Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

na początek moje usprawiedliwienie , nie znam się na oznaczeniach Waszych modeli silników wiec do określenia o który silnik mi chodzi będę używał pojemności i mocy . wybaczcie :8)

 

potrzebuje porady fachowców właśnie od silników BMW ,

 

poniewieram się w rajdach Off Road ( przeprawowe )

 

i właśnie sezon rajdów przeprawowych już się kończy , a więc zaczyna się zimowe motanie gratów, planuje wsadzić do mojej rajdówki silnik BMW 3500 211 KM,benzyna

 

ponoć to bardzo idiotoodporna (czyli odporna na mnie :mrgreen: ) jednostka , prawda to ? :roll:

 

tak mi podpowiadają ludziska co katują ta markę ,

 

ten sezon obleciałem na silniku 4,0 benzyna z Jeepa , coś tam niecałe 170 KM tez idiotoodporne ale mało koników i trzeba się było sporo omotać ze skrzynia żeby wsadzić tam manuala , więc teraz padło na silnik 3500 bo: mocniejszy , tani w zakupie , mogę wsadzić kpl ze skrzynią i całość jest lżejsza niż kpl Jeep+Patrol skrzynia.

 

tylko powiedzcie czy :

- można wypierdzielić przepływkę i zasadzić jakiś stały program ? albo może jakiś inny patent na pozbycie się przepływki (na pewno nie zależy mi na małym zużyciu paliwa :mrgreen: a jedna rzecz mniej do zepsucia się )

- ponoć koło zamachowe to dwumas , jakie sprzęgło można wsadzić zamiast dwumasa ( z jakiego modelu ) ?

- jak najprościej można zwiększyć moment obrotowy ale żeby silnik nadal był niezej@bliwy i czy w ogóle jest sens coś ruszać ?

 

wiem ze najlepiej jest wsadzić V8 ale niestety ze względów ekonomicznych ta jednostka odpada :8)

 

mam nadzieje ze uświadomicie laika :lol:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Dlaczego chcesz pozbyć się przepływki? W tym silniku jest niezniszczalna chyba, że zamontujesz LPG. Mozna ją zastapić przepływomierzem nieklapowym, wówczas maxymalny moment będzie przy niższych obrotach. Odnośnie założenia koła jednomasowego? Nalezy szukać takiego kpl od E24 seria 6, E23 pierwsza seria 7 i E28druga seria 5. Moment obrotowy mozna zwiększyć zamontowaniem regulowanego kółka wałka rozrzadu. Mozna tez doprężyć komorę spalania lecz to już bardziej kosztowne modyfikacje.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

nie chce pozbyć się przepływki tylko jej po prostu nie mam :mrgreen:

 

silnik mam kpl ze skrzynią , wiązką i kompem ale bez przepływki a tak sobie pomyślałem ze może jest sposób uruchomienie silnika bez niej i może będzie jeszcze coś lepiej działać ....

bo jak i tak mam kupić przepływomierz to może kupie jakieś inne rozwiązanie ( a z tego co się zorientowałem to przpływka ta zaczyna robić się deficytowym towarem przez instalacje gazowe starego typu )

 

powiedz coś więcej o tym przepływomierzu nieklapkowym i obniżeniu momentu na dół , to by mi chyba bardzo odpowiadało ...

 

i to regulowane koło wałka rozrządu , też poproszę o szersze info

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Przepływomierz mozna zaadoptować z E39 528, która na allegro kosztuje od 100-200,00 zł, zaś regulowane kółko polega na wykonaniu fasolek i usunięciu bolca. Reszta informacji jest moją wiedzą tajemną :wink:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

dobra ,

 

a teraz przejdźmy do interesów :8)

 

przypuszczam ze zmiana przepływki niesie za sobą modyfikacje w sterowniku ...?

koło - na pewno masz już doświadczenie ile trzeba przestawić ....

 

więc jak mogę zakupić usługę ? ale tak żeby nie targać do Ciebie całego silnika ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.