Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie powiedzcie mi czy chwytając ręką za drążek kolumny kierowniczej pod maską przy krzyżaku górnym powinien występować luz. U mnie takowy luz występuje..szarpiąc go góra dół, wewnątrz auta słychać stuki coś ala wybita tuleja drążka stabilizatora. Pytam gdyż od pewnego czasu borykam się z problemem opisanym w tym wątku viewtopic.php?f=70&t=158853 Przyjrzałem się jeszcze temu od wewnątrz auta przy pedałach i nie jestem do końca pewny czy przeskakuje na krzyżaku czy rusza się wałek (wieloklin) wchodzący do mechanizmu regulacji kierownicy. Szukałem trochę na necie..owszem są przypadki uszkodzonych krzyżaków z tym że najczęściej ich usterki objawiają się jakimiś stukami podczas skrętu kierownicą, a u mnie tego niema..jest tylko ten uporczywy stukot najbardziej odczuwalny na drobnych nierównościach. Jakby któryś z kolegów mógł zerknąć w swoim e90,91 czy też występuje luz przy krzyżaku. A może ktoś z was spotkał się właśnie z tym problemem. Dzięki
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam odświeżę temat. Mam ten sam problem jak dotknę ręką to czuje luzy i czasem podczas skręcania kierownicą czuje lekki stukot.

Ja sobie poradziłes z tym probleemem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem taki problem w Audi - luz gdzieś w kolumnie kierowniczej - w dodatku luz zmniejszał się gdy odsuwałem kierownicę. Ratunkiem była wymiana całej kolumny..
Opublikowano
Witam odświeżę temat. Mam ten sam problem jak dotknę ręką to czuje luzy i czasem podczas skręcania kierownicą czuje lekki stukot.

Ja sobie poradziłes z tym probleemem?

 

Okazało się że u mnie powodem stuków były przednie amorki. Po ich wymianie brak stuków, także kolumny nie ruszam.

Opublikowano

Dzieki za podpowiedzi.

Słuchajcie odkęciłem 3 śruby nad pedałami i ściągnąłem osłonę kolumny, dotykam ręką, jest luz taki minimalny ale jest. Można to rownież wyczuć podnosząc klapę silnika i chwytajac za drążek odchodzący od kolumny. Da się z tym jezdzic ale fakt bywa to irytujące.

Jaki może byc koszt wymiany tego elementu? i czy mozna to zrobic samodzielnie?

Opublikowano
Dzieki za podpowiedzi.

Słuchajcie odkęciłem 3 śruby nad pedałami i ściągnąłem osłonę kolumny, dotykam ręką, jest luz taki minimalny ale jest. Można to rownież wyczuć podnosząc klapę silnika i chwytajac za drążek odchodzący od kolumny. Da się z tym jezdzic ale fakt bywa to irytujące.

Jaki może byc koszt wymiany tego elementu? i czy mozna to zrobic samodzielnie?

 

Wszystko można zrobić samemu..wystarczy chcieć :D Obstawiam że winą stuków u Ciebie nie jest kolumna ani krzyżak..najczęściej podczas kręcenia kierą powodem stuków jest luz na przekładni lub któregoś z elementu zawieszenia. Zdarzyło mi się nie dokręcić kiedyś na siłę śrub od wahacza tylnego co objawiało się właśnie stukami w kierownicy. Sprawdź elementy zawieszenia

Opublikowano

hmm będe myślał nad tym, na spokojnie sprawdzę mam dostep do narzędzi ale z kanałem ciezko moze widłakiem podniosę Baniole :)

Mieszkam niestety za granica na poludniu Francji gdzie nikt nic nie wie i wszystko jest drogie gdyby nie net i forum zostałbym bankrutem.

Jak dojde co to jest to zdam relacje pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.