Skocz do zawartości

Spalanie LPG 40%wyższe niż na benzynie


woyteck

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich po dłuższej nieobecności. Długo zastanawiałem się czy włożyć do swojej 320 gaz, aż w końcu zdecydowałem się na ten drastyczny krok. Kosztowało mnie to jedyne 3100pln :) Reduktor arctic, sterownik stag 300 plus, wtryski czerwone valtek, korek wstydu za klapką.

Problem w tym że na początku auto przez pierwsze 5 km przy włączonej klimie w czasie wysprzęglania czasami zgasło, póżniej było ok. Pojechałem na reklamacje, powiedzieli że auto musi ostygnac, zostawić trzeba na dłuzej. No dobra, nie mam za dużo wolnego czasu, ale jakoś sie udało dostarczyć BMW do warsztatu.

Gazownik powiedział że zmienił mnożnik i powinno być ok. Po tym zabiegu nie gaśnie już na klimie, ale za to przy wyłączonej klimie podczas wysprzęglania. Wygląda na to że różnie to bywa z wolnymi obrotami w zależności od obciążenia. Zeby było ciekawiej to zauważyłem że auto pali jakieś 40% wiecej gazu niż benzyny. Kiedyś miałem 523 i palił 20 %wiecej, kolega ma też E36 2,0 i pali mu 10l w trasie, za to mi w trasie 12l i wcale nie jeżdze jak na wyścigach.

Spróbuje w przyszłym tygodniu zajechac do gazowników, ale jak ich widze to scyzoryk mi sie w kieszeni otwiera, chyba wiecie o co chodzi.

Myślałem żeby samemu spróbować wsadzić tam łapy, swego czasu sam regulowałem instalacje 2 generacji, wiec aż taka tepa strzała nie jestem. Albo może zasugerował bym coś gazownikom.

Jeśli chodzi o te wolne obroty to wymyśliłem sobie, żeby ustawić próg przełanczania gaz/benzyna na wartość obr 500 (tak miałem w 523, zrobiłem 100tys km i ani razu nie zgasł) jeśli obroty z jakiegoś powodu miały by spadać to przełączy sie na benzyne na pare sekund i nie zgaśnie. Co o tym sądzicie?

Co do spalania to nie wiem jak to ugryźć. Podobno jak sie podłącze pod komputer to stag zarejestruje ten fakt i pewnie moge stracić gwarancje?

Mam jeszcze pytanko, czy długość węży pomiedzy dyszą a wtryskiwaczem ma znaczenie, bo u mnie to min 20cm. Mogli te wtryski w bagażniku zamontować. Jak zobaczyłem to wszystko pod maską podczas odbioru auta to mi sie słabo zrobiło, ale mysle jak to ma dzialać i mam oszczędzać to ok. jak gaz podedzie do 3 zł to instalacje moge sobie wsadzić w d... przy tak zawyżonym spalaniu.

Czy ktoś by potrafił doradzić czy da sie to samemu ustawić? Z góry dziekuje.

Bandyci Mają Wszystko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymien reduktor na zavoli zeta n wtryskiwacze na hana, skalibruj i ustaw na drodze bedzie działało jak nalezy na tym co masz nie bedzie.

Skoro masz na gwarancji to mamy do czynienia z niezgodnością towaru z umowa która była na załozenie instalacji gazowej a nie: "na wolnych musi pan robic to ble ble, zimą nie jezdzić, ten typ tak ma"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę sie poprawić reduktor mam KME

w czwartek byłem u gazowników, rozebrali nawet świece czy gdzieś nie przebija. podregulował mi wolne obroty i na razie jest ok. Dzisiaj zrobiłem trase 2x200km po 200km zatankowałem i wyszło równe 10l wie jestem zadowolony, tym bardziej że szybko jechałem, powiedzmy że nikt mnie nie wyprzedził (200km w 2godz i 10 min drogi jednopasowe)

Obecnie jedynym problemem są powiedzmy takie dziury stało sie to 2 razy za te 400km, mianowicie na pół sekundy tak jakby wyłączył sie silnik, nawet obrotomierz pokazał zero a pozniej już normalnie jechał, miał ktoś kiedyś taki przypadek?

Jutro rano zatankuje do pełna i napisze jaki był wynik z powrotnej trasy.

Bandyci Mają Wszystko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano dotankowałem po przejechaniu 200km i wyszło spalanie 11l w trasie. Zakładając że po przejechaniu pierwszych 200km tankowałem powiedzmy na stacji gdzie zawór ciśnieniowy wybił wcześniej i wyszło 10l na 100km (choć ja nie wierze w to że są różnice w tankowaniu na różnych stacjach) to średnia spalania z 400km wyszła 10,5l/100km. wynik byłby właściwie jak dla mnie zadowalający, do przełknięcia, tym bardziej że wolno nie jechałem, wkońcu to rzędowa szóstka w BMW ;)

Jedynie mnie martwi to że zdarzyło sie 2 razy jakby wyłączenie silnika na ułamek sekundy, nawet obrotomierz spadł. Dzisiaj podłącze carsofta i zrobie testa, czy to przypadkiem nie wina osprzetu w silniku.

 

 

 

Podłączyłem carsofta i wyskoczył błąd 83 czujnik położenia wału korbowego.

Mam pytanie czy jesli czujnik jest walniety to auto pojedzie na samym czujniku z wałka rozrządu? Bo wiem napewno że jak nie działa czujnik wałka rozrządu to auto jakoś pojedzie.

Myśle że te skoki obrotów, przerwanie zapłonu było spowodowane tym czujnikiem.

Ktoś się orientuje ile taki czujnik kosztuje? może najpierw sprawdze połączenia elektryczne przy tym czujniku.

Bandyci Mają Wszystko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli ktoś myśli, że auto pali tyle samo gazu co benzyny to gratuluję.

 

Otóż auto zawsze będzie palić więcej gazu niż benzyny. Dlaczego? No a dlatego, że gaz jest mniej kaloryczny od benzyny, czyli należy go spalić więcej aby uzyskać tyle samo energii co przy mniejszej ilości gazu.

 

Generalnie spalanie LPG powinno być większe od benzyny o 20-30% i nie ma w tym nic nadzwyczajnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś myśli, że auto pali tyle samo gazu co benzyny to gratuluję.

 

Otóż auto zawsze będzie palić więcej gazu niż benzyny. Dlaczego? No a dlatego, że gaz jest mniej kaloryczny od benzyny, czyli należy go spalić więcej aby uzyskać tyle samo energii co przy mniejszej ilości gazu.

 

Generalnie spalanie LPG powinno być większe od benzyny o 20-30% i nie ma w tym nic nadzwyczajnego.

 

gaz jest bardziej "kaloryczny" ma lepszy oktan i cetan .... tylko że spalanie nie występuje w litrach a w kilogramach ... auto pali mniej gazu niż benzyny :)

a no i że gaz jest suchy to marketing :)

1 kg benzyny = 1.2L

1 KG gazu = 1.78L - 2 L - zalerzy od temperatury

 

aa no i auto z instalacja gazową podcisnieniową czyli 1,2 gen to maszyna rajdowa :) i tak się robi czasem jak trzeba :) jedziesz na benzynie i jednoczesnie masz odpalaną słabą mieszanke LPG dzieki ominietemu przełącznikowi który odcina pompe po przełączeniu na gaz i te samochody latają ( żadko sie to spotyka żeby ktos robił lpg pod osiągi , ale generalnie ludzie robią to okazjonalnie)

 

wyższosc benzyny nad gazem to mit , poprostu auta są przygotowane na benzyne , a na gaz sie przerabia ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.