Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jako ze nic na polskich forach nie udalo mi sie znalesc a u mnie pojawila sie nieszczelnosc panoramki objawiajaca sie kapaniem wody w okolicach przycisku s.o.s. postanowilem sam pogrzebac i ogarnac temat. znalazlem na niemieckim forum bardzo fajny opis co i jak. postanowilem zamiescic go tu... moze sie komus przyda... jak mnie :mrgreen:

 

http://www.e60-forum.de/thread.php?threadid=2209&sid=db408f87410fe779d455d5e222ac0d32&page=1

 

a wiec... generalnie wyglada to tak... glownie zapychaja sie te koncowki na tylnich szlauchach. z modeli przed liftem szlauchy trzeba zmienic na te poliftowe w ktorych jak sie odepnie je w boczkach w bagazniku trzeba usunac takie gumowe zastawki ktore maja za zadanie blokowac doplyw wody z zewnatrz... jezeli to nie pomoze trzeba zdjac podsufitke i nie zaczynac pracy bez takich plastikoych elementow do trzymania podsufitki bo przy demontazu popekaja czyli 2 sztuki 51 44 7 111 532 widoczne na 3 zdjeciu. te szlauchy zaznaczone na zdjeciach ulegaja zasyfieniu i jesli ktorys sie zatka woda bedzie kapac na glowke :lol: trzeba wymontowac i oczyscic.

 

pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

U mnie było to samo jak miałem E60 touring PO LIFCIE , tylko że ciekło w bagażniku z lewej i prawej strony na bezpieczniki i robilo zwarcie . Zapalały sie napędy 4x4 itp..

Trzeba było ściągnąć podsufitke i wszystkie kanaly poczyścić . Gumowe węże kończą sie pod zderzakiem , dlatego było dość dużo pracy.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
ciesze sie ze moglem pomoc... jak zamoknie bagaznik to tragedia... pod obiciem kola zapasowego sa wszystkie moduly....jak zamokna to kapliczka
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

dzisiaj się już naczytałem dlaczego mam problemy. A mianowicie wczoraj jak wracałem do domu zaczęły pokazywać mi się dziwne błędy różnych modułów raz ciśnienia w oponach, poziomowania auta raz całego systemu elektronicznego i raz były a raz znikały. Dowiedziałem się, że prawdopodobnie zalała je woda.

Teraz moje pytanie, czy jak tak zaczęły głupieć te moduły to znaczy, że już z nimi koniec, śmietnik, czy da się je jeszcze uratować. Dzisiaj samochód zostawiłem w domu i nie jeżdżę. Wieczorem chcę wyjąć koło i chociaż osuszyć je trochę, ale czy to pomoże?

Opublikowano
karant

Napisz proszę, jak ci poszło z osuszaniem modułów.

A do kolegi arttrouve1 mam pytanie - czy istnieje możliwość profilaktycznego czyszczenia odpływów panoramy, bez demontażu czegokolwiek, np. podsufitki

Opublikowano

Niestety sterownik dopływu powietrza od zawieszenia padł i kaplica, ale kupiłem na allegro za 250zł z przesyłką i wszystko działa. Nie trzeba nic programować, wystarczy podłączyć i jest ok.

Nie dajcie się naciągać. Mi gość powiedział za programowanie 300zł, jawnie chciał mnie naciągnąć. Jeszcze raz piszę, że tylko podłączasz i działa. Mało tego numery sterownika są inne niż miałem bo moduł jest nowszy.

A do kolegi arttrouve1 mam pytanie - czy istnieje możliwość profilaktycznego czyszczenia odpływów panoramy, bez demontażu czegokolwiek, np. podsufitki

 

Jeśli chcesz profilaktycznie wyczyścić przód to można bez zdejmowania. Jeśli chodzi o tylne odpływy to trzeba uchylić podsufitkę.

U mnie zapchała się rurka u samego dołu. Nawbijał się piach z wodą. Potraktowałem rurkę od góry kompresorem i takiego 2cm gluta wypluło :duh:

  • 2 tygodnie później...
  • 2 lata później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam,

 

Czy ktokolwiek jest w stanie wysłać mi instrukcję zdjęcia podsufitki lub jej uchylenia by wyczyścić te odpływy ?

Pozdrawiam Serdecznie

 

Dołączam sie do pytania?

  • 2 lata później...
Opublikowano

Pewnie autor już ogarnął temat zapchanych tylnych odpływów ale może komuś się jeszcze przyda.

I mnie spotkała ta wątpliwa przyjemność czyszczenia w moim przypadku prawego tylnego odpływu dachu panoramicznego.


Co potrzeba (E61):

Narzędzia: Torx 10, klucze nasadowe 8,10, coś do przetykania (ja użyłem linki z kosy spalinowej)

Co robimy po kolei:

1. Odkręcamy 3 szt śrubek z prowadnicy rolety na prawym słupku, oraz 2szt nakrętek 8

2. Odkręcany uchwyt rolety w podsufitce (ten zamykany taką klapką). W środku jest śrubka torx

3. Zdejmujemy osłonę słupka (łatwo schodzi)

4. Odsłaniamy róg podsufitki (trzymają ją już teraz uszczelki oraz zatrzask na środku od strony klapy bagażnika)

5. Wkładamy rękę i zdejmujemy wąż odprowadzający wodę z rynienki (wąż ma dwa takie jakby wąsy oraz średnicę ok 1-1,2cm

6. Dmuchamy i sprawdzamy drożność. Jak nie idzie to podarujcie sobie przepychanie ponieważ problem na 100% znajduje się na końcu węża w okolicy tylnego koła.

7. Żeby się tam dostać większość osób ściąga zderzak (to łatwe ale mi się nie chciało), ja zdjąłem osłonę kompresora NIVO i tamtędy dostałem się do końcówki węża. Na końcówce znajduje się taki dziwny zaworek w kształcie X i pewnie on jest problemem naszych przecieków.

8. Wężyk puginałem, pościskałem palcami. Czuć było zator wewnątrz. Potem od góry pompką rowerową przedmuchałem wężyk. Wystarczyło 1,5-2bara aby czop z piachu, kurzu i pyłków wyskoczył na zewnątrz. Zator u mnie był na ok 5-6 cm węża.

9 Składamy wszystko w odwrotnej kolejności


Czas operacji z jednej strony to ok 20-30 minut razem z szukaniem optymalnego rozwiązania.

http://img30.imageshack.us/img30/5268/minie61.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.