Skocz do zawartości

e39 Multifunkcja, tempomat - problem


czaro.net

Rekomendowane odpowiedzi

To nie było przypadkiem tak że guzik na konsoli był jeżeli nie było multifunkcji na kierownicy? Wiec pozostaje szukać w instalacji kabli po dokładanej mulitifunkcji jeżeli reszta działa, a poza tym sprawdź wogóle mechaniczne działanie tego przycisku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czaro.net rozwiązałeś problem?

Z przykrością stwierdzam, że nie rozwiązałem.

Postęp niewielki jest, bo odłączeniu przewodu od _busa (ostatniecznie nie wiem czy to jest Ibus czy Kbus) przynajmniej na inpie już widzę,

że przyciski od tempomatu w kierownicy działają (inpa widzi sygnały z nich). Mało tego. Po zabiegu, kiedy kierownica była już na swoim miejscu, przykręcona, podłączyłem aku, uruchomiłem silnik i na postoju wcisnąłem przycisk tempomatu - na moment zielona kontrolka na desce rozdzielczej sygnalizująca działanie tempomatu - ku mojej uciesze zabłysła.

Ale radości na tym koniec. Już więcej się nie pokazała. A z kolei na inpie brak jakichkolwiek błędów związanych z tempomatem. Jedyny błąd to Error Togglebit od multifunkcji, ale ponoć on jest od _busa, więc nie powinien mieć nic wspólnego.

Tak więc koniec pomysłów, porad też jak widać - brak, i utknąłem w martwym punkcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czaro.net a czy próbowałeś zrobić tak jak Ci wczesniej napisałem? Sprawdziłeś na schemacie czy kbus/ibus jest wsadzony do właściwego miejsca we wtyczce? Chodzi o to, że w tym miejscu jest gdzieś zwarcie dlatego wywala komunikacje. ostatecznie spróbuj odłączyć przewód kbus/ibus po obu końcach tzn miedzy modułem, a kierownicą i zastąp nowym. A co do Ibus/Kbus jeżeli masz małe zegary (z symbolem samochodu) to są one połączone tzn. jest to ta sama linia, rozdzielone na ibus i kbus są w przypadku szerokich zegarów ale właściwie nic to nie zmienia co do twego problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie ten guziczek słychac ze się wciska lecz nie włącza tempomatu... Kto tam pisał ze to pompa wtryskowa :) haha co to ma do tego ... To mnie najbardziej rozbawiło

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chodziło o mechaniczne działanie w sensie żebyś rozebrał przyciski od multifunkcji i zobaczył np. miernikiem czy jest przejście sygnału przy wciśniętym przycisku i czy wogóle jest on podłączony, ponieważ masz dokładaną najwyraźniej mutlifunkcje skoro masz drugi przycisk od tempomatu na desce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to cokolwiek pomoże, ale u mnie tez jest przycisk na desce mimo ze mam multifunkcje. Zreszta kolega pisze ze sprawdzał po VINie i kiere ma oryginalnie z multifunkcja, u mnie tez wszystko jest oryginalne. Może w początkach produkcji tak było ze przycisk na desce był mimo iż jest na kiero? U mnie nie działa tempomat z kierownicy dopóki nie wcisne na desce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czaro.net a czy próbowałeś zrobić tak jak Ci wczesniej napisałem? Sprawdziłeś na schemacie czy kbus/ibus jest wsadzony do właściwego miejsca we wtyczce? Chodzi o to, że w tym miejscu jest gdzieś zwarcie dlatego wywala komunikacje. (...)

Nie, tego nie próbowałem. Tak jak pisałem - odłączyłem jeden przewód wyłącznie przy kierownicy. Od tej pory inpa zaczęła "widzieć" wciskanie przycisków w kierownicy.

Czyli rozumiem, że tą komunikację można uznać w pewnym sensie za naprawioną.

Tempomat widzi działanie przycisków w kierownicy. Inna sprawa że przy desce rozdzielczej ja też mam jeden przycisk włączający tempomat, a w moim modelu multifunkcja nie była dokładana (sprawdzane po VINie).

Wygląda na to że to już nie jest problem komunikacji z kierownicą, tylko trzeba szukać jeszcze głębiej. Pytanie - gdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie z tym przyciskiem ja byłem w błedzie wiec proszę nie brać tych słów pod uwagę.

 

 

czaro.net

Wytłumacz jaki przewód odpiąłeś przy kierownicy? Od kierownicy czy od modułu kierownicy? Ja cały czas mam na myśli przewód Ibus, więc jak odpiąłbyś go od modułu to nie miałbyś w inpie komunikacji z nim...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czaro.net

Wytłumacz jaki przewód odpiąłeś przy kierownicy? Od kierownicy czy od modułu kierownicy? Ja cały czas mam na myśli przewód Ibus, więc jak odpiąłbyś go od modułu to nie miałbyś w inpie komunikacji z nim...

W kierownicy (po jej rozkręceniu i zdjęciu poduchy) wchodzi wtyczka z 4 przewodami. Tą wtyczkę na początku miałem całkiem odłączoną, bo po LCM wariował (czyli twoje podejrzenie zwarcia na Ibusie, zresztą chyba trafne). I testowałem - odłączałem po jednym po kolei, aby uzyskać taką sytuację, że LCM nie wariuje, a INPA wykrywa przyciski tempomatu, jednocześnie nie wykrywając przycisków radia (które idą po Ibusie). Przy odłączeniu jednego z nich taką sytuację uzyskałem, (biały albo szary, już nie pamiętam).

Czyli ta wtyczka w kierownicy pozostała podłączona, ale tylko na 3 kabelkach z czterech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam zadnej dokładanej multifuncki bo sprawdzałem na rozkodowaniu vinu wiec nie pisz głupot może ty masz dokładana i dlatego u ciebie tak to wyglada...

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam zadnej dokładanej multifuncki bo sprawdzałem na rozkodowaniu vinu wiec nie pisz głupot może ty masz dokładana i dlatego u ciebie tak to wyglada...

 

Po pierwsze - ten wątek nie traktuje o rozpoznawaniu czy multi jest dokładana, czy nie, po drugie - kolega przecież przeprosił, niedokładnie czytasz :)

 

to spróbuj ten przewód rozłączyć na obu końcach i zastąpić go drugim do sprawdzenia.

 

Bardzo chętnie to sprawdzę, jak będę miał chwilę (pewnie sobota albo niedziela), ale myślisz że tempomat może jednak wymagać podłączonego i sprawnego Ibusa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by przejrzeć dokładnie schematy czy do działania tempomatu moduł multifunkcji musi komunikować się z jakimś innym modułem. Bo jeśli tak to wtedy komunikacja między tymi modułami będzie właśnie po ibus/kbus. Więc jeżeli będzie zwarcie (co w twoim przypadku jest raczej pewnikiem skoro przy odłączonym ibus od modułu multi możesz przeprowadzić diagnostyke inpą reszty modułów) to moduły się "nie dogadają". Powiem tak - ja u siebie miałem uszkodzone zegary które są główną bramką wpuszczającą twego laptopa do diagnostyki kbus/ibus i np. klimatyzacja nie chciała mi wystartować bo potrzebuje ona bodajże sygnału prędkości do ustalania jakiś parametrów. Po wstawieniu nowych/używanych zegarów wszystko ruszyło. To taki przykład zasady działania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i ktoś rozwiązał ten temat wrescie ? Doszedł do tego co jest nie tak bo jestem ciekaw co wrescie trzeba zrobić..

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MateuszCHUDY - Nie bardzo wiem czy taki test miałeś na myśli, ale wziąłem metrowy przewodzik, wpiąłem go bezpośrednio do kierownicy, i podpiąłem go do kostki pod kierownicą (dokładnie w miejscu, w którym kończą się przewody odchodzące od taśmy kierownicy, czyli do kostki od której przewody już potem już idą bezpośrednio w wiązkę.) Akcja zakończyła się niestety fiaskiem.

Po podłączeniu akumulatora znów miałem "dziką elektronikę" - na wpół-działającą deskę rozdzielczą, nie działające radio, itp. Czyli problem jest gdzieś głębiej.

 

Natomiast co ciekawe - później znalazłem pdfa z jakąś uproszczoną dokumentacją do tempomatu

 

http://www.bmw-driver.net/forum/attachment.php?attachmentid=15371&d=1304282788

 

Z tego co wyczytałem - kluczowym w moim przypadku jest tzw. Toggle Test, czyli problem komunikatu "Error Togglebit".

Jest to bit kontrolny pochodzący z kierownicy. W momencie kiedy GR2 nie dostaje sygnału kontrolnego z kierownicy - w ramach zabezpieczenia przed problemami i utratą kontroli nad GR2 - jest on szybko deaktywowany.

Czyli teraz już wiadomo dlaczego - mimo działających przycisków - tempomat nie działa.

Teraz pytanie - jak wyeliminować ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.