Skocz do zawartości

BMW E30 324d - na czym polega magia tego silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, z góry piszę że przestudiowałem tematy dotyczace silnika 2.4d i żaden nie dał mi wystarczającej odpowiedzi.

Ogólnie to na forum jestem nowy, więc wszystkich witam serdecznie :D, niedługo zbliża się prawko z czym w parze idzie samochód....

Głównie piszac ten temat chodzi mi o to , jak to jest z tymi silnikami diesla w bmw. Szperając w necie czesto można spotkać posty typu "bmw + diesel = fiat" czy też że silniki 2.4 bądź 2.5 w bmw (chodzi o diesla) to najgorsze co może być.

Osobiście rodzice byli w posiadaniu e34 525tds, autko smigało pieknie do pewnego momentu i jakoś się skończyło czyli strzeliła głowica, przegrzał sie silnik, zaczeło lecieć z turbiny i problemy z pompa wtryskową, w związku z czym jest opinia że silniki 2.5tds to najgorsze co może być, bo sie przegrzewają itd, jednak mnie to nie ruszało. Ostatnio na dniach zakupiłem sobie e30 z silnikiem 2.4d nie ukrywam że był to dość zajechany egzemplaż, po 3 dniach zatarł mi sie na panewkach a co najlepsze olej itp było.

I tu nasówa się moje pytanie, czy te silniki 2.4 to rzeczywiście taka porażka, sypią się cały czas, przegrzane są itd. czy to tylko stereotyp, bo zdania sa podzielone, jedni pisza to co wyżej a niektórzy że ten silnik jest niezniszczalny...

Jakoś na dniach będe planował zakup kolejnej e30 z silnikiem 2.4d no i mam pytanko....

W skrócie chodzi mi o to co najczęsciej pada w takich silnikach, na co zwracać szczególną uwage przy zakupie tego auta no i jak wyżej pisałem czy jest to rzeczywiscie taki nie udany silnik czy to tylko sciema, to na tyle.

Chciałbym żeby wypowiedziały sie osoby które wiedzą coś na temat tego silnika, a nie jacyś fani benzyniaka(bez obrazy) którzy od razu zjadą ten oto silnik.

 

Z góry dziekuję, pozdrawiam Patryk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego, te silnika mają po 20 lat, więc cudów nie ma!!! Wszystko zalezy kto jak dbał wcześnie!!! Moim zdaniem BMW nie robi felernych silników (no może jakieś drobne wpadki konstrukcyjne) a w większości wypadków są to felerni użytkownicy. A w e30 to jak trafisz, kto jak dbał wcześniej. Ogólnie 2,4d są mocne i niezniszczalne i klankiem przypominają ursusa z 6cylindrowym silnikiem hehehe...
Opublikowano
ja posiadam takową kolumbrynę. Jeżdżę nią jakieś 2 lata i p oza wymianą filtrów i oleju nic w silniku nie robiłem, jedynie zawieszenie troszkę mnie kosztowało ale to wina naszych dróg. Z tym że mało mocy ma ten egzemplarz, mój teść ma nissana 2.0 wolnossącego disla i on ma znacznie większego kopa niż moje 2.4.
Opublikowano (edytowane)
Jak już pisałem wcześniej co brać najbardziej pod uwagę przy zakupie tego akurat silnika.(czy jest jakiś patent żeby sprawdzić czy nie jest on przytarty ? bo mam opcje zakupic taka tylko z rozwaloną miską, właściciel w zaparte idzie że jak sie tylko zapaliło smarowanie to od razu zgasił, a znając życie może być przytarty ) Edytowane przez Patryk32
Opublikowano

Odświeżam....

Koledzy, jak sprawdzić czy silnik nie jest przegrzany bądź przytarty ?

można jakoś to ocenić np po wzroście temperatury silnika czy coś.....

czy jest jakiś patent aby w jakikolwiek sposób to sprawdzić, bez rozbierania silnika ??

Proszę o szybką odpowiedź, z góry dzieki :shock:

Opublikowano

sprawdz cisnienie sprężania na cylindrach :)

 

 

ale prosze powiedz ,,, dlaczego ? dlaczego 2.4 wolnossący diesel ?

 

 

wiesz czemu te silniki się tak psują ? sprawdz rok produkcji :) naprawde bardzo cięzko o zadbany egzemplaż diesla który robi średnio 50 tyś rocznie

 

wiem że w polsce wszystkie maja po 180 tys , tak samo jak passaty itd ale w praktyce tyle to ma 3 letni diesel

 

a odnośnie 2.5 TDS no to on jest troche śmieszny , ale tylko dlatego że vw go ośmieszył a ludzie je porównują :)

 

silniki o których mówimy w przypadku bmw należy porównywać z max mercedesem e124 a prawidłowo nawet tez mozna z e123 i wtedy przeciwnyci maja dośc ciekawe moce :) i przyspieszenia np 30 sec do 100 .

 

co innego gdy mowa o jednostce z zapłonem iskrowym wtedy bmw :P :8) i jesli chcesz niskie koszty eksploatacji to 316-318 z LPG

 

zanim VW zrobił tdi z prawdziwego zdażenia (czytaj 1993 rok ) to diesle były raczej takie sobie , natomiast gdy vw i fiat napierały ( fiat wsadził common raily do cromy) i jest pionierem tej całej listwy :) a bmw zrobiło 3.0d silnik roku :) nie obecnego co prawda , ale w tamtych czasach a to juz blisko do 2000 to taka 530d to był rarytasik :)

 

wracajac do tematu

 

 

silniki o które pytasz generalnie maja juz taki przebieg że choć może nie sa zatarte to odbiegaja ostro od tolerancji i albo już są po remoncie albo by pasował , inne opcje to perełki

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.