobioną miskę, trzeba było znaleźć optymalny poziom oleju i niestety trochę się przelało.

W razie czego ten separator ma jakąś wymienialną membranę czy wystarczy go przeczyścić ?

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.