Skocz do zawartości

530d strasznie muli??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, jestem od paru dni bardzo szczęśliwym posiadaczem zadbanej 530d, którą sobie sam sprowadziłem z Niemiec :D Przebieg oryginalny 237tys km!! Autko niestety ma problem z mocą co przekłada się na bardzo mizerne przyspieszenie. Autko nie ma problemów z odpalaniem czy dymieniem. Byłem na diagnostyce komputerowej i o dziwo komp nie wykazał nic poważnego (żarzenie świec). Pomiary wskazały, że silnik otrzymuje za mało powietrza (nie pamiętam jednostki). Zamiast 800 dostaje bodajże 400, czyli połowę mniej. Co może być tego przyczyną? Mechanik powiedział mi, że mam zacząć od przepływki. Czy od 330d (204ps)albo w210 (2.2d) będzie pasować? Chciałbym tylko na chwilkę podpiąć aby zobaczyć rezultaty. Pozdrawiam

 

Aha, autko czasami ma takie momenty jakby chciało wyrwać do przodu lecz coś uniemożliwia mu pokazanie pazurków :D

Opublikowano

Miałem podobnie i wadliwy okazał się przewód podciśnieniowy sterujący turbiną :wink:

Ja bym zaczął właśnie od tych przewodów gdyż koszta są minimalne :wink:

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

Akurat ten przewód który u mnie był dziurawy nie jest widoczny z góry, można go zobaczyć jedynie pod spodem auta np. na kanale lub podnośniku. Jest on wczepiony w gruszkę pod turbiną i odpowiada on za sterowanie turbiną więc wrazie jakiejkolwiek nieszczelności powoduje nieprawidłową pracę turbiny a w konsekwencji mniejszą moc.

 

http://img829.imageshack.us/img829/4711/trbm.png

 

Uploaded with ImageShack.us

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
Witam wszystkich, jestem od paru dni bardzo szczęśliwym posiadaczem zadbanej 530d, którą sobie sam sprowadziłem z Niemiec :D Przebieg oryginalny 237tys km!! Autko niestety ma problem z mocą co przekłada się na bardzo mizerne przyspieszenie. Autko nie ma problemów z odpalaniem czy dymieniem. Byłem na diagnostyce komputerowej i o dziwo komp nie wykazał nic poważnego (żarzenie świec). Pomiary wskazały, że silnik otrzymuje za mało powietrza (nie pamiętam jednostki). Zamiast 800 dostaje bodajże 400, czyli połowę mniej. Co może być tego przyczyną? Mechanik powiedział mi, że mam zacząć od przepływki. Czy od 330d (204ps)albo w210 (2.2d) będzie pasować? Chciałbym tylko na chwilkę podpiąć aby zobaczyć rezultaty. Pozdrawiam

 

Aha, autko czasami ma takie momenty jakby chciało wyrwać do przodu lecz coś uniemożliwia mu pokazanie pazurków :D

 

wężyki od podcisnieniowego sterowania geometrią turbiny obowiązkowo sobie sprawdź, a najlepirj wymień koszt znikomy, a jeśli węźyki jeszcze oryginał to będą w tragicznym stanie - spękane i będą się kruszyć w rękach

zapomnij o tym żeby wkładać przepływke z jakiegoś mietka czy inne betki, to nie może zadziałać

jak poszukasz to kupisz nówke przepływke za 450zł i masz z nią spokój na lata

jedna rzecz, masz autko z rocznika 99, może się okazać że żeby nowa przepływka działał trzeba przeprogramować dde (np przepływka o nr 13 71 2 247 002 nie jest już produkowana, zamiast niej jest dostępna o nr 13 62 7 787 076)

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano
można go zobaczyć jedynie pod spodem auta np. na kanale lub podnośniku

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Okazało się, że wężyki są dobre. Jutro wymieniam czujnik regulacji turbo na nowy.

Natomiast mam problem dotyczący zdemontowania elektrozaworu od EGR oraz czujnika doładowania. W którym dokładnie miejscu się znajdują? Jak je wykręcić i wyczyścić? Szukałem na forum i nie znalazłem odpowiedzi. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.